Username in Fritzbox is weg - "Please select!"

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Sedert kort kan ik niet meer inloggen in mijn FritzBox 7430 (Edpnet), op een domme manier.

Als ik naar http://fritz.box/ ga, krijg ik het schermpje van altijd (User name ... Please Select / Password) maar het probleem is: als ik de (Username) "Please Select" box aanklik om een username te selecteren, komt er niets behalve ... "Please Select". M.a.w. : ik kan geen username selecteren en ik kan ook niets manueel intikken, er is alleen de dropdown optie "Please Select". Ik kan daardoor niet meer inloggen. Een paswoord intikken helpt niet want er is geen username ...

Dit is ook zo als ik een andere browser gebruik (Opera vs. Firefox) en als ik probeer op de tweede PC thuis.

Ik zou een hard reset van de de Fritzbox kunnen doen, maar ik doe dat liever niet zolang de examens nog niet voorbij zijn thuis (duurt nog een halve week). Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit probleem? Er is niets veranderd aan de configuratie, ik ben (was) de enige thuis die kan inloggen op de Fritzbox.

Bedankt,
A.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Heb je een recente backup van je settings? Zo ja kan je natuurlijk een "factory reset" doen en de settings terug importeren.

De oorzaak vinden zal moeilijker zijn. Mogelijk heeft het iets te maken met EDPnet die ingelogd heeft op jouw FB en daarbij de user gewist heeft.

Hulpmiddelen om dit te vermijden en te monitoren:
Steeds backup van je settings maken, een restore is zo gedaan.
Zorg voor meer dan 1 user om in te loggen, gaat er iets mis kan je nog met de andere account inloggen.
Laat je FB dagelijks Fritzbox Info mailen (push service) dan heb je ten minste logs tot de laatste dag.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”