2de router als vpn client instellen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik wilde dit weekend eens wat experimenteren met vpn's.

Ik had op de bbox3v+ een oude d-link dir-865L aangesloten en deze op een apart subnet gezet.
bbox op 192.168.1.1 en d-link op 192.168.2.1
De bedoeling is dat alles wat aangesloten is op de d-link via de vpn server zou gaan.

Op te testen of de router werkt even de computer en de dlink aangesloten en getest of ik op internet kon, wat lukte, dus dat was oke.

Nadien de dlink ingesteld met pptp en bij wijze van test wat gratis vpn gezocht om te testen.
ik heb dan verschillen vpn servers met user en paswoord ingevuld, maar met geen enkele kon ik op internet.

Ontbreekt er nog iets aan de instellingen of zou bovenstaande moeten werken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

sky schreef:Nadien de dlink ingesteld met pptp en bij wijze van test wat gratis vpn gezocht om te testen.
ik heb dan verschillen vpn servers met user en paswoord ingevuld, maar met geen enkele kon ik op internet.
Je hebt de D-link toch ingesteld als VPN Client (en niet als VPN server).
Je hebt de username en paswoord van de geteste VPN servers toch ingevuld op de D-link?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja, dat bedoelde ik met "ik heb dan verschillen vpn servers met user en paswoord ingevuld, maar met geen enkele kon ik op internet."
Maar was misschien niet helemaal duidelijk.

Maar dus inderdaad vpn server, usernaam en het paswoord ingesteld op de d-link.
Op de status pagina van de router blijft dan busy staan waar er anders connected zou moeten staan.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”