HP Procurve 2626 webinterface java issue

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ok, nieuwe week, nieuw probleem :-)
Aangezien ik nu een werkende nullmodem heb, dacht ik: ik ga ns een paar oudere toestellen reconfiggen.
Eerste slachtoffer: mijn HP2626 switch.

Toestel log mooi in op console, krijgt IP adres, maar dan... De webinterface werkt alleen op java (grrrrrrrr).

Dat brengt enkele problemen met zich mee:
1) de java die op mijn PC staat blijkt niet te voldoen wegens "te nieuw"

2) firefox gaat binnenkort stoppen met java support (de 64 bit versie ondersteunt het al niet meer, en de 32 bit gaat niet lang op zich laten wachten).
Bij opera is het probleem identiek: blijkbaar geen java support meer.

Waardoor mijn probleem samengevat is:
Welke java heeft de HP2626 nodig, en welke browser is compatibel met die java versie?
Intussen al varianten van 1.6 en 1.5 getest in een win7 VM, maar noch firefox 47, noch firefox 31, noch opera 39 noch legacy opera 12 vinden hem terug in hun plugin list (allemaal portable versies).
En als je op die list gaat zoeken sturen ze je gewoon naar de java download site (die overigens enkel de nieuwste java geeft, de oudere komen van third party sites).

Of hoe ik plugins als java haat :-p

Iemand een idee?
Iemand een HP2626 die bij hun wél nog werkt?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb ook nog een HP 2626, en dacht dat het vooral door unsigned componenten de switch nog amper bruikbaar is. Java 6 icm. veiligheidsniveau 0 zou het moeten doen, maar ik kan dat nu niet testen.
Computer(k)nul
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Thx.
Ik ga effe op die piste verder en laat iets weten :-)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

ge kunt de certificaten toch vernieuwen via de console ? Lukt het dan wel ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Hoe dan? Ik dacht dat de gebruikte componenten helemaal niet ondertekend waren en dat dat juist één van de oorzaken is waardoor de switch nog amper toegankelijk is.
Computer(k)nul
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Uhu.
Java 1.6 lijkt te werken zowel in een win7 als een xp vm, maar enkel in IE.
Ik krijg de java app niet aan het werk in FF or Opera portable, mijn voorkeurbrowsers.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zou best eens kunnen. Ik draai(de) het in een XP-VM en mogelijks via IE 6.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Onlangs iets in dezelfde aard tegengekomen op reddit was wel voor een Color LaserJet 5500 maar uiteindelijk zelfde probleem.

Je zal waarschijnlijk een virtuele XP machine nodig hebben met java 6 :)
Afbeelding
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Ik heb dit onlangs ook voorgehad, en heb ook nog toestellen van hp van meer dan 10jaar oud die ook java nodig hebben en dit werkt perfect op een windows 10. Ik heb het alvast aan de praat gekregen met internet explorer en de reden is vooral dat de java niet wordt vertrouwd als ik het nog goed voorheb.

Maar als je naar de opties van java gat kijken in het control panel kan je daar uitzonderingen opgeven, en daar geef je dan gewoon de url op van uw switch en dan zou het moeten werken. Eventueel de browser nog eens herstarten, ook het blokkeren van pop-ups uitschakelen want anders zal het ook niet werken.

Zelf beheer ik die eigenlijk vooral via ssh of telnet, zie niet echt een voorkeur van de webmodule (veel kan je daar niet echt aanpassen vind ik). Misschien ook eens recentere firmware uploaden indien je dat nog niet zou gedaan hebben.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het is dat ik niet vaak genoeg met de CLI van dat merk werk om die onder de knie te hebben.
Alsook voor een snel overzicht kan een GUI soms zeer handig zijn.
Die firmware gaan upgraden is ook weer zo'n lange-termijn project, als ik dan nog een upgrade vind die ik gratis kan downloaden.
En tenzij die de java gui vervangt door een gewone webgui, vrees ik ervoor dat het enige dat ik daarmee ga hebben is dat hij een nieuwere java versie gaat nodig hebben die mss niet eens ondersteund wordt door XP en IE5/6, en dan zijn we nog verder van huis.

In XP moet ik alleszins geen exception toevoegen.
In W7 heb ik dat wel gedaan.

Het zal idd een VM worden, want ik ben niet van plan om oude java versies te installen op een gewone laptop.

Nu wil ik het eigenlijk nog met FF of desnoods Opera (portable) aan de praat krijgen, maar ik vrees er een beetje voor.
Ze zien de java plugin gewoon niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb hier ook nog een VM met Java 1.6 en IE... net voor die dingen (oa. ook Cisco en Broadcom fiberswitches).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Zelfs voor een redelijk nieuwe Dell DR4000 heb ik nog een vanilla XP met IE6 en een stokoude java versie moeten installeren... en dan zelfs daar nog zitten moosen met de security settings van Java. Een pest is het.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”