Wifi dekking in bedrijf.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Joride
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2017, 10:25
Bedankt: 1 keer

mailracer schreef: Wie denk je dat de baas het meest kan overtuigen om professioneel te gaan met zijn apparatuur. Daar is dan alles mee gezegd.
Vaak heeft het te maken met de persoonlijke ingesteldheid van de persoon, los van het behaalde diploma.
Het is dan een combinatie van luiheid en moedeloosheid.
Om iemand te overtuigen heb je nu eenmaal nood aan inzet en arbeidslust.

Het is veel makkelijker om ja te knikken op een debiel voorstel van je baas
dan het tegen te spreken en zelf aan de slag te moeten om alles uit te werken, te verdedigen en correct te implementeren.

Die foute ingesteldheid is helaas niet beperkt tot IT maar speelt in alle afdelingen en alle categorieën van werknemers.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Wie denk je dat de baas het meest kan overtuigen om professioneel te gaan met zijn apparatuur. Daar is dan alles mee gezegd.
Daar geloof ik niet in... ken enorm goeie IT'ers die totaal geen "sales" mentaliteit hebben en omgekeerd mensen die alles verkocht krijgen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het gaat hier niet over verkoop, maar over een technische installatie die uitgevoerd word volgens specifieke eisen. Niet alleen de ingesteldheid van de installateur of verkoper is van belang, maar ook van de baas.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar die baas heeft er duidelijk geen probleem mee om veel geld te investeren in oa. gebouwen... waarom lukt het daar wel en niet met IT ?

Volgens mij omdat geen enkele bouwfirma een voorstel doet om een "kruipkot" te plaatsen... en de IT'er zich wel wil verlagen tot het plaatsen van AP's van 30 euro !
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

r2504 schreef:
blaatpraat schreef:Wat als je je smartphone gebruikt voor business doeleinden?
Dan moet je baas maar een abonnement voorzien.
En dat voorziet je baas ook natuurlijk, naast de wifi dekking op het werk.
De smartphone wordt ook voorzien.
Joride schreef:
blaatpraat schreef:
Joride schreef:Als medewerkers de nood hebben aan hun smartphone kan dat gerust op hun eigen kosten.
Wat als je je smartphone gebruikt voor business doeleinden?
Alle zakelijke toestellen hebben uiteraard toegang tot de wifi (en een corporate sim)

Verder denk je toch echt niet dat de werknemers hun privé gsm in de pauze gebruiken om nog snel een werkmail te beantwoorden??
Bij ons hebben we een SSID voor de zakelijke toestellen (MAC-adres based), alsook een semi-publiek voor de persoonlijke toestellen (die, zoals ik hierboven al aanhaalde, desgewenst ook voorzien worden door het werk), waarop je kunt inloggen via je AD-account.
Op mijn werk doen we dat nochtans, het zal wel afhangen van je verantwoordelijkheidsgevoel en hoe graag je je werk doet...

Ik wil dus in het algemeen maar doelen:
Wifi op het werk voor de gsm's is niet enkel maar voor persoonlijk gebruik.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het probleem is dat niet iedereen 'denkt dat hij kennis heeft van bouwen' maar wel bijna iedereen denkt dat hij verstand heeft van IT 'want ik heb thuis ook wifi geinstalleerd'.
Daar nijpt het schoentje en als je dan onvoldoende overtuigingskracht of argumenten hebt krijg je dat niet verkocht.
Dan kan je het beter gecontroleerd de soep in laten draaien om toch uw goede oplossing te deployen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Verhuis het slechtste AP telkens naar plaatsen waar de meeste mensen er last van hebben, zodat zij beginnen zagen.
Je zal ff moeten volhouden, maar de aanhouder wint.


Als iemand jaren on the cheap gewerkt heeft, zonder enige problemen, dan is het heel moeilijk om die mentaliteit te wijzigen. Dat gaat pas veranderen als ze 1x zwaar miserie gehad hebben...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”