Router achter telenet modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Axonet
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2011, 21:47

Ik heb een TP-Link Archer C7 en zou deze graag als router willen blijven gebruiken achter de telenet modem.
Al onze toestellen zullen worden verbonden via de TP-LINK.
Ik heb een DHCP range ingesteld 192.168.1.100 - 192.168.1.200 en ik heb mijn WAN poort het adres 192.168.0.10 gegeven. In de telenet moden heb ik dit IP adres ingesteld als DMZ zone.

Nu wanneer ik via WiFi met de TP-LINK router verbindt krijg ik een DHCP adres uit de range van mijn TP-LINK router. Ik heb een switch achter mijn router geïnstalleerd en wanneer ik een toestel met kabel verbindt krijg ik een adres uit de range van de telenet modem, bijvoorbeeld 192.168.0.154.

Hoe komt het dat de DHCP via kabel anders verloopt dan via WiFi?

Hieronder een klein schema van de opstelling, kan dit 100% werken zodat elk toestel DHCP krijgt van mijn TP-Link router?
In het diagram alles wat in de wolk is met wireless krijgt de goede range, alles verbonden met de switch krijgt de dhcp range van telenet router.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kabeltje tussen Telenet HGW en je router soms verkeerdelijk in een LAN poort gestoken (ipv de WAN poort)?
Of met de switch verbonden?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Axonet
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2011, 21:47

philippe_d schreef:Kabeltje tussen Telenet HGW en je router soms verkeerdelijk in een LAN poort gestoken (ipv de WAN poort)?
Of met de switch verbonden?
Neen, de kabel gaat van mijn telenet HGW(in een van de 4 gele poorten) naar mijn internet poort op de TP-Link Archer C7(blauwe poort). Hierna gaat een netwerkkabel van uit de lan-poort van de TP-LINK naar mijn switch.

EDIT: probleem gevonden, een van de poorten op de router stond als IP-TV bridge ingesteld en hierop was mijn switch verbonden.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”