Verschillende SSID's genereren

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tinky
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:36

Voor een escape spel zoek ik een goedkope en eenvoudige manier om verschillende specifieke SSID's te maken.

Bestaat er een goedkope (en liefst mobiele) manier om verschillende SSID's te genereren met een oude windows laptop of met een rpi?

Ik kan enkel iets terugvinden over mdk3, hoewel het kan wat ik wil via een tekstfile met de gewenste SSID's, lijkt dat eerder een hacker/cracker tool.
Is dat te draaien op een rpi voor een leek? Zonder verder gevaar?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Leg eerst ns in detail uit waarom je die nodig hebt, en wat je gaat doen; dan kunnen we gerichter zoeken.
Anders wordt het hier straks direct een opbod van gecompliceerde routers/aps.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ha, mdk3 :-)

Ja die kan inderdaad beacons sturen van een lijst met SSID's. mdk3 wlan0 b -f /lijst/met/SSIDs

Zoals je zegt, die tool is eigenlijk ontworpen voor pentesters, maar ik zie niet in waarom het in je scenario niet zou werken.

Je gaat wel een driver/kaart combo nodig hebben die toelaat dat je beacons gaat uitzenden, en het bereik gaat afhankelijk zijn van de omgeving en maar zover zijn dat je kaart toelaat, eventueel te verhogen met een betere externe antenne of het verhogen van de TX power (mogelijks illegaal). Een Alfa Network AWUS036H (Realtek RTL8187L chipset en rtl8187 driver) voldoet hier zeker voor en kost niet veel.

Het zijn enkel maar beacons die hij stuurt, die de SSID adverteren. Men gaat niet effectief kunnen verbinden met die fake AP's, zelfs al laat je ze open (zonder encryptie), maar da's ook niet de bedoeling veronderstel ik.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”