OpenWisp ervaringen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hoi,

Na gisteren weer eens iets te moeten aanpassen op m'n wifi setup (meerdere AP's), viel ik over openwisp - makkelijke centrale component voor openwrt (en meer).

Iemand ervaring mee? Vanavond ga ik alleszinds een VM'etje opspinnen om daar eens mee te spelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen heb ik zelf wat zitten prullen ermee.

Basically: een OpenWRT-based management console, makkelijk te deployen dankzij de geleverde ansible playbooks, welke je kan gebruiken om OpenWRT/LEDE devices vanop afstand te provisionen, templates aan te maken, ... wat je eigenlijk wel verwacht van zo een console.

Echter, als je devices hebt die nogal sterk van elkaar verschillen, zit je zeer snel in de JSON mode te prullen - omdat de UI nog maar een beperkte subset van dingen kent. Omzetten van de bestaande config richting OpenWisp kan, mits je zelf wat met python gaat prullen.

Allemaal leuke spielerei, maar niet echt bruikbaar voor mijn usecase ;) Dus uiteindelijk toch weer buitengezwierd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”