Internetconnectieproblemen op 2.4 GHz - Fr!tzBox 7490

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hallo,

Een vreemd probleem hier. Bij WiFi-connectie op 2.4 GHz heb ik regelmatig connectieproblemen naar het internet. Ping requests droppen of hebben een zeer grote round-trip-time (>2000ms). Binnen het LAN kan ik alles nog bereiken en kan ik ook nog op de webinterface.

Indien ik overschakel naar 5 GHz werkt alles perfect. Het kanaal wordt automatisch bepaald op basis van de omliggende netwerken.

Iemand een verklaring hiervoor ?

Bedankt !

Groeten,
BertG3
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Nog steeds hetzelfde probleem... Iemand een verklaring ?
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Heb je kunnen testen met meerdere toestellen?

Dan kan je nagaan of het aan je toestel danwel de fritzbox zijde foutgaat
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ja met alle toestellen dezelfde problemen…
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Kan je een kanaalanalyse dien?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

De Fritz!Box kiest zijn kanaal automatisch dus normaal zou dit geen probleem mogen zijn. Hieronder een screenshot uit InSSIDer die me ook vertelt dat er geen overlappende netwerken aanwezig zijn...
inssider.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat automatisch kiezen zou ik mijn niet veel bij voorstellen. Eens een kanaal gekozen blijft hij voor altijd op dit kanaal, tot je manueel opnieuw de WiFi omgeving afscant.

Misschien eens op een ander kanaal proberen of dat verbetering brengt?

Kan ook zijn dat er een probleem is in de Firmware en/of de settings?
Misschien eens een complete Firmware recovery uitvoeren, gevolgd door het manueel terug ingeven van alle instellingen.
Dat is inderdaad veel werk, maar soms helpt dat om een corrupte FW of configuratie te herstellen.

Indien niets helpt: Ticket naar de support desk van avm!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”