Happy hour

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op het werk hier staat een frisdrank automaat welke me zonet m'n drankje aan halve prijs gaf.

Dit is een happy hour systeem al vraag ik me af hoe dit werkt... is dit puur random of hebben die automaten op één andere manier een netwerk verbinding ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Die frisdrankautomaten behoren tot de collectie van Internet of Things he.

De datalink is tegenwoordig via een ingebouwde simkaart. Zo kan je inderdaad die "happy hour"-functionaliteit realiseren, die afaik vanuit Coca-Cola zelf gestuurd wordt.

Morgen is die automaat mee onderdeel van een botnet die uw DNS servers platlegt.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ik sprak onlangs met de koffie technieker hier op het werk en hij zei mij dat zij zelfs in staat zijn om vanop afstand in te stellen hoe sterk de koffie moet zijn. Maar door oude wetgevingen mochten zij dat nog niets doen, had iets te maken met privacy wetten... Dat leek mij natuurlijk wel vreemd want wat heeft koffie nu in godsnaam te maken met privacy. :bang: Hoe dan ook waren die apparaten niet fysiek verbonden met ons netwerk, dus moest het ook wel via een SIM-kaartje gaan.
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als er technisch gezien bij ons op het werk iets vreemd gebeurd dat is dat den Donald zijn schuld. Het is een look-Alike, alleen ligt zijn haar er net iets anders bij :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”