hoe een 192.168.40.40 adres bereiken (anna thermostaat)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

iemand die dat ding in huis heeft? na 1 dag heeft de smile (dat in verbinding staat met de cv ketel) geen connectie meer met de anna thermostaat. heb de procedure gevolgd om de smile te herstarten, kan het wifi signaal oppikken en voer de sd code in maar wanneer ik in de browser naar pagina 192.168.40.40 wil gaan krijg ik connection refused. Ik geraak dus niet op de configuratiepagina van smile, waar ik moet zijn om de procedure "scan" uit te voeren om alzo smile te verbinden met mijn eigen wifi netwerk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

in een andere post meldde ik dat ik niet op de html pagina van een apparaat verbonden met het netwerk kon komen. het apparaat zelf zend een wifi signaal uit, ik maak er via een tablet of pc verbinding mee maar geraak niet op de homepage, nodig voor een configuratieinstelling.
Volgens mij komt dit volgens mij (ben niet zeker want het heeft anderzijds wel een paar uren gewerkt) door de ip range? het apparaat heeft als ip adres 192.168.40.40 (dat heb ik vernomen in online help pagina's, en wanneer ik naar dat adres ping krijg ik respons).
Wanneer ik anderzijds in de configuratieisntelling van mijn asus router ga kijken dan zie ik dat de asus router aan dat apparaat een ander ip adres heeft toegekend via dhcp en wel in de range 192.168.1.XX maar volgens mij loopt het hier verkeerd want de configuratieinstellingpagina zit op 192.168.40.40? De bedoeling is wel om geen kabel te leggen tussen de router en dat apparaat maar wel gebruik te maken van de 2.4Ghz verbinding alleen weet ik niet hoe ik dat moet instellen.
De bedoeling is dus dat wanneer ik toegang krijg tot 192.168.40.40 er op die pagina een scan knop staat, daar moet op geklikt worden en dan krijg je een lijst van de aanwezige wifi ssd's en hier dient dan de 2.4 wifi van de asus router geselecteerd te worden

wanneer ik in de asus intellingen dit adres 192.168.40.40 wll inbrengen onder Manually Assigned IP around the DHCP list (Max Limit : 128) krij ik de melding dat het een invalid ip is
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

over welk toestel gaat het eigenlijk ?

ik denk persoonlijk dat het de bedoeling is dat je gewoon je pc er met de kabel aanhangt, (pc stel je vast in op 192.168.40.1, subnet 255.255.255.0)
om dit in te stellen.

langs de andere kant zeg je dat je reeds een ip via DHCP hebt, dan zou je dus gewoon via dat DHCP ip op de configuratie pagina moeten kunnen komen.
Laatst gewijzigd door petzl 28 maa 2016, 16:46, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Was dat niet die Anna thermostaat ?

=> https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=47193

[Mod Edit] berichten samengevoegd
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Als je de smile wil herconfiguren moet je uw pc draadloos of met kabel verbinden met de smile.
De smile zend een wifi signaal uit met dhcp enable in de fabrieksinstellingen. De sleutel vindt u op de smile dacht ik.
Eens verbonden met de smile. surf u naar "http://192.168.40.40". Dan kom je in de configuratie pagina.

Dit is nodig om de smile met uw router (dus uw thuisnetwerk) te verbinden. De smile zal dus daarna een ip adres krijgen van uw router ip range. (192.168.1.*)
Er is met andere woorden geen configuratie nodig op jou router.
Laatst gewijzigd door schneider 28 maa 2016, 18:40, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

bartman schreef:Wanneer ik anderzijds in de configuratieisntelling van mijn asus router ga kijken dan zie ik dat de asus router aan dat apparaat een ander ip adres heeft toegekend via dhcp en wel in de range 192.168.1.XX maar volgens mij loopt het hier verkeerd want de configuratieinstellingpagina zit op 192.168.40.40
Het configuratie adres 192.168.40.40 is alleen beschikbaar bij de eerste login (om te verbinden met je smartphone/tablet).
Gezien je ASUS router al een IP adres heeft toegekend, neem ik aan dat je het apparaat al eens verbonden hebt? via LAN?
Dan zou jet het apparaat toch moeten kunnen bereiken op 192.168.1.XX

Ik zou eens een LAN kabel leggen tussen de Asus en de Smile.
Dan zou je het apparaat moeten kunnen bereiken via het adres 192.168.1.XX, en op die manier de netwerk scan kunnen doen?
Van zodra de Smile dan draadloos verbonden is met de router, kan je de LAN kabel terug wegnemen, en verder draadloos werken

Je kan ook eens proberen met de WPS knop
Druk 2 seconden op de zwarte knop, wacht tot het lampje “WLAN” snel en regelmatig blijft knipperen.
Druk dan op de WPS-knop op de Asus router.

Als dat alles niet helpt, dan moet je herbeginnen
5 seconden op de zwarte knop, enz ...
Alles staat netjes in de handleiding: https://cdn.eni.be/downloads/nl/general ... eiding.pdf
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

De smile en Anna hebben een paar uur goed gewerkt tot ik 's anderdaags 's morgens op de Anna display de melding Error, smile nog found zag. Het asus wifisignaal is nooit uitgevallen maar wat wel kan is dat de smile even contact met de asus router verloren is gegaan. Ik heb de procedure al paar keer doorlopen (zwarte knop 5'' ingedrukt, de tablet verbonden met het wifisignaal van smile en dan naar 192.168.40.40 gegaan maar zonder succes. Eveneens heb ik ook een man kabel gelegd tussen smile ennde asus router en dan geeft de router het IP 192.168.1.34 maar ook op dit adres geraak ik niet binnen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ofwl is de smile defect owel is de wifi dekking onvoldoende lijkt het.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik gebruik de app wifi analyser en de signaal meter zit rond de -70 (gele zone).

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

heb ondertussen een contact gehad en er zal iemand moeten langskomen... amai het heeft 1 avond gewerkt...

nadat ik het smile id heb ingegeven bij het wifi netwerk komt er connected, no internet. Ga ik naar de configpagina krijg ik de melding toegang geweigerd
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

hier ben ik weer eens opnieuw.. de anna werkt ( al een hele tijd) weer niet meer... ik had op mijn router andere software geinstalleerd, waar andere wifi appzraten zo goed als geen hinder van ondervonden maar het lijkt er op dat de anna telkenmale je iets wijzigt aan je router, deze het niet meer doet en je een heel stappenplan moet doorlopen... op het smile doosje brandt nog maar 1 lampje ( het aan lampje, want is aangesloten op de stroom, maar geen wifi of netwerkllampje... hopelijk is de smile werderom niet defect ( werd al eens vervangen na nog geen dag goed gewerkt)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je Smile gaat heus niet defect omdat jij andere software op je router zet !

Ofwel heb je een brakke router ofwel is je WIFI signaal niet voldoende.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”