Netgear WNDR4300-TN nog voldoende ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb in de woonkamer een WNDR4300-TN AP staan die is aangesloten op de Telenet modem.
Aan dat AP hangt de digicorder, Tv, mediaspeler(die alles vanaf de nas in de kelder naar de tv of versterker streamt) en nog een ander AP dat in de kelder staat en waar 2 Ip cam's aanhangen)

Nu is mijn vraag of deze WNDR4300-TN nog voldoende is en of ik met een toestel zoals bv de Sitecom WLX-7000 die je al voor €50 kan kopen geen beter wifi bereik en andere vlottere doorgang van data ga hebben ?
Vlottere doorgang bedoel ik wanneer ik in de keuken of slaapkamer op een digibox opnames van de digicorder in de woonkamer bekijk want dit moet toch allemaal via de Netgear passeren ?

Tegenwoordig zijn er ook al AP en routers die met beaming werken dat lijkt me ook wel interessant trouwens.
Voor mesh toestellen lijkt het me nog iets te vroeg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

karine schreef:Nu is mijn vraag of deze WNDR4300-TN nog voldoende is en of ik met een toestel zoals bv de Sitecom WLX-7000 die je al voor €50 kan kopen geen beter wifi bereik en andere vlottere doorgang van data ga hebben ?
De Sitecom is aan 802.11 AC, de TN is een 802.11 B/G/N... maar welke HGW heb je staan ?

Enkel de witte heeft namelijk 802.11 AC.
karine schreef:Vlottere doorgang bedoel ik wanneer ik in de keuken of slaapkamer op een digibox opnames van de digicorder in de woonkamer bekijk want dit moet toch allemaal via de Netgear passeren ?
Je gebruikt het AP eigenlijk als wireless bridge... nu twee IP-cams a 5 Mbits, eventueel een HD stream a 15 a 20 Mbps (er bestaan er ook van 40 a 50 Mbits maar ik denk dat dit eerder zeldzaam is), en een stream van je decoder (al doe je dat niet simultaan met je mediaplayer vermoed ik) maakt dat je eigenlijk nog meer dan genoeg bandbreedte hebt op je Netgear.
karine schreef:Tegenwoordig zijn er ook al AP en routers die met beaming werken dat lijkt me ook wel interessant trouwens.
Blijft uiteindelijk allemaal een lapmiddel... kan je niet gewoon een UTP kabel trekken ?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Het is de voorlaatste Telenet modem, die zwarte dus.
Er ligt een utp-kabel naar de Netgear maar dacht door deze te vervangen dat ik een beter wifi bereik ging hebben zowel in de woonkamer als buiten op terras bv, AP staat vlak aan de raam bij het terras.
AP staat beetje in het midden tussen woonkamer en keuken.
Maar als ik jouw hoor is dat verwaarloosbaar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

karine schreef:Het is de voorlaatste Telenet modem, die zwarte dus.
Aangezien die geen 802.11 AC heeft heeft het ook geen zin er een AC AP aan te hangen (zal toch terug vallen op 802.11N).
karine schreef:Er ligt een utp-kabel naar de Netgear maar dacht door deze te vervangen dat ik een beter wifi bereik ging hebben
Oh, het is dus geen wireless bridge maar gewoon een wired AP... tja, dan heb je een gigabit verbinding met al je toestellen die daar via kabel zijn op aangesloten (je NAS, IP-cams, decoders, ...) want heus niet beter kan. Het wireless gedeelte heeft daar trouwens totaal niets mee te maken... dat is enkel voor je wireless clients.
karine schreef:AP staat beetje in het midden tussen woonkamer en keuken.
Maar als ik jouw hoor is dat verwaarloosbaar.
Zonder plannetje is dit moeilijk in te schatten... maar je perceptie is in ieder geval al fout (de wired toestellen zijn reeds ideaal aangesloten).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Ok, bedankt dan weet ik genoeg en ben ik nog een tijdje gerust.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

r2504 schreef:Aangezien die geen 802.11 AC heeft heeft het ook geen zin er een AC AP aan te hangen (zal toch terug vallen op 802.11N).
Om mezelf even te corrigeren... aangezien het geen wireless bridge is is deze stelling natuurlijk niet meer correct.

Het enige voordeel is echter voor je wireless clients (en in de veronderstelling dat die ook 802.11 AC ondersteunen natuurlijk).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1231
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Dat zijn ook maar enkele oudere tablets en laptops en nieuwere smartphones.
Dus is er geen voordeel mee te halen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”