router instellen als access point

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mij een tp-link TL-WR1043ND aangeschaft om in te stellen als access point.
Daar heb ik wat problemen mee. Ik heb de handleiding gevolgd: http://www.tp-link.com/nl-be/faq-417.html

Maar stuit op volgende problemen:
- Ip adres kan ik niet buiten de range van de router zetten: 192.168.0.256 werkte niet, heb wel 192.168.0.220 kunnen gebruiken (zoals verkoper me aanraadde)
- Eenmaal ingesteld kan ik geen goede verbinding maken, ik ben verbonden met beperkte toegang, en kan via wifi niet inloggen op de router
- Dan is er nog het geval in welke poort ik mijn 'toevoer' moet plaatsen...

Situatie: Telenet modem-------lange kabel naar switch---------aansluiting switch naar nieuwe router
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

A) 192.168.0.256 gaat nooit werken, dat is inherent aan ipv4.
B) stel de wifi op de nieuwe router TIJDELIJK in met een eenvoudig paswoord om makkelijker te troubleshooten.
C) Stel je nieuwe tp link in als 192.168.0.10 ofzo zoals beschreven in je link. Alles beneden de .50 is ok voor vaste adressen bij telenet geloof ik.
D) je als ap ingestelde router nu met de switch verbinden op een (gele) lan poort. Via de (blauwe) wan poort gaat het niet werken.
E) koop in het vervolg een access point wanner je een access point wil, nu zit je met dat extra configuratiewerk. Tplink maakt prima toestellen die uit de doos doen wat je verwacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

ArcsS schreef:Maar stuit op volgende problemen:
- Ip adres kan ik niet buiten de range van de router zetten: 192.168.0.256 werkte niet, heb wel 192.168.0.220 kunnen gebruiken (zoals verkoper me aanraadde)
Hij zal wel bedoeld hebben: buiten de *DHCP range*.

Je *kan* ook gewoon niet een ipv4 block > 255 gebruiken, die blocks zijn gedefinieerd door 1 byte, en kunnen dus enkel 0-255 zijn (255 en 0 mag je overigens ook niet gebruiken in je standaard range, het eerste en laatste ip zijn gereserveerd voor andere doeleinden).
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Super, het werkt!
Het feit is dat ik een router genomen heb is enerzijds dat TL-WA901ND V4 niet op stock was (en volgens de verkoper moet deze regelmatig heropgestart worden), en anderzijds is de interesse er om er mee te leren werken.

Wat ik nu wel heb is dat ik er via wifi niet op kan, NOTE: The router allows only one administrator to login at the same time, please try again later.
Wanneer ik hem verbind via ethernet raak ik wel terug in zijn menu.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Fijn om te horen. Log je netjes uit wanneer je bekabeld in het setupmenu bent geweest? Doelend op die "note" dan he... Of er zit effectief nog een timer op. Probeer morgen nog eens wireless in de setup te geraken he...

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”