unifi controller

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ben gisteren bezig geweest met de 2 unifi us-8-60W switches te installeren.
In heb de controller software geïnstalleerd op laptop 1 en beide switchen zijn te zien.

Backup gemaakt van controller instellingen, laptop 1 uitgezet en de controller software geinstalleerd op laptop 2.
Import gedaan van instellingen, maar beide switches staan hier disconnected.

Laptop 2 uit en terug naar laptop 1, beide terug actief.

Hoe kan ik de controller software aan het werk krijgen op laptop 2?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Als dat analoog is met de access points, deze kunnen maar aan 1 controller tegelijk gekoppeld zijn.
In dat geval het volgende commando op de switch runnen: set-inform http://<ip-of-controller>:8080/inform
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Heb je de mogelijkheid om die te 'adopten'?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

onder settings / site staat een exort site optie.
Dat zou het moeten doen en daar moet je ook het ip adres van de nieuwe controller opgeven om een inform te doen.

Dat wil dus zeggen dat je je laptop best dus een vast ip geeft, of ben ik mis?
Wat als ip van de controller wijzigt bij een volgende reboot?
Wel vervelend indien dit een laptop van het werk is. Of hoe lossen jullie dat op?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Waarom heb je de controller nodig op 2 laptops tegelijk eigenlijk?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

sky schreef:Dat wil dus zeggen dat je je laptop best dus een vast ip geeft, of ben ik mis?
Wat als ip van de controller wijzigt bij een volgende reboot?
Wel vervelend indien dit een laptop van het werk is. Of hoe lossen jullie dat op?
Bij mij draait hij op men Home Assistant toestel met een fixed IP (of op een Raspberry Pi). In principe maakt het niet uit dat het IP wijzigd, vanaf u controller de AP's kent zal hij ze wel terugvinden en desnoods updaten met het nieuwe IP van de controller. Standaard zoeken de AP's op het netwerk naar Unify, de hostname van de controller.
Wijziging van IP maakt niet uit, als hij niet constant moet draaien kan dat dus perfect op een laptop en dergelijke, zo heb ik het jaren gedaan. Echter 2 controllers om ze te beheren kan niet, config exporteren en restoren maakt daarbij niet uit. Ook als je controller dus faalt en je moet een nieuwe opzetten zullen ze na een backup niet opnieuw linken, dan moet je even de adoptie opnieuw forceren. Soms lukt dat gewoon met de adopt knop op de controller, maar tot nu toe heb ik zelf steeds het commando nodig gehad om opnieuw te linken.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”