vraagje over de Ubiquiti UAP-AC-Pro

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

kan iemand met 1000% zekerheid me zeggen of het klopt dat de 2de LAN poort NIET kan/mag gebruikt worden om door te lussen naar de volgende switch

wat ik dacht te doen:
Telenetmodem --- utp --- Switch1 --- utp --- Ubiquiti ac-pro --- utp --- switch2

blijkbaar kan/mag enkel: Telenetmodem --- utp --- Switch1 --- utp --- ubiquiti
---- utp --- switch2 (dus utp vertrekkend vanauit switch 1

stel je hangt die schelp aan het plafond, dan vraag ik me af welk soort apparatuur je op de 2de Lan poort mag aansluiten?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Waar staat dat je geen switch mag hangen aan de secondary port :???:

Het is gewoon een bridged interface/data pass-through.

Nadelen:
Geen PoE pass-through dus uw als uw Switch2 een PoE model is kan je die niet poweren vanaf de UAP-AC-PRO
Bridge interface ipv switch dus voor grote throughput zou ik dat niet gebruiken want dat gaat de UAP niet aankunnen.

Het is dan ook eerder bedoeld om bv een camera aan te hangen ipv een switch met massa's clients. Maar het kàn wel.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Het staat zo gedrukt in het vet op de koopsite wifishop

Ik begrijp dat deze AC 2 ethernet poorten heeft. 1 van deze poorten wordt gebruikt om verbinding te maken met de router. Kan ik de tweede poort gebruiken om een willekeurig apparaat (bv PS3 of PC) te verbinden met de router, ofwel, werkt dit als switch?

Dit access point bevat inderdaad 2 LAN poorten, de tweede poort kunt u inderdaad gebruiken om bijvoorbeeld een PC of spelcomputer aan te sluiten. Belangrijk om te weten is dat deze poort NIET bruikbaar is om vervolgens door te lussen naar een volgend access point, router of switch.

Daaruit maakte ik op dat ik niet kan doorlussen naar de volgende switch. Switch2 ondersteunt POE niet
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

CCatalyst schreef:Waar staat dat je geen switch mag hangen aan de secondary port :???:

Het is gewoon een bridged interface/data pass-through.

Nadelen:
Geen PoE pass-through dus uw als uw Switch2 een PoE model is kan je die niet poweren vanaf de UAP-AC-PRO
Bridge interface ipv switch dus voor grote throughput zou ik dat niet gebruiken want dat gaat de UAP niet aankunnen.

Het is dan ook eerder bedoeld om bv een camera aan te hangen ipv een switch met massa's clients. Maar het kàn wel.
Wat hangt aan switch2:

1 imac
1 Nas
1 odroidc2 met libreELEC/Kodi enkel voor streamen naar tv in dezelfde kamer
1 Bluesound soundbar

We zijn ook maar met z'n tweeën
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik zie dat het een gewone bridge is dus ik zie niet meteen in waarom die poort niet "bruikbaar" zou zijn om te verbinden met een volgende switch. Daarom is het nog niet noodzakelijk een goed idee. Ik weet niet wat de throughput is - dat ga je wss eens op het UBNT forum moeten vragen - maar ik kan me inbeelden dat het niet fameus is gezien de beperkingen van een bridge, daarom dat ze misschien aanraden dat je maar 1 client eraan hangt. Je zou dus best in ieder geval eerst de throughput opzoeken alvorens kabels te leggen om te zien of het realistisch is of niet.

UBNT zelf geeft trouwens wel het voorbeeld van een tweede UAP.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Als ik zo door dat ubiquiti forum blader lees ik toch redelijk veel issues met deze producten. zal ws niet veel verschillen met andere merken, dus toch de gok wagen en duimen dat het toestel geen kuren heeft?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”