Inrichten "netwerkkast"

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Na lang half werk wil ik eens werk maken om mij kast op een handige manier in te richten qua netwerkapparatuur.

Eerst schets ik even de huidige situatie. De stijgleiding van de telefonie en de coax komen toe in de living (deze kunnen onmogelijk verlegd worden is in een appartement voor de tijd van de structurele bekabeling.) Mijn tv kast staat net naast deze 2 punten. Maar nu hangen de mdeom/ fritzbox en de netwerkswitch aan de achterzijde van mijn kast. Elke maal ik een probleem of nieuw netwerkapparaat moet aansluiten moet ik die "zware" kast vooruit trekken en daar wil ik vanaf.

graag had ik alles in de linkse kast gekregen op een propere manier ik dacht eerst van die verticale rack ingen te kopen naar ontgaat met even. Maar een 19" rack is 48cm breed en de kast is maar 46cm breed. Dus daar gaat men eerste gedacht al. Er zou dus de fritzbox, switch, stekkerblok, Nas en rasp pi in moeten die pi mag vergeten worden daar vind ik elders wel een plaats voor. Maar de bedoeling is dat het makkelijker wordt nieuwe apparatuur aan te sluiten.

Hieronder een simpel schematje
schets.jpg
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Losstaand van het feit dat je alles in die kast plaatst moet je er rekening mee houden dat de warmte weg kan.

Normaal kan de fritzbox en modem blijven hangen denk ik en dien je alleen je switch toegankelijk te maken.
Laatst gewijzigd door mailracer 04 apr 2017, 22:33, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Buiten enkele schapjes die niet doorlopen toch achteraan zodat je makkelijk met kabels weg kan zou ik er niet veel aan doen.

De apparaten die je hebt kan je toch niet inbouwen... heeft dus allemaal weinig zin.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

mailracer schreef:Losstaand van het feit dat je alles in die kast plaatst moet je er rekening mee houden dat de warmte weg kan.

Normaal kan de fritzbox en modem blijven hangen denk ik en dien je alleen je switch toegankelijk te maken.
Misschien dat ik onderaan enkel een extra legplankje voorzie waar switch en bekabeling onder kan. Modem zal ik nog zien is aangesloten op een vdsl lijn.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”