Hulp nodig bij installatie bewakingscamera

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
maxx211
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2018, 11:55

Hey iedereen,

Ik ben op dit forum terechtgekomen omdat ik al enige tijd vastzit met het opstellen van mijn bewakingscameraset.
Ik heb deze set gekocht via BVA auctions (geen idee of iemand dit kent), maar het is degelijke kwaliteit, en heb deze aan een goede prijs kunnen bemachtigen.
image-2018-10-02.jpg
Om te beginnen heb ik 1 camera geïnstalleerd, en deze verbonden aan een monitor. Mijn DVR heb ik verbonden via LAN kabel met de router.

Tot hier werkt alles prima, binnen mijn thuisnetwerk kan ik de beelden via wifi bekijken op een ander scherm.

Het probleem is buiten mijn thuisnetwerk, ik ben al tientallen forums afgegaan, en tal van uren geprobeerd om dit te laten werken, maar helaas zonder resultaat. Hier dan ook mijn oproep of iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb thuis een Proximus BBOX 3 modem, ik heb ook al een DYNDNS acccount aangemaakt ( Zoals aangeraden op andere forums).

In bijlage vinden jullie foto's van hoe het momenteel ingesteld staat op mijn DVR Set (waarschijnlijk is daar ook iets fout bij).
image-2018-10-02 (1).jpg
image-2018-10-02 (2).jpg
image-2018-10-02 (3).jpg
Het is me niet echt duidelijk wat ik juist bij de instellingen van mijn BBOX3 moet ingeven. Momenteel heb ik poort 5541 en 8000 openstaan.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :beerchug:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

is de info op de voorlaatste foto wel juist? daar schrijf je members... en de login na de :

in de bbox heb je de geforwarde ports toch geforward naar 192.168.1.10 ? tcp ?

de door jouw aangemaakte hostname http://dvrmaxx.dyndns.org bestaat blijkbaar niet, dus kan ik niet controleren op https://www.ipfingerprints.com/portscan.php of je poorten 8000 en 5541 effectief openstaan
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
maxx211
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2018, 11:55

Alvast bedankt voor je reactie!

De info op de voorlaatste foto (members... en login) komt er automatisch nadat ik het heb ingevuld zoals op de laatste foto.
-> Als ik op DDNS druk op de voorlaatste foto, komt ik op de laatste foto (misschien iets duidelijker).

In de bbox heb ik het als volgend geforward :



Hostname heb ik ondertussen eens geupdate, en moet normaal gezien nu controleerbaar zijn. Maar verder zit ik nog steeds vast.. :-(
Laatst gewijzigd door maxx211 02 okt 2018, 14:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ahum, dat is gewoon een no-brand chineesje zoals er duizenden zijn :)
(en als je pech hebt nog een versie met een firmware die je niet op het internet wil zetten)
ik vermoed, van de interface, dat het een versie is die met de xmeye werkt: https://www.xmeye.net/
(dat kan je eventueel als cloud platform reeds gebruiken, geen ddns nodig dan)

probeer anders eens xmeye uit de play store te halen, poort 34567 open te zetten in je bbox, en dan te verbinden.
zou moeten werken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het werkt toch?
dvrmaxx.png
Je probeert misschien naar je dyndns url te gaan vanop je interne netwerk, dat zal niet werken want je Bbox3 gaat denk ik geen hairpinning ondersteunen.
Lijkt me wel niet wenselijk deze interface gewoon online beschikbaar te maken, dan is het veiliger te werken met bvb OpenVPN.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
maxx211
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2018, 11:55

Bedankt mannen (veronderstel ik toch!)

Via de Xmeye is het inderdaad direct gelukt, geen Dyndns nodig eigenlijk.
Bedankt Laroyj voor je hulp !
Het is inderdaad een DVR set zoals je er duizenden op Aliexpress vindt, maar heb deze voor 28 euro kunnen bemachtigen via een veiling (wat ik zelf een goeie koop vindt :-D )

Wat wel jammer is bij al deze chinese spullen, is dat je er een zeer korte (of zelfs geen ) handleiding bij krijgt!

Nergens heb ik iets gevonden van Xmeye.

Maar bij deze is het probleem opgelost, alvast bedankt aan iedereen voor de reacties!! :worship:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Brrr, zoiets zou ik zeker en vast niet openzetten op internet. De kans is groot dat die login pagina alleen al zo lek als een zeef is. Zoals al aangehaald zou ik ook met een VPN werken en de dvr via je intern netwerk benaderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Idd, voor je het weet is je camera/NVR deel van een botnet die de helft van het internet DDoS't/platlegt.

De Mirai-aanval van 2 jaar (bijna dag op dag) geleden waren ook voornamelijk Chinese camera's en NVR's.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

zowel de generieke chinezen (allemaal eigenlijk van 1 firma) als de dahua's en hikvisions hebben in de laatste 2(?) jaar heel wat "last" gehad.
best is dus idd zoals aangehaald het geheel achter een vpn te zetten en de cloud functie uit te zetten.
(je kan in de xmeye app trouwens ook kiezen voor een ddns host in te stellen en een andere poort, 2 zaken dat ik ook al gelijk zou doen)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”