Telenet powerlines

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Wat ik me afvraag:

Krijg je verlies op je lijn indien er op die powerlineadaptor een stekkerblok wordt aangesloten waarop laat ons zeggen 6 toestellen worden aangesloten. Indien ja, hangt dit af van het aantal of van het type toestellen, bijvoorbeeld speelt de wattage een invloed?

Dit dus in vergelijking met een powerlineadaptor waarop geen elektrische apparaten zijn aangesloten
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Wattage speelt weinig een rol volgens mij. Het gaat om signalen die gesupperponeerd worden op de spanning. Het type toestel is wel van belang , schakelende voedingen bijv maken zelf hoogfrequente signalen en kunnen dus storen. Bij een stekkerblok zit alles bij elkaar en is er dus ook amper demping.

Wat betreft ' telenet' powerlines denk ik dat je beter af bent zulke zaken niet via je ISP te bestellen. Wat is r mis met een pc winkel, een online winkel of een multimedia winkel?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

Zijn de door telenet te beschikking gestelde powerlineadaptors de snelste of zijn er snellere?
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Snelheid is de facto minder van belang dan betrouwbaarheid.
Binnen de homeplug AV2 standaard zijn er verschillende truukjes (bijv gebruik van aardedraad) om signaaloverdracht optimaal te houden.

Ik weet niet welk type telenet levert maar over het algemeen is apparatuur van hun - met wat geluk- net genoeg voor huis tuin en keukengebruik ;)
En vooral de kanttekening 'ter beschikking stellen' . In hoeveel gevallen zou de klant nu nog weten wat zijn eigendom is en wat niet?
En als het dan echt ' ter beschikking stellen ' is zoals in de pure betekenis, dan komen die kosten uiteraard in het maandelijks abbo geld terug. Ook voor mensen die hun eigen hardware kopen en die door zulke zaken hogere abbo kosten moeten ophoesten.
Kortom : het leveren van hardware voor thuisnetwerken is niet de taak van de ISP en mensen moeten dat dringend beseffen ! Of laat je uw stopcontacten en zekeringskast kabels ook leveren door uw energiemaatschappij?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”