IP Camera advies

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ik had graag jullie mening / ervaring besproken voor IP camera's thuis.

Bedoeling is een open bebouwing te beveiligen met een 4-tal camera's (1 op elke hoek).
De camera's zou ik willen voeden via POE, ik heb nog geen POE switch maar moet toch nog een nieuwe kopen en zou dan meteen POE erbij nemen.
Deze camera lijkt mij alvast geschikt: https://www.ipcameracenter.be/product/7 ... 72-hd.html
Deze dan in combinatie met bijvoorbeeld deze POE switch: https://www.ipcameracenter.be/product/7 ... ible-popup

Ik heb momenteel nog geen NAS maar ben wel bereid deze aan te kopen zodat beelden daar terecht komen.
Liefst gebruik ik die NAS dan ook nog voor andere zaken zoals plex / kodi / ...
De beelden moeten ook bekijkbaar zijn van buitenaf, liefst met een eenvoudige app zodat mijn vrouw er ook weg mee kan.

Als ik alles bij elkaar optel dan is dit geen goedkoop projectje, misschien kennen jullie betere alternatieven?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In de nieuwe server thread is al aan bod gekomen dat een NAS en Plex op zich al geen goed idee is.

Zelf heb ik BleuIris draaien op een server (maar dan ben je nog duurder uit dan puur een NAS).

Kijk misschien eens bij UBNT... hebben ook camera reeks en dedicated server(tje).
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hier ook Blue Iris met camera's van HIKVision.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Hier ook BlueIris + Hikvision
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Is dat niet wat overkill voor een particuliere installatie?
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Ik ben ook particulier :-).

De license kost 2x niks, en de feature set ga je niet vinden op een NVR
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

En qua CPU load? Ik heb Blueiris ook bekeken, maar zelfs met direct to disk vreet dat CPU. Ik ben nu met Ivideon aan't experimenteren.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Qnap/Synology kunnen die dingen ook aansturen en beelden opslaan.
QNAP komt met 2/4 gratis cameralicenties afhankelijk van het model, licenties zijn extra aan te kopen.
Synology heeft iets vergelijkbaar maar geen verdere info over.
Als je naar de toestellen met x64 cpus gaat valt er misschien wel iets te vinden dat de lading dekt?
Qnap heeft modellen waarvan ze claimen dat ze realtime kunnen transcoderen tot 4k...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

r2504 schreef:Kijk misschien eens bij UBNT... hebben ook camera reeks en dedicated server(tje).
Puur nieuwsgierig ben ik zelf eens gaan kijken;

4 x UVC-G3 = 677.60
1 x UVC-NVR = 401.72
1 x US-8-150 = 229.00

Totaal 1308.32 euro ... dus niet echt goedkoop (maar wel een ideale combinatie).
Simon963 schreef:Is dat niet wat overkill voor een particuliere installatie?
Tja, ik heb hier toch een ESXi server staan... dus dan is die beslissing natuurlijk anders.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb hikvisions (op amazon vind je die officiële EU-varianten voor +/- 100e).
Server is een MacMini (die tevens als NAS en Plex server fungeert), software is securityspy.
Daar kan geen enkel consumentenNAS tegenop, kosten zijn absoluut niet hoger.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

road rebel schreef:Ik heb hikvisions (op amazon vind je die officiële EU-varianten voor +/- 100e).
Server is een MacMini (die tevens als NAS en Plex server fungeert), software is securityspy.
Daar kan geen enkel consumentenNAS tegenop, kosten zijn absoluut niet hoger.
Dat zou voor mij nog een mooi alternatief kunnen zijn, ik heb hier nog een Macbook pro liggen die ik quasi niet meer gebruik.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

road rebel schreef:Server is een MacMini (die tevens als NAS en Plex server fungeert), software is securityspy.
Daar kan geen enkel consumentenNAS tegenop, kosten zijn absoluut niet hoger.
Als ik even Google is de goedkoopste MacMini 499 euro (en securityspy is ook niet gratis)... de Unifi NVR staat hierboven aan 401 euro.

Het is "appelen" met peren vergelijken maar de Unifi-NVR voldoet wel als oplossing (volgens de specs kan die 20 streams aan) en is bijna 50% goedkoper.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik stelde het ook als CCTVserver + Plex + file server, zoals de TS ook vroeg in zijn eerste en tweede post. Je moet er wel nog een USB3 of thunderbolt DAS aan koppelen en harde schijven, en de instap mac mini laat je best achterwege. Dus je komt hoger uit dan een instapNAS, maar een NAS met intel i5 is dan wel vele male duurder. De prijs van een mac mini kan wat lager, via een btw-weg-ermee actie bijvoorbeeld.
Een zelfbouw server heeft ook mijn voorkeur, maar het tweakgehalte van een DIY NAS met bijhorende OS ligt wel -iets- hoger.

Video transcoden en consumenten NAS is een lastige combinatie zoals je zelf al aangaf.
Een NVR daar is niets mis mee, maar als je alsnog een server(tje) ernaast wilt kopen kan je ook alles combineren met 1 server.

BI is overigens beter dan securityspy, maar voor eenvoudige toepassingen tot 4 IP camera's met eenvoudig gebruik voldoet Security Spy wel en hoef je geen virtualisatie te gebruiken.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Apple producten zijn uitgesloten bij de 17% percent actie van Mediamarkt dacht ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

road rebel schreef:Je moet er wel nog een USB3 of thunderbolt DAS aan koppelen en harde schijven, en de instap mac mini laat je best achterwege.
Oei, nog storage ook... dat zit je inderdaad een heel pak hoger dan de NVR... maar je kan er inderdaad Plex op draaien.

Maar volgens mij ben je dan beter af met een Intel NUC (+ storage).

Maar we wijken af denk ik... straks hebben we hier een tweede "nieuwe server" topic :-)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik had de Synology NVR en heb hem binnen de 14 dagen teruggestuurd. Dit is echt niks in vergelijking met een zelfbouw PC met een goede processor en Blue Iris. In BI kan je alles configureren naar wens, heeft zeer vaak updates en een goede community. En met BI en de kosten van m'n PC zat ik niet veel boven de prijs van de Synology NVR.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

Zelf heb ik 5 hikvisions draaien op een hikvision NVR met een 4Tb harddisk. Eerst had ik de Hikvisions draaien op blueiris, doch dan moest mijn pc altijd aanstaan...en dit kan je duur uitvallen qua electriciteit.
Als je wat uitkijkt kan je het geheel (camera's, nvr en poe switch) tegen een redelijk prijsje aankopen. Zelf heb ik mijn zaken via aliexpress en amazon aangekocht.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zou er binnenkort ook willen plaatsen en had deze op het oog :
https://www.ipcameracenter.be/product/5 ... 9803p.html
https://www.ipcameracenter.be/product/5 ... 9903p.html

Ik hoor toch vaak goeie dingen over foscam of zijn er nog betere, prijs kwaliteit ?

met dan nog 1 extra cameralicentie kan ik het met mijn synology DS415play combineren :-)
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

Dan zou ik toch eerder voor Hikvision gaan.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Je kan als Hikvision alternatief gaan voor ESCam. Zeer goede camera's prijs/kwaliteit. Dit in combinatie met surveilance station op een synology.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ze hebben hier vorige week weer binnen gezeten...
Ben nu FF met Blue iris aan het prutsen.
Iemand een idee hoe ik makkelijkst een telefoontje krijg bij een alert ?
SMS of mailtje wordt ik snachts niet van wakker.
Heb het nu werkende via mail en dan met SMS en andere beltoon via IFTTT, maar dat is nogal aanklooien.
Scriptje voor een VoIP provider ofzo ?
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zie hier veel vermeldingen van Hikvision. Welke modellen zijn dit? Goede ervaringen mee? Waar hebben jullie die gekocht?
Persoonlijk hecht ik buiten de beeldkwaliteit ook veel aandacht aan de bewegingdetectie. De huidige vivotek die ik had in combinatie met een synology surveillence station heb ik nooit echt goed geconfigureerd gekregen door lichtinval problemen buiten. (zowel detectie binnenin de camera, als de NAS zelf)

Ik moet ook nog eens een oplossing zoeken voor het spinnenprobleem. Blijkbaar vinden die mijn camera een geschikte plaats om vliegen te vangen :roll:
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

Ziehier eenvoudige opstelling bij mij thuis:

Camera Hikvision-DS-2CD2042WD-I-4-mm , uitvoering met poe prijs 110 € ( aangekocht in UK )
Gigabit Switch met poe prijs 75 €
Nas Qnap met 1x 2GB harde schijf ( aangekocht 2 dehands ) 70 € ( QNAP TS-119P II )
Reeds voorzien van 2 gratis licenties voor video surveillance

Resultaat
Camera beelden zijn schitterend
Opname enkel bij beweging werkt prima ( een beetje experimenteren is wel nodig )
Nachtopnames zijn redelijk goed
Bij bewegingsdetectie wordt er altijd een periode , vb 30 sec opgenomen voor detectie gebeurde

Instellingen, eenvoudiger kan niet
http://www.benl.ebay.be/itm/Hikvision-D ... OSwAuZX17d~
https://www.routercenter.be/product/311 ... ifications
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Je zou een sms of psuh bericht (pushover?) Kunnen sturen vanuit BlueIris. Op mijn android phone heb ik tasker staan en daarin een 'scene' dat ie geluid blijft maken totdat ik het afduw als ie een bepaald bericht krijgt van BlueIris.

Bewegingsdetectie met camera's...vertrouw er niet te veel op! Beter is een goedkope PIR sensor er bij te hangen die dan je camera triggered. En beter alles opnemen ipv enkel bij beweging, je moest maar eens een even missen!
baggins
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 jan 2015, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

beont schreef:Ik zie hier veel vermeldingen van Hikvision. Welke modellen zijn dit? Goede ervaringen mee? Waar hebben jullie die gekocht?
Persoonlijk hecht ik buiten de beeldkwaliteit ook veel aandacht aan de bewegingdetectie. De huidige vivotek die ik had in combinatie met een synology surveillence station heb ik nooit echt goed geconfigureerd gekregen door lichtinval problemen buiten. (zowel detectie binnenin de camera, als de NAS zelf)

Ik moet ook nog eens een oplossing zoeken voor het spinnenprobleem. Blijkbaar vinden die mijn camera een geschikte plaats om vliegen te vangen :roll:
Ik veronderstel dat je een dome camera hebt? Spinnen worden aangetrokken door de IR LED rond de lens...
Vandaar dat je buiten beter een turret kunt voorzien.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”