Parallels remote desktop Windows 10 werkt niet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Ik moet even aangeven dat ik niet zoveel van Windows ken.
Dit in gedachten zijnde, hier mijn vraag....
Ik heb een kleine PC met Windows 10 home (een paar maanden oud). Werkt perfect , geen problemen.
Geen virus scanner.
Er staat nagenoeg niets op behalve een simpel programmaatje voor monitoring van iets. Ik denk dat het in Visual Basic is geschreven. Dat werkt ook nog steeds.
Het is een headless PC, ik maak verbinding via RDP met Parallels Client vanop mijn Mac om toegang te krijgen.
Die RPD heeft altijd goed gewerkt tot deze morgen, na de laatste Windows 10 updates. Update heeft lang geduurd en PC moest even herstarten.

Nog extra info : Firewall Windows is nog steeds uitgeschakeld. Ping naar de betreffende PC is OK. Even Teamviewer geïnstalleerd, en dat werkt ook.
SMB verbinding naar de volumes van die PC gaat ook.

Ik ben er zeker van dat hier een aantal knappe bollen rondhangen die veel meer van PC/Windows kennen... :P

Waarschijnlijk ergens een kleinigheidje, maar ik vind het niet. Heeft iemand enig idee?

Dit is de error :
The specified remote connection could not be found. Verify that you have typed the correct computer name or IP address, and then try to connect again.
[The operation couldn’t be completed. (NetworkDomain error 1.)]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als het kan helpen: RDP werkt standaard op port 3389.

Check ns of de service nog draait?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Windows 10 Home heeft toch helemaal geen RDP host mogelijkheden vziw?...

Dus ik vind het heel bizar dat het uberhaupt ooit gewerkt heeft.
Lijkt mij dat er dan gefoefeld is om het in het begin aan het werk te krijgen, en dat die update nu natuurlijk dat netjes opgelost heeft.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Er is helemaal niets gefoefeld. Zoals ik al zei ken ik niets van Windows en grijp ook liever zo weinig mogelijk in.

2 andere PC's benader ik precies hetzelfde met RDP maar dan via internet , omdat die niet lokaal staan.
Daarop staat ook Windows 10 home, zonder manipulatie. Dus het moet toch werken op Windows 10 home

Hoe kan ik checken of die service nog draait?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik citeer effe van de eerste de beste google link:
"The Remote Desktop Connection client program is available in all editions of Windows including Home and Mobile. The RDP server required to access a Windows PC remotely however, is only available on PCs running either Windows 10 Professional and Enterprise editions."

Standaard zou je dus niet mogen kunnen inloggen op windows10 home vanop afstand met rdp.

Check ns onder services.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”