netwerk vraagje

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik heb de telenet hwg modem
welke van de 2 opstellingen is de betere
vanaf de telenet hwg modem vertrekt een lan kabel naar switch1. Vanaf deze switch1 vertrekt een nieuwe lankabel naar switch2
of
vanaf de telenet hwg modem vertrekken 2 lankabels, de ene naar switch1 en de andere naar switch2. Ik begrijp dat je bij deze opstelling dan een lanpoort uitspaart op switch 1
bij opstelling 2, is de theoretische download dan 100Mbps per aangesloten lan-kabel? (heb whoppa)


en los van beide opstellingen, kan ik nog steeds 1 lanport op de hwg modem gebruiken voor aansluiting op een powrline. Er is namelijk 1 kamer in de woning waar 1 pc staat die sporadisch internet gebruikt wordt en vind het hiervoor niet echt nuttig op daar nog eens een kabel voor te trekken

ik lees hier al eens over de switchen en andere netwerkhardware van unifi, heeft het zin dat ik een switch van dat merk koop of ga ik veel te veel betalen?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

HWG -> Switch 1
HWG -> Switch 2
HWG -> Powerline

Zo zou ik het doen. Maar HWG -> Switch 1 -> Switch 2 werkt ook perfect.

Elk apparaat kan 200 Mbps halen (mits het gigabit switches zijn en mits de powerline snel genoeg is), zodra er 2 apparaten iets gaan downloaden wordt de snelheid verdeeld.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”