China ip cams: review

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Na mijn recente post in het nieuwe-speelgoed draadje kreeg ik de vraag een review te doen van de ip cams.
Bij deze deel ik dan ook mijn bevindingen tot nu toe.

vooral zaken zoals build quality, 'first impressions', onvif compatibiliteit, ... zijn hier aan de orde.

Laat me duidelijk zijn: mijn doel was niet om "supergoede kwaliteit videobewaking" te hebben,
mijn doel was "cheap-ass ip cam toys" in de eerste plaats, en op die manier heb ik ze ook gezocht.
Elke camera komt van een andere verkoper op aliexpress, om het risico van 4 crappy camera's in 1x te vermijden.
Wat je dan wél onmiddelijk duidelijk zal worden, is dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde verkopen,
en al zeker naar firmware en bijgeleverde software (as in: exact dezelfde, maar niet altijd even up to date)

First up: de gekozen NVR
http://nl.aliexpress.com/item/New-Arriv ... 88908.html

Build quality: denk aan de case van een videorecorder en je bent er. zeker geen premium feel,
maar dat stoort niet echt gezien het ding toch maar gewoon ergens komt te staan.

De 4 POE poorten geven ook effectief stroom voor de 4 cams en je hebt een 10/100 verbinding.
Ook de software is voldoende bruikbaar.
Echter een groot nadeel is dat de NVR geen eigen dhcp lijkt te hebben, en de cams dus een ip van je eigen netwerk willen (dus heb je 5 ip's nodig van je netwerk tegenover 1 als de nvr zelf dhcp doet voor de cams)

Nog een nadeel is dat hij niet in staat is om hoge kwaliteit te streamen/decoden,
in de client krijg ik telkens de D1 stream van desbetreffende camera omdat de main stream "te hoog" ingesteld staat - 3MP.

al bij al, als je een pc of dergelijke 24/7 aan hebt staan, ben je evengoed af met een poe switch voor de camera's en software op de pc.

En dan de cams.

1) de dome cam:
http://nl.aliexpress.com/item/Onvif-min ... 64650.html

de enige dome cam in de lijst, aangegeven is 1 megapixel, poe, onvif en ir.

Build quality: plastic en dat merk je ook... je hebt niet de indruk iets solide vast te hebben.

POE: werkt perfect en is autosensing zoals het hoort.
POE aansluiting is echter, zoals meerdere china ip cams, "irritant".
waar je hier meestal een mooie ronde aansluiting hebt en een "hulsje" die het waterdicht maakt,
heb je hier een vierkante stekker en moet je het maar uitzoeken. gezien het in mijn geval weg te werken viel, is dat voor mij geen probleem - maar het is zeker een minpuntje.

Onvif: helemaal compatibel en dat maakt het instellen in principe ook handig (al heb ik het niet via de onvif tools gedaan)

First impressions: hoewel deze cam nog niet op zijn positie buiten staat, heb ik hem al draaien binnen... en als de IR zo verderdoet, is het verreweg de beste cam uit het lijstje.
de kwaliteit in zijn nachtmodus -in ieder geval binnen dus- is zeker te vergelijken met cams die je hier kan krijgen - en hoewel het "maar" 1mp en 720p is, moet je de kwaliteit zeker niet afschrijven omwille daarvan.

Conclusie: aanrader

2) de "best-specs" bullet
http://nl.aliexpress.com/item/Promotiom ... wVersion=2

Deze krijgt volgens de site 5mp, poe, onvif, en ir mee.

Build quality: solide, "on par" met een gewone bullet van hier

POE: werkt perfect, autosensing, en bescherming tegen passive poe (gelukkig :p)
Dit is de enige cam in de lijst die een "normale" POE aansluiting heeft: rond, met een waterdichte afsluiting die je eroverheen steekt - eigenlijk zoals je zou verwachten dus.

Onvif: hier begint het schoentje wél te wringen - deze cam is niet 100% onvif compatibel - maar gelukkig wel compatibel genoeg om als onvif herkend te worden en te streamen.
enkel qua instellingen is hij niet helemaal compatibel, wat ook duidelijk is met instellen: vergeet het maar om hem volledig in te stellen via de nvr, je moet via een ander programma gaan of de webinterface.
Dit is overigens de enige van de cams die via onvif met de nvr verbonden is, de andere verkiezen om een of andere reden netip en de nvr weigert ze te verbinden als onvif...
ik heb nog niet gezocht achter de reden, omdat het verder weinig uitmaakt en ik verdenk de nvr ervan in fout te zijn.

First impressions: goede kwaliteit... maar
overdag kan je toch wel nummerplaten lezen, althans al van stilstaande voertuigen.
het is echter geen true 5mp camera - en dat merk je: als je hem op 5mp instelt krijg je weliswaar goed beeld, maar je hebt dan geen substream meer en max 10 fps.
een compromis hierin is hem instellen op 3mp aan 15fps en D1 substream hebben.

zowel overdag als snachts is de kwaliteit ok, al zal je enkel gezichten herkennen als ze kort genoeg bij de camera passeren.
vergelijk het een beetje met een lampje op je hoofd en dan wat je voor je ziet, maar in zwart/wit.

zeker geen slechte koop, maar aan de hoogste prijs van de 4 toch wel wat meer hassle dan ik had gewild.
een keer ingesteld, en rekening houdende met het feit dat het geen true 5mp is (duh), is het in ieder geval géén miskoop - maar je kan voor deze prijs waarschijnlijk beter krijgen.

Conclusie: prijs/kwaliteit is goed, maar onthou dat je geen 5mp hebt.

3) de cheap-ass bullet
http://nl.aliexpress.com/item/HD-720P-M ... wVersion=2
1mp in de specs

Build Quality: "ok" - voelt wat beter aan dan de dome -mogelijks doordat het een bullet is-, maar het is en blijft plastic en dat blijf je merken. maar voor 22 euro, wat verwacht je?

POE: alweer dat typische chinese vierkante aansluitingkje - dus hou er rekening mee dat je dit niet zomaar in een aftakdoosje krijgt en dit géén waterdichte afsluiting is!
verder is het gewoon autosensing en doet ie het zoals het hoort.

Onvif: werkt as expected, en is volledig onvif compatibel

First impressions: je moet wat met de kwaliteit spelen om hem een deftig beeld te geven, want standaard -zeker in het donker- is het wel duidelijk dat dit "maar een 1mp ding" is.
maar eens ingesteld, is het beeld ok

Conclusie: zeker een goede koop aan deze prijs

4) de laatste bullet
http://nl.aliexpress.com/item/Metal-Cas ... 09138.html
Deze zou ir hebben, onvif compatibel, en 2mp

Build quality: de enige die niet enkel in metaal is (zoals nr2), maar ook een solide metalen 'kogel' heeft voor te draaien. kort gezegd is dit een echt goede build quality,
voelt heel solide aan en ook het uitrichten is het vlotst bij deze cam

POE: werkt perfect en is autosensing zoals het hoort.
Ook hier het nadeel dat je een vierkante POE aansluiting hebt zonder een waterdichte afsluiting - en dat is gelijk het *enige* minpunt aan deze camera.

Onvif: ook hier weer een helemaal compatibele camera.
Wel opvallend: van de 4 cams heeft deze de oudste firmware (en ga maar eens uitzoeken waar je die updates kan vinden)

First impressions: in 1 woord? heerlijk.
van de 4 camera's heeft deze toch wel het beste beeld voor zover ik tot nu toe al heb kunnen zien, zowel dag als nachtzicht is erg goed,
en je kan zeker gezichten herkennen.
Ook hier weer wel de vertraging van een paar seconden, maar ik ga het nog een keer testen rechtstreeks via de stream ipv de nvr - de bottleneck lijkt nu eenmaal de nvr,
die de streams niet goed aankan.

Conclusie: moest ik de cams vervangen, zal het door deze zijn. zeker een aanrader, en moesten ze nu nog een ronde poe aansluiting hebben met waterdichte afsluiting,
zou deze cam een 10/10 krijgen op elk vlak.

Apps:

- je krijgt "general cms" bij de camera's - wat 3 van de 4 camera's én de nvr met alle streams herkent, en 1 cam (de 5mp) krijgt "UC" erbij wat ENKEL die cam wil herkennen.

- voor smartphones zijn er genoeg apps te vinden, degene dat de meeste aanraden is "xmeye", en als je kijkt zijn er een paar 100 versies - elke chinees maakt letterlijk zijn eigen versie van de apps - zonder er eigenlijk wat aan te veranderen meestal


Laatste noot:

wat wel opvalt is dat ze allemaal, ook in realtime modus, toch nog wat vertraging hebben (tussen de 1 en de 3 seconden) - beetje vervelend, maar ik vermoed alweer de nvr hiervan en zal dit nog verder checken.

de post hieronder reserveer ik in ieder geval al voor de foto-review :)
Laatst gewijzigd door Splitter 15 dec 2015, 17:17, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bij deze screenshots, genomen via de webinterface van elke cam, in nachtmodus.
let vooral niet op de cam die nog binnen op (een duidelijk slecht en oud geisoleerd deel van de) zolder staat. die cam moet ik nog zwaar over nadenken hoe ik dat proper tot buiten krijg.
Nergens in huis is licht aan, omgevingslicht is vrij weinig, dus al het licht op de cams komt van de IR zelf.

In dezelfde volgorde als hierboven gereviewd, en met de prijs -die ik betaald heb, zonder eventuele douanekosten, en met de 11.11 kortingen) erbij zodat je zelf kan oordelen over prijs/kwaliteit:

1 - de dome cam - € 32,46 - nachtzicht (dagzicht niet beschikbaar gezien deze nog niet buiten hangt en licht op dat zoldertje niet werkt)
Afbeelding

2 - de "best-specs" bullet - € 57,38 - dag en nacht
Afbeelding
Afbeelding

3 - de cheap-ass bullet - € 21,44 - dag en nacht
Afbeelding
Afbeelding

4 - de laatste bullet - € 36,15 - dag en nacht
Afbeelding
Afbeelding

qua IR kan er nog een beetje verbeteren door het aanpassen van een paar instellingen, en het iets beter hangen van de camera's (zodat er minder IR kort op de camera zit),
maar ik zit met beperkte ruimte waardoor dit niet zo praktisch is (camera's hangen in de nok, tegen de dakgoot... wat mooi is voor afwerking, maar hopeloos voor uitrichten)
morgen volgen daytime-shots :) (behalve voor de dome dan... die hangt dus, zoals gezegd, binnen)
Laatst gewijzigd door Splitter 16 dec 2015, 14:09, in totaal 3 gewijzigd.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Moest je de tijd vinden om wat referentie beelden te posten... :wink:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Gezien de NVR IP's van de router steelt: kun je dan ook rechtstreeks aan de CAMS waarschijnlijk. Dus da's een pluspunt. En mogelijk dan ook minder vertraging?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Dima_2005 schreef:Gezien de NVR IP's van de router steelt: kun je dan ook rechtstreeks aan de CAMS waarschijnlijk. Dus da's een pluspunt. En mogelijk dan ook minder vertraging?
Inderdaad, lijkt me ook niet direct een nadeel voor thuisgebruik. Verder zijn de instellingen in de CAMS waarschijnlijk ook een stuk uitgebreider dan in de NVR.

Wel leuke reviews. Heb je ook nog andere goedkope NVR's getest trouwens?
Ik heb zelf overlaatst een "NVR-1008P" NVR gekocht binnen de EU voor een belachelijke prijs van 49 euro.
Wel geen POE en slechts 1 aansluiting voor ethernet, maar wel ondersteuning voor 8 HD IP camera's.

Misschien ook even vermelden dan meer megapixels niet direct een beter nachtzicht betekenen.
Meestal zijn de low-light varianten van de camera's juist camera's met minder megapixels.
Eigenlijk ook wel logisch, want bij de zelfde sensorgrootte zijn de pixels (en dus ook de lichtgevoeligheid) bij minder megapixels groter dan de versies met meer megapixels.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Dima_2005 schreef:Gezien de NVR IP's van de router steelt: kun je dan ook rechtstreeks aan de CAMS waarschijnlijk. Dus da's een pluspunt. En mogelijk dan ook minder vertraging?
de vertraging heb ik nog niet vergeleken, maar je kan inderdaad rechtstreeks aan de cams.
ook qua instellingen kan je dan inderdaad meer dan via de nvr - laat ons simpel zijn: de nvr s**** voor "goed gebruik" maar is bruikbaar.
het was dan ook niet te doen om de nvr, al had ik natuurlijk graag een geweldige nvr gehad.

zowel de 3 cams als de nvr hebben "netsurveillance" branded software en werken met de "general cms" programma's op pc.
er zijn een aantal exploits gekend hiervoor, tot op heden nog geen kunnen vinden die werkt in mijn geval. (noch via cam, noch via nvr)
extra nadeel zijn wel hardcoded usernames en, in het geval van de nvr bijvoorbeeld, een "default" user die je niet kan verwijderen.

de 4de cam (die in de review nr2 is) heeft andere software, maar daar trek je je haren bijna van uit omdat die de meeste instellingen ENKEL via zijn webinterface of "eigen" pc software wil doen.
Avenger 2.0 schreef: Wel leuke reviews. Heb je ook nog andere goedkope NVR's getest trouwens?
Ik heb zelf overlaatst een "NVR-1008P" NVR gekocht binnen de EU voor een belachelijke prijs van 49 euro.
Wel geen POE en slechts 1 aansluiting voor ethernet, maar wel ondersteuning voor 8 HD IP camera's.
eerst al; fijn dat de review je aanstaat :)
ik heb momenteel nog geen andere nvr's getest, dat zal ook niet meer gebeuren dit jaar (mijn speelgoed-budget voor december laat dat niet meer toe),
maar ik stond erop dat de cams allemaal POE deden, en de nvr dat ook kon leveren voor ze alle 4 (meer cams heb ik niet nodig)
de ondersteuning naar streams is daarentegen echt teleurstellend, de meeste cams neemt ie in substream omdat het de stream gewoon niet deftig aankan.

ik zal straks de review van de laatste cam toevoegen (ziet er momenteel de beste prijs/kwaliteit uit), en ten laatste morgenavond komen de foto's (al zal 1 cam vrees ik nog steeds aan het proefdraaien zijn op de zolder, gezien ik nog altijd niet goed weet hoe ik de utp ga moeten leggen)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Toevallig op iBood momenteel mogelijk interessante sale: https://www.ibood.com/be/nl/flash-sales ... n-full-hd/
  • Linksys LNR0208C 2-bay Network Video Rec.: € 149,95
  • Linksys LCAM0336OD 1080p 3Mp 360° mini-dome-cam: € 169,95
  • Linksys LCAD03FLN Indoor Dome Camera 1080p 3MP: € 129,95
  • Linksys LCAD03VLNOD Outdoor Dome Cam 1080p: € 149,95
  • Linksys LCAB03VLNOD-EU 1080p Outdoor Bullet Cam: € 179,95
  • Linksys LACPI30 Gigabit PoE Injector: € 49,95
  • Linksys LGS116P-EU 16-poorts Gigabit PoE+ Switch: € 159,95
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

mwoah, zo interessant vind ik dat totaal niet hoor...

1) vrij duur (1 camera kost zowat evenveel als mijn 4 tesamen)
2) heb je gezien hoeveel kabeltjes er aan die bullet hangen? wtf "outdoor"! dat was bij mij ook een voorwaarde: GEEN andere aansluitingen buiten de poe (dus ook geen apart voedingskabeltje extra zoals je vaak hebt)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Cam 4 first impressions zijn nu toegevoegd aan de startpost.
ter herhaling vermeld ik dat deeltje van de review ook hier nog eens.

4) de laatste bullet
http://nl.aliexpress.com/item/Metal-Cas ... 09138.html
Deze zou ir hebben, onvif compatibel, en 2mp

Build quality: de enige die niet enkel in metaal is (zoals nr2), maar ook een solide metalen 'kogel' heeft voor te draaien. kort gezegd is dit een echt goede build quality,
voelt heel solide aan en ook het uitrichten is het vlotst bij deze cam

POE: werkt perfect en is autosensing zoals het hoort.
Ook hier het nadeel dat je een vierkante POE aansluiting hebt zonder een waterdichte afsluiting - en dat is gelijk het *enige* minpunt aan deze camera.

Onvif: ook hier weer een helemaal compatibele camera.
Wel opvallend: van de 4 cams heeft deze de oudste firmware (en ga maar eens uitzoeken waar je die updates kan vinden)

First impressions: in 1 woord? heerlijk.
van de 4 camera's heeft deze toch wel het beste beeld voor zover ik tot nu toe al heb kunnen zien, zowel dag als nachtzicht is erg goed,
en je kan zeker gezichten herkennen.
Ook hier weer wel de vertraging van een paar seconden, maar ik ga het nog een keer testen rechtstreeks via de stream ipv de nvr - de bottleneck lijkt nu eenmaal de nvr,
die de streams niet goed aankan.

Conclusie: moest ik de cams vervangen, zal het door deze zijn. zeker een aanrader, en moesten ze nu nog een ronde poe aansluiting hebben met waterdichte afsluiting,
zou deze cam een 10/10 krijgen op elk vlak.


vannacht/morgen vul ik de 2de post in met foto's van de cams.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

tb0ne schreef:Moest je de tijd vinden om wat referentie beelden te posten... :wink:
bij deze is de 2de post ingevuld met nachtbeeld, als je over 24u terugkomt staan de daytime beelden er ook bij.
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi,

leuk topic,

effe mijn bevinden plaatsen,

hier ondertussen via aliexpress

1 foscam baby 1MP
3 hikvision DS-2CD3345-I 4MP
1 hikvision DS-2CD2135F-IS 3MP
1 hikvision DS-2CD3942F-I 4MP (fish eye)

indien interesse wil ik wel wat beelden posten
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

foscam en hikvision kan je hier ook kopen, en als je dat uit china laat komen en het passeert de douane... dan ben je eraan voor de moeite: import + taks + boete, althans, als ik me niet vergis.
qua prijs (zonder douane) kosten ze ongeveer de helft van wat het hier kost... maar dat is toch een iets groter risico als btw betalen op 30 euro cams die ze niet kunnen beboeten wegens niet europees beschikbaar (krijg je vaak wel mooi zo'n stickertje op de verpakking dat het niet voldoet aan europese norm)

ik heb geen problemen met dingen uit china (en ben soms zelfs onder de indruk), maar iets dat in europa op de markt is, huiver ik toch van om in china te bestellen
(kopie, chinese-market model met issues, boete van douane, ...)
hikvision is een gekend (en gekeurd) merk en mag overigens geen slechte beeldkwaliteit geven gezien het hier ook vaak als camerabewaking geinstalleerd is door beveiligingsbedrijven, dus dan weet je het ook wel -alhoewel, soms...- :)
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

idd,

met de douane moet je chance hebben. ( zelf nog geen boete gehad)
tip, alles afzonderlijk laten vertrekken met ( gift en value less €22 :) ;) )

tot nu toe geen problemen had, er kom hier veel toe uit china, wel beetje zoeken achter goeie leverancier die genuine producten levert.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

@splitter Nogmaals erg bedankt voor je mooie review.

Ik ben benieuwd of de "betere" nas geschikt zou zijn als NVR. Synology, Qnap, ... hebben tegenwoordig de mogelijkheid om beelden op te nemen.(vaak maar één kanaal zonder extra licentie)
Heb je zo'n nas staan om eens te proberen of je daarmee de "hoofdstream" kan opnemen? Meteen ook een goeie test voor de ONVIF-implementatie.
Als je het materiaal of de tijd niet hebt om te testen, no prob he, je hebt er hier al meer dan geneoeg je werk van gemaakt.
Die best-specs-bullet ga ik misschien eens bestellen...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

Splitter schreef:ik heb geen problemen met dingen uit china (en ben soms zelfs onder de indruk), maar iets dat in europa op de markt is, huiver ik toch van om in china te bestellen (kopie, chinese-market model met issues, boete van douane, ...)
Waarom zou je een boete van de douane krijgen? Invoertaks tot daar toe, maar een boete?

PS. mijn ervaring is dat als je een express post dienst gebruikt, de dingen erg vaak gestopt worden aan de douane. Met de normale (trage) post komt het er bijna altijd zonder problemen door.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ja, dit is toch even slikken voor een Mobotix bezitter waarvoor 6 jaar geleden een kleine duizend euro voor betaald werd. En dat is dan nog een nachtmodel type "dome" (enkel zwart/wit). Wel zeer uitgebreide software vanaf dag 1, en krijg nu nog steeds updates.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1116
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 100 keer

serialchiller schreef:Ik ben benieuwd of de "betere" nas geschikt zou zijn als NVR. Synology, Qnap, ... hebben tegenwoordig de mogelijkheid om beelden op te nemen.(vaak maar één kanaal zonder extra licentie)
Heb je zo'n nas staan om eens te proberen of je daarmee de "hoofdstream" kan opnemen?
Ik heb al verschillende Hikvisions aan Surveillance Station van Synology gekoppeld. Werkt probleemloos (ook met de main stream). Op https://www.synology.com/en-us/compatibility/camera kan je zien welke door hun getest zijn. Bij de specs van elke NAS kan je ook zien hoeveel camera's ze maximaal aankunnen.

Tegenwoordig krijg je 2 licenties erbij. Extra licenties bijkopen werkt ook goed (op tweakers kan je zien waar ze het goedkoopste verkrijgbaar zijn op http://tweakers.net/product/276063/syno ... ense-pack/ ).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Schitterend gedaan Splitter! Petje af voor de moeite die je erin steekt!

Vraagje: Welke van de cams heeft buiten de POE ook mogelijkheid tot aparte DC voeding? Allemaal, of zijn er tussen die alleen POE support hebben ?
(want dit is op aliexpress nie altijd even duidelijk en/of betrouwbaar vermeld)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

serialchiller schreef: Heb je zo'n nas staan om eens te proberen of je daarmee de "hoofdstream" kan opnemen? Meteen ook een goeie test voor de ONVIF-implementatie
toevallig is er hier in een ander draadje xpenology voorbijgekomen en heb ik dat eens op een VM gezet, dus... :)
of het nu door de nvr is (ik moet dringend een poe injector halen om eens zonder nvr te testen) of door de camera... geen idee, maar ik krijg het niet werkende.
de surveillance station kan alle 4 de cams vinden no problem, maar:

- de "best specs bullet" (die ik al zei dat niet helemaal volgens onvif werkt) krijg je geeneens op ingelogd, dus dat is snel einde verhaal.
- de andere 3 willen verbinden, maar dan ineens valt de camera weg uit de NVR én krijg je een "connected/disconnected" loop in de surveillance station, heel raar. (ook web is ineens even niet meer bereikbaar, wat me nog meer doet vermoeden dat het door de NVR is... misschien toch nét niet genoeg bandwidth of power?)
Edward Valckx schreef:Waarom zou je een boete van de douane krijgen? Invoertaks tot daar toe, maar een boete?
als ze beslissen dat het namaak is, is dat het geval... hoe ze dat beslissen, geen idee?
ik heb al vaak wat uit china laten komen, maar ik let er altijd op dat het gewoon niet iets is dat binnen de EER beschikbaar is (om verschillende redenen)
FlashBlue schreef:Vraagje: Welke van de cams heeft buiten de POE ook mogelijkheid tot aparte DC voeding?
geen enkele :) dat was 1 van mijn eisen aan de cams.
heel vaak zie je, ook met cams van bv hikvision, dat er nog een aparte 12v aansluiting is, en die is dan helemaal overbodig als je stroom levert via POE.

meestal hebben ze wel de 12v aansluiting voor zover ik gemerkt heb, en is het de poe-only dat moeilijker te vinden is, maar het is inderdaad vaak goed naar de specs kijken (en dan half-onbegrijpbaar chinees-engels vertalen naar iets verstaanbaars)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Splitter schreef: geen enkele :) dat was 1 van mijn eisen aan de cams.
heel vaak zie je, ook met cams van bv hikvision, dat er nog een aparte 12v aansluiting is, en die is dan helemaal overbodig als je stroom levert via POE.

meestal hebben ze wel de 12v aansluiting voor zover ik gemerkt heb, en is het de poe-only dat moeilijker te vinden is, maar het is inderdaad vaak goed naar de specs kijken (en dan half-onbegrijpbaar chinees-engels vertalen naar iets verstaanbaars)
Hmm, spijtig, want ik verwachtte inderdaad dat ze minstens nog een aparte optionele 12V aansluiting hadden, naast de POE, in het geval dat je geen POE wil gebruiken, omdat dit inderdaad vaak wel het geval is. Thanks voor het antwoord! :)
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb nog een vraag over zo'n cams.

Zo'n dome, kan je die ook bvb op 1,5 meter hoogte aan de muur hangen (zelfde wijze als je hem aan het plafond zou hangen).
Geven die dan ook goed het beeld van de ruimte weer? Of is dat niet in te stellen en zie je dan gewoon je vloer/plafond ?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

dat kan idd met die domes, dan laat je ze eigenlijk "rechtdoor" kijken - dus je kan plafond of muur doen.
enige wat niet kan met die dome is dat je hem, als die aan de muur hangt, dus ook effectief rechtdoor moet kijken.

maar das niet zozeer door die dome, dat is eigen aan al de domes dat die maar beperkt te richten zijn voor een hoek: omhoog/omlaag richten is geen probleem (vandaar, een muur = geen probleem), maar links/rechts is quasi nihil.
het gaat wel lichtjes hoor, maar veel minder als zeg maar een bullet (wat dan ook weer te verwachten is.)

als het gewoon is om rechtdoor te kijken (zoals de mijne uiteindelijk, als ik die kabel getrokken krijg) is een muur perfect (komt die bij mij ook op ;))

maar uiteraard, om in een ruimte binnen te kijken kan je best ofte een camera met een bracket en wide lens nemen, ofwel een 360 aan het plafond.
een gewone dome of bullet binnen gaan eigenlijk in de meeste gevallen teveel van de ruimte missen (tenzij het bv voor een gang is, dan is dat weer wel perfect mogelijk)
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Splitter, merci voor de extra info.

Mijn situatie is als volgt (schets van de woning):
woning.jpg
De rode bol zou een camera zijn die ik op +- 1,5 m hoogte aan de muur zou hangen (wegens al voorziene UTP kabel) en die de rode gearceerde oppervlakte zou moeten kunnen bestrijken (180 graden dus ongeveer).

De groene bol zou een camera zijn die ik ook aan de muur zou hangen op +-2 meter hoogte (aan het plafond zou ook kunnen) en die de groene gearceerde oppervlakte zou moeten kunnen bestrijken (180 graden dus ongeveer).

Welke poe camera's (enkel UTP op die plaatsen) zou je me aanraden (ik zou via mijn Synology NAS willen werken). Liefst dag/nacht modus.

Het probleem met veel camera's vind ik ook dat die echt opzichtig zijn. Ik zou die zo onopvallend mogelijk willen hebben (indien mogelijk).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nob schreef:Het probleem met veel camera's vind ik ook dat die echt opzichtig zijn. Ik zou die zo onopvallend mogelijk willen hebben (indien mogelijk).
Een camera gaan hangen in het midden van een muur op 1m50... lijkt me esthetisch niet echt "mooi" ?

Ik zou de rode eerder rechtsboven in de bovenste kamer hangen en de groene links of rechtsboven in de onderste kamer (beide in een hoek tegen het plafond dus)... maar daar heb je blijkbaar een kabels voorzien ?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Een camera gaan hangen in het midden van een muur op 1m50... lijkt me esthetisch niet echt "mooi" ?
Klopt, maar op deze hoogte (misschien iets lager), hangen al een paar devices, zoals sturing kachel, sturing ventilatie, ... dus een geen te opzichtige camera zal daar zo niet opvallen.
r2504 schreef:Ik zou de rode eerder rechtsboven in de bovenste kamer hangen en de groene links of rechtsboven in de onderste kamer (beide in een hoek tegen het plafond dus)... maar daar heb je blijkbaar een kabels voorzien ?
Klopt, geen kabels daar en ik heb echt geen zin om te beginnen breken...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

pff, 180 graden? dan zit je denk ik eigenlijk al een fisheye te gebruiken...
dan zou je al zoiets moeten hebben:
http://nl.aliexpress.com/item/1-2-8-2MP ... 18400_6148


over de kwaliteit van deze kan ik je niets zeggen gezien ik ze zelf niet heb natuurlijk, maar ik denk dat je voor de prijs niet kan sukkelen,
zeker als het binnen is en je vergelijkt wat een fisheye hier kost...
desnoods bestel je er 1tje om te kijken of je er tevreden van bent, de 2de kan je achteraf nog bestellen (gratis verzending)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik zie zo'n ding bij Nob al tegen de muur hangen :lol:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Ik zie zo'n ding bij Nob al tegen de muur hangen :lol:
Mja mooi zijn die dingen inderdaad niet... 'k snap ook niet waarom die zo groot/lelijk moeten zijn....

Die van m'n smartphone geeft super beeld en is piepklein. Waarom zijn die dingen dan zo groot (en lelijk)?

Hoeft ook niet persé 180 graden te zijn, maar wel liefst een zo groot mogelijke hoek.
Toch al bedankt om eens te kijken Splitter.
Laatst gewijzigd door Nob 05 jan 2016, 22:37, in totaal 1 gewijzigd.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zo klein als een golfbal... https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi- ... era-micro/

Maar is wireless (wel handig voor kabels) en geen idee wat de openingshoek is.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dat ziet er al een pak beter uit, maar dus wireless (en ik heb liever wired) en dan moet ik ook nog eens stroom tot daar zien te trekken (ik wou met poe werken).

Maar het gaat al de goede richting uit, merci!
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

de uvc micro heeft geen 180 graden fov :)
Field of View 54° (V), 79° (H), 88° (D)
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

r2504 schreef:Zo klein als een golfbal... https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi- ... era-micro/

Maar is wireless (wel handig voor kabels) en geen idee wat de openingshoek is.
http://www.wimoodshop.nl/product/650/Ub ... mera-Micro

Waauw, voor die prijs ga ik het proberen denk ik!
Wireless wel, maar het proberen waard. Als hij nu ook compatibel is met de DS415+ NAS?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

UBNT camera's hebben volgens mij geen ONVIF ondersteuning... opletten dus !

Ze hebben wel hun eigen gratis software (ook voor Linux al heb ik geen idee of je die werkend krijgt op een NAS).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Mja maar het zal het niet worden: indoor cam.

Ik heb een outdoor nodig :)
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Dafke schreef:http://www.wimoodshop.nl/product/650/Ub ... mera-Micro

Waauw, voor die prijs ga ik het proberen denk ik!
Wireless wel, maar het proberen waard. Als hij nu ook compatibel is met de DS415+ NAS?
Staat wel niet in de lijst van Surveillance Station
Afbeelding
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 953
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 50 keer

Splitter, bedankt om deze info te delen!
Evt een tip: ik ben testen aan het doen met een Raspberry Pi en Zoneminder. Heb momenteel maar 1 camera - zo'n typische Foscam PTZ binnencamera, maar dan een clone.
Je kan met omxplayer op raspbian ook goed een live monitor voor je camera's maken.

Een vraagje voor u en/of de andere die dit topic volgen: ik heb ooit gehoord dat men omwille van de trafiek die door camera's op een netwerk worden gegenereerd, deze op een andere netwerk zet dan het computernetwerk.
Weet iemand daar iets meer over?
Heppie NY!
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

In een thuissituatie zou een apart netwerk overkill zijn. Zelfs al heb je erg veel camera's in HD kwaliteit die veel bandbreedte gebruiken, een simpele huis-tuin-keuken gigabit switch trekt dat wel. Is je computernetwerk slechts 100mbit, kan je nog steeds de camera's en de server op een aparte switch zetten zodat de trafiek van camera->server niet langs je computernetwerk hoeft te gaan.

Zo goed als alle camera's hebben tegenwoordig ook bewegingsdetectie in de camera zitten waardoor je de kan instellen om enkel video door te sturen wanneer ze iets detecteren, zo kan je je netwerk ook ontlasten moest het toch nodig zijn.

Waar je wel mee moet opletten is wifi: een paar camera's kunnen al snel al de bandbreedte innemen en de wifi onbruikbaar maken voor andere gebruikers. Daarom dat ook aangeraden wordt om steeds bekabeld te werken.
MTT
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2016, 12:05

Hallo Jossie, Ik zag dat je de cam hebt:
1 hikvision DS-2CD3942F-I 4MP (fish eye)

Is dit de chinese of engelse firmware en werkt deze met synology Surveillance Station?
jossie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 13 nov 2006, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

chines versie , nog geen engelse firmware tegengekomen en opletten met firmware wijzigingen.
werkt super met SS van synology,

via onvif inlezen
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”