Al success gehad bij het flashen van een Tele2 router / Speedtouch 706WL?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ja, ze hebben een oude computer met nog XP erop. Ze gebruiken het weinig (één uur of 2 per week). Mijn moeder heeft een nieuwe Sony Xperia voor haar. Mijn zus heeft haar laptop maar is nu 3 maanden weg in Engeland.

Teamviewer is al op deze PC maar als het met XP loopt, worden de nieuwe wifi-USB-sleutels niet erkend. En de oude Linksys WRT54 functioneren toevallig ... of niet. De bedoeling is een Netgear WN3100RP-100FRS in het kantoor te zetten. Het PC kan dan met kabel anngesloten worden en de wifi kan tot de andere kant van het huis verspreid worden (waar bijna geen signaal is). Als je ziet is het NU moeilijk daar testen te voeren.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

MarkDM schreef: Maar waar is de CD nog te vinden waarvan ze spreken in die post ?
Link naar de CD staat hierboven. Zal hem nog eens plaatsen "http://www.mediafire.com/file/7078z7mnk ... ler+CD.zip"

Ondertussen heb ik ook mijn oude Speedtouch 706 WL uit de kelder gehaald om ook eens een poging te doen. Na het uitpakken van de zip-file bekom je een kopie van de CD. Na het klikken op setup.exe startte het programma op en kon ik inderdaad een optie kiezen om de Speedtouch 706 WL als ATA te gebruiken. Echter, er waren 2 mogelijkheden en diegene die ik gekozen had werkte niet onmiddellijk. Ik heb dan, zonder de configuratie te saven, en dat was stom van mij, opnieuw een reset gedaan van de Speedtouch met als doel de andere mogelijkheid te beproeven, maar ik krijg het programma niet meer opgestart. Het kan zijn dat dit wel gaat als je van dit bestand opnieuw een CD maakt, maar ik zou niet weten hoe daaraan te beginnen. Weet ook niet waarom het programma niet meer opstart. Ondertussen denk ik dat je ook het IP adres van de Speedtouch anders moet instellen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Misschien zou ik dit nog opnieuw proberen. Maar ja die tests duren echt en tijd en zijn echt vervelend. Met bijna elk update start het Speedtouch met IP 192.168.1.254 en vraagt een tiental keer login en paswoord ...

Nadat ik geprobeerd had met de CD antwoordde het Speedtouch niet meer.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb die CD gemaakt en uitgeprobeerd. Na het installeren pas hij het adres van de Speedtouch aan naar 192.168.0.254.
Ik heb ook die template-file gevonden en opgeladen. De Speedtouch blijft maar zeuren dat hij geen internetconnectie heeft.
Geen voip-connectie.
Ik heb die templatefile bekeken. LAN2 zou de WAN-poort worden. Maar dat schijnt niet te werken.
Een fragment:
[ eth.ini ]
ifadd intf=eth_WAN
ifconfig intf=eth_WAN dest=ethif2
ifattach intf=eth_WAN

[ ip.ini ]
config forwarding=enabled redirects=enabled netbroadcasts=disabled ttl=64 fraglimit=64 defragmode=enabled addrcheck=dynamic mssclamping=enabled
config checkoptions=enabled natloopback=enabled
ifadd intf=LocalNetwork dest=bridge
ifattach intf=LocalNetwork
ipadd intf=LocalNetwork addr=192.168.0.254/24 addroute=disabled
ipconfig addr=192.168.0.254 preferred=enabled primary=enabled
ifconfig intf=LocalNetwork mtu=1500 group=lan linksensing=disabled primary=enabled
rtadd dst=255.255.255.255/32 gateway=127.0.0.1
rtadd dst=192.168.0.0/24 gateway=192.168.0.254
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=LocalNetwork
ifadd intf=WAN dest=eth_WAN
ifattach intf=WAN
ifconfig intf=WAN mtu=1500 group=wan linksensing=disabled primary=enabled
Ik heb die gateway adressen al verzet naar mijn modem (192.168.0.1) en de file heringeladen. Geen verbetering.
Ik twijfel of dat wel ooit ergens effectief gewerkt heeft.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

MarkDM schreef:. De Speedtouch blijft maar zeuren dat hij geen internetconnectie heeft.
Dat schijnt normaal te zijn. Ondertussen heb ik ook de CD terug actief gekregen, nogal laat gezien dat het een ISO bestand was. Toch blijf ik denken dat er een probleem is met de IP netwerkinstellingen.
2017-04-19 20_44_05-SpeedTouch - Overzicht interface en nog 3 pagina's ‎- Microsoft Edge.png
2017-04-19 20_43_09-SpeedTouch - Overzicht interface en nog 3 pagina's ‎- Microsoft Edge.png
Mijn modem heeft gateway 192.168.1.1. (Scarlet), Zou auto IP niet ingeschakeld moeten zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

De template gaat uit van een 192.168.0.x netwerk. Bij jou kan het dus niet werken. Ik vermoed dat hij met Auto-ip zich zal omschakelen naar 192.168.1.254 .
DHCP zou je beter uitschakelen. Dat kan je netwerk storen. Je Scarlet modem doet dat al.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wile_e
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 maa 2017, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Wat Voo betreft, had ik ergens gelezen, dat de in router mode gebruikte IP's van 192.168.0.2 t.e.m. 192.168.0.26 gaan. Daarom had ik altijd een IP zoals 192.168.0.13 of -24 gegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”