Extern IP adres gewijzigd

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Tussen gisteren 23u en deze voormiddag 11u is mijn extern ip adres gewijzigd bij EDPnet. Dat gebeurt wel af en toe eens, dan wijzig ik dit gewoon in de toepassing (Loxone) die dit gebruikt.
Deze morgen kreeg ik dus weer geen verbinding meer, dus eerste wat ik doe is kijken of mijn ip adres weer gewijzigd is op http://www.myipaddress.com . Maar blijkbaar niet. Dus alles gecontroleerd, maar alles lijkt in orde. Nu net nog eens gekeken op http://www.myipaddress.com, en blijkbaar is mij ip toch veranderd...

Nu vraag ik mij af hoe het komt dat dit minstens 4u heeft geduurd voor ik mijn nieuw ip kon zien. Ik had het gecontroleerd op m'n laptop en op m'n gsm.

UPDATE: blijkbaar heb ik weer een Nederlands IP adres gekregen. Online TV kijken werkt dus weer niet meer goed. Zal dus maar Fritzbox nog eens uitschakelen en kijken of ik dan een Belgisch krijg.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

kamiel schreef: UPDATE: blijkbaar heb ik weer een Nederlands IP adres gekregen. Online TV kijken werkt dus weer niet meer goed. Zal dus maar Fritzbox nog eens uitschakelen en kijken of ik dan een Belgisch krijg.
Er bestaan geen Nederlandse of Belgische IP adressen. IP adressen wijzen enkel aan in welk netwerk een bepaald toestel zich bevindt zodat er data naar gerouteerd kan worden, zonder ook maar iets te beweren over de geografische locatie van het toestel.

Dat sommige commerciële bedrijven IP's toch aan landen proberen toe te wijzen, iets wat volledig ingaat tegen de filosofie van het internet, enkel en alleen maar om geld te kunnen verdienen aan het ontzeggen van informatie aan mensen op basis van discriminatie van afkomst (DRM), verandert daar niets aan. Hun databanken zitten bovendien propvol fouten, zoals je zelf geconstateerd hebt.

Hier in kwestie is jouw IP dus niet verkeerd, wel de databank die jouw IP aan een land toewijst. Die databanken legitimeren is dan ook wel het laatste dat je moet doen. Het staat gelijk aan het legitimeren van fouten en discriminatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Er bestaan geen Nederlandse of Belgische IP adressen. IP adressen wijzen enkel aan in welk netwerk een bepaald toestel zich bevindt zodat er daga naar gerouteerd kan worden, zonder ook maar iets te beweren over de geografische locatie van het toestel.
Niet echt correct... bedrijven en providers kopen een IP-range en gebruiken deze voor hun klanten. De IP-range in het bezit van bijvoorbeeld TN ga je dus enkel maar tegenkomen in Vlaanderen (en soms nog veel nauwkeuriger) dus er is wel duidelijk een geografische link. Als echter volgens één of andere website je plots in een ander land zou zitten dan gebruikt deze website gewoon een foutieve database met links tussen subnetten en locatie.
kamiel schreef:Nu vraag ik mij af hoe het komt dat dit minstens 4u heeft geduurd voor ik mijn nieuw ip kon zien. Ik had het gecontroleerd op m'n laptop en op m'n gsm.
Gebruik je een dienst zoals DynDNS om een naam te linken aan je IP ? In dat geval is het afhankelijk van hoe snel je client de update doorgeeft en hoe snel de onderlinge DNS servers repliceren. De snelste controle is gewoon zelf vanop je eigen netwerk naar WhatsMyIp.org gaan en kijken wat dit geeft... dat is altijd actueel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef: Niet echt correct... bedrijven en providers kopen een IP-range en gebruiken deze voor hun klanten. De IP-range in het bezit van bijvoorbeeld TN ga je dus enkel maar tegenkomen in Vlaanderen (en soms nog veel nauwkeuriger) dus er is wel duidelijk een geografische link.
En wat als ik een VPN server op mijn toestel met packet forwarding in het TN-netwerk installeer en daar naar verbind terwijl ik geografisch in de Verenigde Staten ben?

En wat als ik de APN van Proximus gebruik terwijl ik in Noorwegen roam?

En wat als ik op Lufthansa FlyNet werk terwijl ik boven Spanje vlieg?

Vanaf je toestel beweegt - en dat kan vandaag de dag wel, met al die mobiele toestellen - valt heel dat systeem al in duigen.
* sad trombone *
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

IP adressen zijn inderdaad niet geografisch gebonden. Maar ik begrijp wel wat r2504 wil duiden, alleen zijn dan de IP-adressen aan de provider gebonden en niet rechtstreeks aan de locatie. Die link wordt pas achteraf gelegd.

Het bijhouden van IP adressen in een database zou aan banden gelegd moeten worden. Zeker voor dynamische adressen is dat zinloos. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand onterecht "zijn IP-adres" gelinked word aan een spam of andere zaken die niet zo netjes zijn, gewoon omdat het IP adres in één of andere database zit. Zo ook met geolocatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:En wat als ik een VPN server op mijn toestel met packet forwarding in het TN-netwerk installeer en daar naar verbind terwijl ik geografisch in de Verenigde Staten ben?
Dan nog blijft dat gewoon een Belgisch IP-adres dat gelinked is aan je modem die bij je thuis staat.

Als ik een Belgisch telefoonnummer doorschakel naar een nummer in Spanje dan blijft het toch ook gewoon een Belgisch telefoonnummer :roll:

Jij wil dit nu linken aan waar de uiteindelijke gebruiker zit maar daar heeft een IP-adres niets mee te maken.
petrol242 schreef:Het bijhouden van IP adressen in een database zou aan banden gelegd moeten worden. Zeker voor dynamische adressen is dat zinloos.
Ik vermoed niet dat men voor geolocatie per IP-adres de informatie heeft, wel per subnet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef: Jij wil dit nu linken aan waar de uiteindelijke gebruiker zit maar daar heeft een IP-adres niets mee te maken.
Inderdaad, dat was mijn punt :-)

Nochtans is DRM wel van toepassing op de gebruiker die het consumeert; de fysieke locatie van de consument is bepalend voor DRM en welke film je al dan niet mag zien op Netflix of welke TV-kanalen je al dan niet mag bekijken. Daarom dus dat die databanken troep zijn.

Wat veel accurater werkt om de locatie van gebruiker te bepalen zijn Location Services, daar komt het IP meestal zelfs niet bij te pas, maar ik ben geen fan van al dat grenzen trekken gedoe, temeer omdat het vaak gewoon neerkomt op het benadelen van iedereen die niet fysiek binnen de Verenigde Staten zit, aka 95% van de wereldwijde bevolking.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kamiel schreef:Zal dus maar Fritzbox nog eens uitschakelen en kijken of ik dan een Belgisch krijg.
Om een nieuw IP adres te krijgen moet je de Fritz!Box niet herstarten:
  • Een "PPPoE reconnect" is voldoende:
    Ga naar Internet > Online Monitor en druk op "Reconnect".
    De PPPoE verbinidng wordt verbroken, en je krijgt normaal binnen de 30 seconden een nieuw IP adres.
  • Je kan ook een Resync forceren zonder de Fritz!Box uit te schakelen:
    Druk onderaan het Hoofdmenu op "Contents", en daarna onderaan de Inhoudspagina op "FRITZ!Box Support"
    Ga naar "DSL synchronization", en druk op "Re-synchronize DSL connection"
    De Fritz!Box zal de DSL verbinding verbreken, opnieuw synchroniseren en daarna een nieuwe PPPoE sessie aanvragen.
CCatalyst schreef:Er bestaan geen Nederlandse of Belgische IP adressen. IP adressen wijzen enkel aan in welk netwerk een bepaald toestel zich bevindt zodat er data naar gerouteerd kan worden, zonder ook maar iets te beweren over de geografische locatie van het toestel ...
... Hun databanken zitten bovendien propvol fouten, zoals je zelf geconstateerd hebt.
- De TS heeft het niet over de geografische locatie van het toestel, maar over een IP adres uit de verkeerde range.
- De TS heeft géén fout geconstateerd van een databank, maar wel dat hij een adres gekregen uit de Nederlandse adres pool van EDPnet in plaats van de Belgische.

Hierover bestaat er reeds een discussie: hier
Het uitdelen van een IP uit de NL pool is duidelijk een fout bij EDPNet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

philippe_d schreef: - De TS heeft géén fout geconstateerd van een databank, maar wel dat hij een adres gekregen uit de Nederlandse adres pool van EDPnet in plaats van de Belgische.
Maar op wat is dat gebaseerd? Hoe besluit OP dan dat het adres uit een Nederlandse pool komt? Een IP is niets meer dan een serie van cijfertjes, OP moet dus ergens een opzoeking gedaan hebben hiervoor. En hoe weet OP dan beter dan EDPnet welke de IP's zijn die tot welke pool horen, en welke IP's al dan niet bij zijn regio horen (no offense, ik zou het ook niet beter weten, ik doe ook geen netwerkbeheer bij EDPnet). Reverse DNS of databanken zeggen allemaal niets over de locatie, het is echt niet omdat reverse DNS eindigt in .nl dat dat toestel dan in Nederland moet staan.

Als hij perfect verbonden raakt met het internet, en dus de dienst geleverd krijgt waarvoor hij EDPnet betaalt, wat is dan het probleem? Zijn IP of 3rd-party databanken die geen flauw benul hebben van waar dat IP zoal gebruikt wordt en dan maar een wilde gok wagen op basis van verouderde gegevens?
philippe_d schreef:Het uitdelen van een IP uit de NL pool is duidelijk een fout bij EDPNet.
Nee, de vertegenwoordiger daar zegt dat het zou kunnen en dat hij het ging onderzoeken, maar dat het ook een verkeerde toewijzing in een databank (in casu die van Google) kan zijn. Gezien het "probleem" zich na enkele maanden nog steeds stelt, is het scenario van een verkeerde toewijzing wellicht waarschijnlijker.

Mocht er geen data gerouteerd kunnen worden naar de locatie van OP, dan is er zeker sprake van een fout. Maar OP kan wel data zenden en ontvangen, wat impliceert dat hij wel degelijk een IP uit een geldige en routable pool voor zijn locatie gekregen heeft. EDPnet heeft OP een IP gegeven op basis waarvan de routers van EDPNet zijn toestel perfect en juist kunnen localiseren, en dat is echt het enige dat uiteindelijk telt... Ik zie dus niet in welke "fout" hier gemaakt zou zijn door EDPNet.

Misschien dat ik hier iets mis ofzo, is dat "Online TV kijken" waar OP naar verwijst een dienst van EDPnet zelf die niet werkt op bepaalde pools ofzo? Of is het een externe dienst die niets met EPDnet te maken heeeft.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Met online TV kijken bedoel ik Stievie en VRTnu. Dan krijg ik melding dat ik in het buitenland zit en sommige programmas geblokkeerd worden.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

kamiel schreef:Met online TV kijken bedoel ik Stievie en VRTnu. Dan krijg ik melding dat ik in het buitenland zit en sommige programmas geblokkeerd worden.
Mja het probleem is dan toch bij de manier waarop die diensten tot die conclusie komen, want jij zit duidelijk dus niet in het buitenland. Best lijkt me dat je hen contacteert hierover, en je zeker niet laat afschepen. Zij baseren zich immers klaarblijkelijk op foute informatie.

Stievie als commerciele onderneming is vrij om daar al dan niet op in te gaan, maar inzake de VRT lijkt me dat je een sterke zaak kunt maken gezien hun plichten om de dienst te verlenen die volgen uit de beheersovereenkomst. Indien zij de openbare dienstverlening weigeren op basis van een GeoIP opzoeking die onjuiste informatie heeft opgeleverd, dan vervullen ze niet hun verplichting, en dat is meer dan voldoende voer voor een officiele procedure. De VRT kan en mag echt niet verwachten dat jij dit met je ISP gaat oplossen. De verkeerde informatie zit immers niet bij je ISP, maar wel in de databank die de VRT consulteert. Vergeet niet dat jij de VRT betaalt, niet omgekeerd.

Dat gezegd zijnde, misschien lukt het wel via een iOS of Android toestel dmv het toestaan van Location Services-permissies? Dan gebeurt de locatiebepaling ahv GPS data of WiFi netwerken/cell towers in de buurt, wat oneindig veel accurater is dan een IP-adres.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

CCatalyst schreef: Dat gezegd zijnde, misschien lukt het wel via een iOS of Android toestel dmv het toestaan van Location Services-permissies? Dan gebeurt de locatiebepaling ahv GPS data of WiFi netwerken/cell towers in de buurt, wat oneindig veel accurater is dan een IP-adres.
Locatiegegevens is een van de dingen die ik nergens toelaat. Los daarvan hoeft een gebruiker zich niets aan te trekken van IP-adressen of wat dan ook. Ik zou ook gewoon klagen bij de aanbieder (vrt, stevie) dat je ten onrechte niet van hun diensten gebruik kan maken terwijl je gewoon thuis in Belgie bent.
BTW, gewoon herconnecteren is iets waarbij je bij EDPnet meestal hetzelfde IP terugkrijgt. Als er een aantal minuten tussen disconnect en connect zitten krijg je meestal een ander IP.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef:
philippe_d schreef:Het uitdelen van een IP uit de NL pool is duidelijk een fout bij EDPNet.
Nee, de vertegenwoordiger daar zegt dat het zou kunnen en dat hij het ging onderzoeken, maar dat het ook een verkeerde toewijzing in een databank (in casu die van Google) kan zijn.
Dan heb je het antwoord van EDPNet niet goed gelezen. De COO van EDPnet zegt duidelijk:
  1. dat EDPNet aparte IP pools heeft per land, en dat het een fout is bij hen, als een Belgische gebruiker een adres krijgt uit de NL pool. Hij ging uitzoeken hoe dat komt.
  2. De verkeerde (regio) toewijzing was een antwoord op de vraag van een andere poster waarom die fameuze databanken denken dat hij in Luik zat. EDPNet gebruikt namelijk geen regionale ranges, maar ranges per land.
Ik ben akkoord dat een IP adres niets zegt over de exacte locatie van een individueel toestel. Google location services kijkt bijvoorbeeld naar de MAC adressen van alle WLAN access points die jouw toestel kan zien, en kan op die manier op enkele meter na jouw locatie bepalen.

Maar begin a.u.b. niet te ontkennen dat IP ranges land-specifiek zijn, waarom wordt er anders massaal VPN diensten gebruikt om geo blocks te omzeilen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:
  1. dat EDPNet aparte IP pools heeft per land, en dat het een fout is bij hen, als een Belgische gebruiker een adres krijgt uit de NL pool. Hij ging uitzoeken hoe dat komt.
Er is nochtans nooit duidelijkheid gekomen of het werkelijk een IP uit die NL pool was, of een IP uit de Belgische pool dat door de databanken als een NL IP aanzien werd. Maw, of er echt een fout IP werd toegewezen, of een correct IP dat gewoon door third-party databanken verkeerd geclassficeerd werd.
philippe_d schreef:Ik ben akkoord dat een IP adres niets zegt over de exacte locatie van een individueel toestel.
Inderdaad.
philippe_d schreef:Maar begin a.u.b. niet te ontkennen dat IP ranges land-specifiek zijn, waarom wordt er anders massaal VPN diensten gebruikt om geo blocks te omzeilen?
IP ranges zijn specifiek voor een organisatie, niet voor een land. IANA verdeelt de IP's wereldwijd aan regionale autoriteiten (RIPE, ARIN, enz), en vervolgens worden de IP's door die autoriteiten verder verdeeld. Deze verdere opdeling gebeurt per organisatie, niet per land. Het is gewoon niet zo dat RIPE een reeks IP's specifiek en alleen voor gebruik in Belgie voorbehouden heeft. Als dat wel zo is, mag je me altijd laten weten welke ranges dat dan wel zouden zijn.

Mogelijks verwar je met het feit dat een netwerk inderdaad altijd wel op een bepaald adres puur administratief ingeschreven, meestal de hoofdzetel van de organisatie die de range leased. Maar zoals je zegt, dit zegt helemaal niets over de werkelijke locatie van de toestellen binnen dat netwerk - ook niet in welk land die toestellen staan - en beslissingen maken op basis van deze administratieve informatie alleen getuigt van weinig inzicht in deze materie.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

waar denk je dat geo ip blocklists zoals ipdeny hun info van halen?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

splinterbyte schreef:waar denk je dat geo ip blocklists zoals ipdeny hun info van halen?
Van ARIN, RIPE, etc. Daarom dat ze boordevol fouten zitten. Die autoriteiten beweren helemaal niet dat hun informatie ook maar enigzins verband houdt met de werkelijke locaties van de IP's. Ze tonen enkel en alleen maar de administratieve inschrijving.

IPDeny zet gans de 4/8 netblock in de US bijvoorbeeld, terwijl wij deze week nog aan de 4.69.148.181 router gepasseerd zijn die gewoon in Diegem staat, oeps toch ff 5000 km ernaast :-)

Enkel de ISP zelf (beter: de organisatie die IP's gekregen heeft) weet waar al z'n IP's uitkomen, en die gaat dat soort informatie echt niet gaan rondbazuinen aan willekeurige databanken. Strategische redenen en GDPR maken dat niet verstandig.

De fout is dus van veel te veel gewicht aan die databanken toe te kennen. Stop met aan te nemen dat IPDeny etc ook maar enigzins de realiteit benaderen. Voor residentiele IP's gaat het misschien hier en daar eens kloppen, maar nog altijd met massa's achterlopen op de werkelijkheid en met talloze verkeerde classificaties.

Wil je écht een accurate locatie, vraag de gebruiker dan voor toestemming om Location Services te mogen gebruiken. In ruil voor het tonen van respect aan de gebruiker krijg je dan een zeer precieze plaats. Men verkiest helaas liever om dat respect niet te tonen, zodus moet men het stellen met heel wat minder accurate info.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

ja ik ook pas gezien dat een volgens de lijst BE IP in werkelijkheid een US is:

inetnum: 46.229.168.0 - 46.229.169.255
netname: ADVANCEDHOSTERS-NET
descr: Advanced Hosters B.V.
country: US

dus die lijsten lopen idd wat achter/foutief... maar ja welke (gratis) alternatieven zijn er?

als jij bv. china zou willen blocken, welke lijst gebruik je dan?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Misschien hier eens naar kijken... https://lite.ip2location.com/
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

En ik heb het weer vlaggen. Stievie denkt weer dat ik in het buitenland zit dankzij een nieuw IP adress.
InkedKnipsel_LI.jpg
Ik wacht nog even met de modem te rebooten om een nieuw IP te krijgen. De mol kijken vormt geen probleem. :lol:
Misschien wordt dit tegen morgenavon nog upgedate.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kamiel,
Kan je het nieuwe IP adres even vermelden hier (eventueel mag je de laatste groep cijfers achterwege laten)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Heb het via PM gestuurd.

Maar ondertussen zit ik volgens sommige sites in Sint-Niklaas. Maar vele geven nog steeds Walsoorden NL weer.
Heel snel gaat dat toch allemaal niet :cry:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het is 100% zeker een reeks die aangevraagd is (en bestemd is) voor België. Zie de pm :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ja, blijkbaar wel. Bedankt voor het opzoekwerk. :beerchug:
Maar meerdere sites zien het nog steeds als een Nederlands adres. Vanavond bij Stievie nog steeds melding dat ik mij in het buitenland bevind.
Volgens verschillende sites bvb https://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/ zit ik in Nederland. Vreemd.

Nu, ik heb er momenteel geen last van. En mocht dat we zo zijn, dan reboot ik de Fritzbox maar weer eens.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier kan je alle IP adressen vinden welke EDPnet gebruikt en ook aan welk land ze zijn toegewezen (wilt niet persé zeggen dat ze daar dan ook staan) : https://bgp.he.net/AS9031#_prefixes.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

De beschrijving bij HE klopt alvast niet voor de range 77.109.76.0/24. Het vast IP-adres van de VDSL Pro-lijn op bedrijf zit in die range.
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

ADSL_BE met een Nederlands vlaggetje, EDPNet_Russia met een Nederlands vlaggetje :-)

Nogmaals, dit is niet de schuld van EDPnet, die locatie-determinatie wordt door een derde partij gemaakt en is wel vaker flink fout. De bedrijven die van die derde partijen gebruik maken (zoals Stievie) betalen dus veel geld om verkeerde informatie te krijgen (veelal minder accuraat dan de SLA). Jammer genoeg beseffen die bedrijven dat veelal niet en heeft men blind geloof in die informatie, omdat ze niet begrijpen hoe het internet werkt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

waarom is het altijd bij kleinere ISPs dat er zoiets misgaat...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Omdat IP ranges duur zijn en in tegenstelling tot de grotere ze geen gigantische pools over hebben?

Niet vergeten dat de IPv4 pool eigenlijk "op" is en ze al wat jaartjes eigenlijk aan het opsnijden en doorverkopen zijn, wat tot heel deze miserie leidt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”