Google Mesh router wifi

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Google Mesh router wifi komt vandaag uit in Nederland en België.

https://tweakers.net/nieuws/130765/goog ... rland.html


Ik wil thuis gewoon één groot wifi netwerk waarbij alle soorten draadloze clients het beste signaal kiezen.

Ik heb nu een tijdje op de google website zitten te zoeken en niet alles is duidelijk.

Werkt de volgende opstelling om één groot wifi netwerk te maken?

Modem ---> PPPoE ---> Google mesh router ----> switch ----> Google mesh router (bekabeld) ----> Google mesh router (niet bekabeld).

Thanks.
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Een van de nodes moet bekabeld worden met jouw modem en de twee andere nodes zijn met WiFi verbonden met de bekabeld node.

Alleen maar het eero-systeem kan met Ethernet voor alle nodes werken, denk ik.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + UCG-Ultra (Backup : Internet Box+ & AmpliFi Alien)
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb een set van 3 Google Wifi gekocht.
Ik kan na 2 dagen nog geen uitgebreide review maken maar dit rapportje wil ik toch graag delen :
  • snelheid : 11/10
    inderdaad een fenomenale snelheidswinst tegenover Telenet modem en Airport Extreme. Die waren immers soms bijzonder traag, wellicht door interferentie van de tientallen netwerken hier in de buurt. Kanaal veranderen hielp soms maar alleen maar tijdelijk. Google Wifi kiest permanent beste kanaal en band.
    bereik : 10/10
    Ik kocht 3 units. Overkill want nadat ik de eerste unit plaatste had ik al dekking tot in de uiterste punten van mijn huis.
    installatie en beheer : 10/10
    alles gebeurt via een app. Dus enkel te beheren via mobile device. Maar het gaat echt soepel, duidelijk, aangenaam en stupid proof. Voorbeeld van een goede GUI.
    privacy : 2/10
    de app geeft je de mogelijkheid om ongeveer alles te monitoren of te regelen in verband met het netwerk, de aangesloten toestellen, het verkeer... Maar dat betekent dus ook dat Google dit ook allemaal weet, want het is uiteraard gekoppeld aan je Google account. Er is in de app wel een optie voorzien om die rapportering uit te schakelen.
Besluit : afgaand op de ervaringen van de voorbije 2 dagen had ik de overstap al veel eerder moeten doen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Als je toekomt met 1, verkoop je er dan niet beter eentje of twee?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ga ze toch houden. Een beetje redundantie kan geen kwaad. En bovendien heeft iedere unit een ethernet aansluiting waaraan je toestellen zonder wifi kan hangen. Kan wel nuttig zijn voor een Raspberry of zo.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Heb je nieuw gebouw?

In mijn studentenhuizen is er wel redelijk stabiele wifi ondertussen, maar toch heel wat snelheidsverlies tov bekabeling. En niet perse sneller dan andere modems.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”