China ip cams: review

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Zijn toch mooie beelden voor die prijs. Ikzelf heb ook al redelijk wat bij AE gekocht (hoesjes voor telefoon en laptop, FM-transmitter, leuk tasje voor laptop, sleutelhanger en een kledingaccessoire), en verwachtte er eigenlijk nooit iets van, maar de kwaliteit heeft me meerdere keren aangenaam verrast, zeker voor zo'n prijzen.
Die FM-transmitter (€10) kwam ik op Amazon ook tegen voor €30, en het tasje (€5) en mijn laptop-hoesje (€15) op bol.com voor €25 en €30...

Onze installatie met toen maar 1 camera (PoE) en NVR was vrij duur, in mijn ogen. Alles (kabels trekken, installatie, camera ophangen) door de technieker gedaan, natuurlijk. Het was min of meer dezelfde prijs als het alarm, maar bij het alarm werden er dan wel 10-tallen sensors geplaatst in verschillende kamers.
Moet wel zeggen dat de nachtbeelden met IR van die camera heel goed zijn, en ook heel helder.

Daarna heeft mijn echtgenoot er zelf nog een paar camera's bijgeplaatst, en nu zijn we ook van plan om er met WiFi te installeren, omdat ik zo paranoïde (of realistisch) ben dat een kabel altijd doorgeknipt kan worden. In de tuin staan er 3 WiFi-AP's, dus het zou geen probleem moeten zijn.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel camera's er achter de NVR kunnen. Er zijn 4-poorten, waarvan maar 1 of 2 PoE.
Zijn er NVR's die maar 4 poorten hebben, maar meerdere camera's kunnen gebruiken?
En kan je achter zo'n NVR een switch plaatsen? Werkt dit, buiten het feit dat je het voordeel van PoE verliest?
Want dan kan je nl. 1 kabel naar de NVR trekken, en die ergens verder in 4 opsplitsen, i.p.v. 4 kabels meteen naar de NVR te moeten trekken. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

IYZY schreef: Daarna heeft mijn echtgenoot er zelf nog een paar camera's bijgeplaatst, en nu zijn we ook van plan om er met WiFi te installeren, omdat ik zo paranoïde (of realistisch) ben dat een kabel altijd doorgeknipt kan worden. In de tuin staan er 3 WiFi-AP's, dus het zou geen probleem moeten zijn.
Hun stroomkabel kan ook doorgeknipt worden hoor :)
Geen idee hoeveel camera's je gaat planten in je tuin maar let wel op : 4 camera's is zowat het maximum dat je goed en wel aan een DVR kan hangen. Daarna krijgt de harddisk het toch wat moeilijker om te volgen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

krisken schreef:Hun stroomkabel kan ook doorgeknipt worden hoor :)
Geen idee hoeveel camera's je gaat planten in je tuin maar let wel op : 4 camera's is zowat het maximum dat je goed en wel aan een DVR kan hangen. Daarna krijgt de harddisk het toch wat moeilijker om te volgen.
Maak me anders nog meer paranoïde... :eek:
Maar inderdaad, dat is waar, maar dan hebben ze toch een ladder nodig om aan de camera te kunnen, en zijn ze gefilmd door een andere camera.
Er staan tegen het huis en in de tuin op paaltjes allemaal stopcontactjes en UTP-poortjes, maar voor de camera had de installateur gewoon een UTP-kabel tegen de gevel bevestigd, en kan je hem dus gewoon beneden afknippen...
En er zijn natuurlijk ook WiFi-jammers... :o

Zo'n losse kabel tegen het huis, vind ik toch maar lelijk...
Er steken genoeg lege buizen in de muren, voor in de toekomst, dus daar kunnen UTP-kabels doorgetrokken worden om de cameraatjes tegen het huis te bedienen, en op de lantaarnpaaltjes buiten kunnen er camera's met WiFi komen. Met enkele lasklemmetjes kan er in de paal zelf een stopcontactje komen zodat die ook werken. :)

Met 4 camera's heb je de belangrijkste punten toch niet goed in beeld, vind ik (poort, garage, voordeur, achterdeur(en), schuifdeur, tuin, tuinhuis, noem maar op, ...).
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

IYZY schreef: Maak me anders nog meer paranoïde... :eek:
your wish is my command. ... als ze inbreken en gewoon de recorder meenemen, heb je nog niks aan je camera's ;)
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Splitter schreef:your wish is my command. ... als ze inbreken en gewoon de recorder meenemen, heb je nog niks aan je camera's ;)
Alles wordt meteen naar een cloud-service geüpload schat. :p
+ je moet al diep in het huis geraken om die te vinden. :-D
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

IYZY schreef:Alles wordt meteen naar een cloud-service geüpload schat. :p
Daarom dat ze eerst de ROP in de straat en coax van TN saboteren :lol:

Toen inbrekers destijds in industrieparken inbraken reden ze gewoon met hun auto tegen de kast van Belgacom... gedaan met de alarmen.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

r2504 schreef:Daarom dat ze eerst de ROP in de straat en coax van TN saboteren :lol:
STOP! :-( straks kan ik niet meer slapen ...
Maar ik woon in een boerengat en ik zou begot niet waar het signaal van glasvezel naar coax wordt omgezet, maar de coax zelf wordt via het luchtnet verdeelt. :p

Straks moet ik nog voor de zekerheid alles achter een 4G-modem hangen... :cry:
Maar daar bestaan ook weer jammers voor...
r2504 schreef:Toen inbrekers destijds in industrieparken inbraken reden ze gewoon met hun auto tegen de kast van Belgacom... gedaan met de alarmen.
:eek: ...
Alarm heeft wel een back-up via 2G (Proximus).
En eigenlijk... Ik heb geen idee hoe een alarm werkt, maar als iemand een deur te snel open deed, de code verkeerd intikte of de elektriciteit uitviel, was het hier een heel optreden van alle telefoons en gsm's die begonnen te rinkelen...

Sinds de overstap naar Telenet wordt er niet meer gebeld... De telefoonbekabeling is gewoon rechtstreeks op de Telenet-modem aangesloten, nu...
Nu voel ik mij weer niet veilig. :p
Daar ga ik vannacht de hele nacht over liggen zagen tegen mijne man, se. :p dat hij het maar oplost...
Blond doesn't mean stupid :roll:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Splitter schreef:4) de laatste bullet
http://nl.aliexpress.com/item/Metal-Cas ... 09138.html
404 error :( of ligt het aan mij?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

neen, ligt niet aan jou... helaas veranderen de chinezen heel vaak hun producten (of, op zijn minst de aanbiedingen ervan),
waardoor links niet altijd blijven werken.

heel vreemd is wel dat de bullet van orselet is, en als ik in hun shop ga kijken hebben ze momenteel er niks meer instaan...


specs van de bullet, als je een andere zou zoeken, zijn deze :
720P / 1.0 Megapixel / hisillicon 3516C / OV9712 CMOS sensor / IP66 / POE / 3.6mm lens
Laatst gewijzigd door Splitter 07 nov 2016, 23:07, in totaal 1 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die "beste" camera, is dat deze:
https://nl.aliexpress.com/item/HD-720P- ... 19318.html
?

Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje dat die het beste beeld geeft, met slechts een 1/4" sensor. Op papier zouden veel andere camera's beter moeten presteren; ben je nog steeds het meest overtuigd van deze camera?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

SpecialK schreef:Die "beste" camera, is dat deze:
https://nl.aliexpress.com/item/HD-720P- ... 19318.html
?
neen, dat is hem niet :)
de exact zelfde, van dezelfde verkoper, kan ik niet meer terugvinden.
deze komen het best in de buurt (zelfde chip en sensor):
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 40848.html
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 23639.html
SpecialK schreef: Het verbaast me eerlijk gezegd een beetje dat die het beste beeld geeft, met slechts een 1/4" sensor. Op papier zouden veel andere camera's beter moeten presteren; ben je nog steeds het meest overtuigd van deze camera?
nachtzicht nu (ik moet wel eens de spinnenwebben eraf doen... alweer)
merk op dat de 2 camera's die elkaar zien, wel wat last hebben van elkaar's IR.. maar dat is natuurlijk te verwachten.
Afbeelding
zo kan je zelf vergelijken welk beeld je verkiest. als je me zegt welke jij verkiest, laat ik weten dewelke het is (of op zijn minst de exacte chip en sensor)

ik ben persoonlijk tevreden van ze alle 4, met op de laatste plaats de "5mp cam" (voordeur), en de dome (keukendeur 2) heeft een klein puntje in de lens gekregen op een of andere manier.
maar al bij al nog steeds erg tevreden :)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ah, ik was misleid door dit:
Splitter schreef:720P / 1.0 Megapixel / hisillicon 3516C / OV9712 CMOS sensor / IP66 / POE / 3.6mm lens
Als ik de oorspronkelijke post teruglees zie ik idd dat de beste camera een 2 Mpixel was, dus dat kan nooit dezelfde zijn.

Camera 2 (zijkant) geeft inderdaad het mooiste beeld; ik zal er zo ook eens eentje bestellen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

het is idd de moment met hun 11.11... beetje goed zoeken en je hebt goedkoop een deftige camera
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik moet me hier dringend eens in verdiepen... Binnen een kleine twee weken eigenaar van een leuk huis maar ik zou toch graag wat bescherming willen na een eerdere inbraak in een studio waar ik me vooral teleurgesteld voelde in de politie (>5u wachten! Labo daags nadien waardoor bewijs mogelijks verloren ging - ik ga heus niet slapen zonder slot op deur...).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik betwijfel dat een camera u daarbij gaat helpen.
Steek degelijke sloten en loop niet te koop met uw rijkdom, dan kom je al een heel eind.

Als uw spullen gepikt zijn of uw huis van binnen half gesloopt, helpt het ook niet echt dat ze de daders zouden vinden.
Een steen kan je niet stropen...
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

Enkele bemerkingen met die import en andere:

Algemeen:
-alles met waarde 45€ (incl vzn) én als 'gift' zijn taxvrij. zit je erover is er kans dat je 'tegen de lamp' loopt...
-is iets defect of wil je garantie dan kost het terugsturen meestal te veel, los van de risico's op 'verlies' , tijdverlies etc...
-het duurt gemiddeld 2 à 3 weken tot je je item hebt.

Wat betreft de "noname" cameras :
(inc cams met een generic benaming welke zowiezo allen gebaseerd zijn op specifieke chipsets)
- onvif cams zijn soms niet altijd 100% onvif compatible (staat los van het onvif level). heb je geluk (zoals ik met mijn 1e el cheapo cam) kan je via de verkoper mogelijks meer hulp verkrijgen zoals firmware updates etc.
-firmware zelf vinden is een pita. je moet de chipset kennen en van daaruit kan je wellicht verder.
-zou je die cam direkt willen benaderen via browser... sommige van die cammetjes lopen achter en ondersteunen de nieuwe browser features niet zo goed. dan gebruik je best een oude firefox portable ed. het OS kan ook een issue zijn mbt drivers/software.

HIKvision is wat ik nu gebruik;
het zyn wel China import cams (met de eng firmware) en een 8 port Hikvision NVR
wel nog wat kleine bugjes ed maar werkt behoorlijk.
blijkt HIK vision (EU) geeft geen support voor m'n NVR (niet via officiële kanalen gekocht... hier: amazon.de)
cam firmware zal ik niet upgraden want dan heb je kans dat ie niet meer goed werkt met je NVR (long story)

kortom, bezint eer je begint

wil je meer weten of denk je wat aan te schaffen bezoek je misschien best dit forum:

http://ipcamtalk.com/
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

cod2k schreef:Enkele bemerkingen met die import en andere:

Algemeen:
-alles met waarde 45€ (incl vzn) én als 'gift' zijn taxvrij. zit je erover is er kans dat je 'tegen de lamp' loopt...
niet helemaal correct: vanaf 20 euro zijn er importkosten, en de kans dat je "erover zit " is random;
ten eerste zet praktisch elke china shop een lage waarde, en ten tweede is het meer steekproefgewijs dat ze controleren
cod2k schreef: -is iets defect of wil je garantie dan kost het terugsturen meestal te veel, los van de risico's op 'verlies' , tijdverlies etc...
-het duurt gemiddeld 2 à 3 weken tot je je item hebt.
terugzenden is inderdaad hopeloos duur, maar via bv aliexpress kan je nog wel "iets" terugvorderen als er wat mis is.
het helpt ook te kijken van wie je koopt, wat de reviews zijn en de verkoper score e.d.
verzendingen mag je toch ruimer nemen: 1 week tot 8 weken (zeker nu 11.11 eraankomt) - gemiddelde hangt af van verzendwijze, verkoper, en douanetocht
cod2k schreef: Wat betreft de "noname" cameras :
(inc cams met een generic benaming welke zowiezo allen gebaseerd zijn op specifieke chipsets)
- onvif cams zijn soms niet altijd 100% onvif compatible (staat los van het onvif level). heb je geluk (zoals ik met mijn 1e el cheapo cam) kan je via de verkoper mogelijks meer hulp verkrijgen zoals firmware updates etc.
-firmware zelf vinden is een pita. je moet de chipset kennen en van daaruit kan je wellicht verder.
-zou je die cam direkt willen benaderen via browser... sommige van die cammetjes lopen achter en ondersteunen de nieuwe browser features niet zo goed. dan gebruik je best een oude firefox portable ed. het OS kan ook een issue zijn mbt drivers/software.
- wat van onvif zou niet compatible zijn? heb in ieder geval nog nooit iets gemerkt daarvan... (let wel dat je verschillende versies hebt en niet alle functionaliteit persé aanwezig hoeft te zijn, maar dat maakt het niet dat het niet compatible is)
- firmware... idd, dat is een serieuze merde bij chinacams (al is het wél te vinden... maar niet altijd even simpel, en een verkeerde firmware kan je hele cam om zeep helpen)
- again, ondertussen een 6tal verschillende soorten chinacams zelf geinstalleerd en geen enkele die daar issues mee had... alleen is het wel zo dat velen ervan (bijvoorbeeld) een activex component gebruiken en dus win/internet explorer only zijn voor de webbrowser.
cod2k schreef: HIKvision is wat ik nu gebruik;
het zyn wel China import cams (met de eng firmware) en een 8 port Hikvision NVR
NOOIT DOEN!
1) bij controle en ze zien "hikvision", heb je érg grote kans dat je mag betalen + de cam/recorder nooit zal zien (reden: fraude - je importeert een merk)
2) als je voor merken wil gaan, kan je die beter lokaal kopen wegens: ondersteuning, correcte firmwares, beperkt prijsverschil
3) je weet niet gegarandeerd of je een echte unit of een kloon krijgt - en de kloon zal de verwachtingen van de echte unit niet waarmaken
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Wat is er mis met een gekend merk importeren? Ik zie de link met fraude niet direct. Als ze je "pakken" betaal je toch gewoon mooi belastingen+importkosten, dus waar zit de fraude? Of bedoel je dat ze het tegenhouden als het namaak is?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

als ik me niet vergis gaan ze er altijd vanuit dat een merknaam + china gelijk staat aan namaak,
en dus in beslag genomen met mogelijke boete...
simpelweg omdat het fraude/concurrentievervalsing is wegens bestelling van iets buiten de EU dat mogelijks namaak is.
zelf geen ervaring mee, omdat ik geen zin heb een hoge prijs te betalen voor iets dat ik hier ook kan krijgen voor iets meer maar met garantie.
natuurlijk moet het dan nog tegenzitten dat ze het effectief tegenhouden en controleren, maar toch.

als ik me hierin vergis hoor ik het graag - maar dan wel van iemand die én een merk gekocht heeft (en dan bedoel ik letterlijk iets van merk en model dat hier ook beschikbaar is, niet iets met 1 letter verschil in de naam) én waarbij dat pakket is gecontroleerd geweest door de douane.

is een beetje zoals die "geen kosten tot 45 euro"... dat is in theorie zo, als het verzonden is als "gift"... maar die truc kennen ze bij de douane ook al lang
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Tgoh, ik denk niet dat ze zomaar alles gaan bestempelen als namaak. Als je een heel pallet importeert kan ik het nog geloven dat ze dat grondig controleren op namaak, maar toch niet als jij in goed geweten eens eenmalig een product koopt. Als jij dan nog kan laten zien dat het in de webshop niet duidelijk om namaak gaat, kunnen ze het denk ik niet zomaar in beslag nemen en een boete geven.

Maar natuurlijk, ik verschiet van niks als het op de douane aankomt. :bang: Mijn laatste pakje uit China is 3 maand "onderweg" geweest (aka: 2 weken onderweg en de rest van de tijd ergens in Brussel).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Fout...

Men gaat ervan uit dat het door de te lage prijs tov een authentiek product voor u als koper duidelijk was dat het een namaakproduct betrof.

Als je dan geluk hebt, krijg je een voorstel tot "minnelijke schikking" wat meestal neerkomt op vernietiging van het item, in ruil voor buiten vervolgingsstelling. Heb je pech dan maken ze er een zaak van...
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

"niet helemaal correct: vanaf 20 euro zijn er importkosten, en de kans dat je "erover zit" is random;
ten eerste zet praktisch elke china shop een lage waarde, en ten tweede is het meer steekproefgewijs dat ze controleren"
-->Ze gaan idd niet voor élk item gaan nazien of het "boven de 20 € zit".
echter zou de "gedeclareerde waarde" erboven zitten (word zeldzaam gedaan door ervaren dealers maar je weet maar nooit)
is het alvast een free invite voor een extra belasting.

"vanaf 20 euro zijn er importkosten"
-->"Enkel "tot 22€" én een "non gift" declaratie zijn er geen kosten.
indien het een "gift" is, dus er is geen commercieel aspect, dan is de limiet 45 €
... o ja,de vzn zitten bij die taxable "basis prijs" hé...

"wat van onvif zou niet compatible zijn? heb in ieder geval nog nooit iets gemerkt daarvan"
-> lucky you. wellicht had ik dus "pech" met mijn cam & fw.versie
"let wel dat je verschillende versies hebt ....."
-> ja ,maar zoals ik beschreef, het was in mijn vb geen onvif *level* (=versie) issue...'

"NOOIT DOEN!
1) bij controle en ze zien "hikvision",.."
heb tussen 2015 en halverwege 2016 al een 5tal 'Hiks' besteld....nooit enig issue gehad....
maw waar haal je dit vandaan ?"

-> ? duh? fishy... nog nooit van zoiets gehoord. bronnen ?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

cod2k schreef:indien het een "gift" is, dus er is geen commercieel aspect, dan is de limiet 45 €
... o ja,de vzn zitten bij die taxable "basis prijs" hé...
die truc is welgekend bij de douane en pakt al lang niet meer, of je moet een goeie hebben.
veeleer zal het gebeuren dat ze je vragen om een bewijs te sturen van de aankoop/betaling/... en dan ben je nog erbij.
cod2k schreef: heb tussen 2015 en halverwege 2016 al een 5tal 'Hiks' besteld....nooit enig issue gehad....
maw waar haal je dit vandaan ?"
nooit tegengehouden door de douane dan? lucky you. overigens als het die hik's zijn die problemen met onvif hebben... dan heb je wel degelijk namaak :)

alles wat je importeert dat hier ook te krijgen is, en veel goedkoper is, en lijkt op het origineel = namaak voor de douane, tenzij anders bewezen.

lees maar na op:
http://financien.belgium.be/nl/particul ... anguage=nl
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Douane gaat echt niet zomaar er van uit dat iets namaak is hoor. Ze weten toch in de meeste gevallen helemaal niet wat er betaald is? Dus de link goedkoop + merk = namaak gaat al niet op. Als ze vermoeden dat er iets namaak is wordt dit gewoon onderzocht en niet zomaar in de rubriek namaak geplakt. Is het effectief namaak, dan hangen de gevolgen af van het merk (uiteraard sowieso vernietiging). Mogelijks een boete, mogelijks gewoon een waarschuwing.

Ik heb zelf al 2 keer iets gehad dat in beslag was genomen, zonder boete. Ik ken zelf iemand die een boete had van 250 euro voor iets wat hij 15 had betaald.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

springfield schreef:Douane gaat echt niet zomaar er van uit dat iets namaak is hoor. Ze weten toch in de meeste gevallen helemaal niet wat er betaald is? Dus de link goedkoop + merk = namaak gaat al niet op.
euh...
1) er moet een prijs gedeclareerd worden
2) als de douane je pakketje tegengehouden heeft, vragen ze je voor het bewijs van betaling om te kijken wat je betaald hebt
springfield schreef: Als ze vermoeden dat er iets namaak is wordt dit gewoon onderzocht en niet zomaar in de rubriek namaak geplakt.
van wat ik hoor en lees lijkt dat onderzoek nogal beperkt te zijn, of je moet kunnen bewijzen dat het een origineel product is (en dan moet je dus bij bovenstaande bewijzen het bewijs leveren)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Op 11/11 zal ik op Aliexpress eens gaan zien, en ondertussen nog wat led lampen voor mijn luster kopen :)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Waarde is door die Chinezen bijna nooit correct ingevuld om kosten bij invoer te verlagen. Dat weet de douane ook. En ze nemen dat gewoon in beslag, laten dat controleren. Nooit geweten dat die voor namaak controle een factuur vragen, alleen voor kosten van invoer. Duurt ook vrij lang vooraleer je er iets van hoort.

Ook ooit een iphone lcd gehad dat al even bij douane lag, en na contact bleek het in beslag genomen voor controle van namaak. Heel lang niets gehoord en dan zat het toch in de bus.

Ik spreek uit eigen ervaringen en niet internet verhalen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

springfield schreef:Nooit geweten dat die voor namaak controle een factuur vragen, alleen voor kosten van invoer.
doen ze idd ook niet, maar het merk dat je zogezegd "inkomsten ontneemt" kan dat wel doen als ze daar zin in hebben.
springfield schreef: Ook ooit een iphone lcd gehad dat al even bij douane lag, en na contact bleek het in beslag genomen voor controle van namaak. Heel lang niets gehoord en dan zat het toch in de bus.
onderdelen weet ik niet of ze daar echt moeilijk over doen, het is niet dat je een nagemaakt afgewerkt product hebt maar gewoon een onderdeel voor (waarschijnlijk dan) herstelling. lijkt me dat ze daar minder over klagen, maar ben ik niet zeker van natuurlijk.
springfield schreef:Ik spreek uit eigen ervaringen en niet internet verhalen.
ik spreek uit ervaring van kennissen en internet. maar niet uit persoonlijke ervaring (again, omdat ik gewoon geen merkproducten bestel uit china... kost me zowiezo al teveel en de functionaliteit is er niet zoveel beter van dan van de "huismerken")
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Gray schreef:Op 11/11 zal ik op Aliexpress eens gaan zien, en ondertussen nog wat led lampen voor mijn luster kopen :)
jawadde, in china is het al 11/11 en hadden ze al direct 7 miljard dollar omzet in de eerste 2uur, en dat is nogmaar enkel in Azie :eek:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

jep, het is misschien goedkoper daar... maar er komen massale bestellingen binnen, dus uiteindelij ook massaal geld.

beetje zoals een cafe met bier aan 2 euro / pintje waar je er 3 drinkt vs een cafe met bier aan 1 euro waar je er 10 drinkt.
op het einde van de dag maakt de 1ste meer winst / verkoop, maar heeft de 2de meer verdiend door de hoeveelheid.
oftewel: een kleinere marge kan ook voordelig uitpakken... al denk ik niet dat het binnen europa zou werken

ik moet trouwens nog 8u wachten voor ik kan bestellen aan de 11.11 condities :p
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Met de browser extensie Aliexpress Shopping Assistant zie ik mooi de prijsstijgingen in de prijshistoriek net voor de "sale" gaat beginnen bij mijn gewenste items. Idem bij boven vermelde camera's. :?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

het is niet omdat het chinezen zijn, dat ze niet weten hoe de solden werken hé :p
maar ze werken ook op de dollar, ik zie al een paar dagen stijgingen door de dollarprijs die lager staat.
dat, plus er zijn shops die vlak VOOR 11.11 méér korting geven dan tijdens (wss voor de drukte te kalmeren)

also: die extensie kende ik nog niet, thanks :) dat bespaart weer wat manueel werk
edit: alhoewel de extensie niet lijkt te willen installeren... blijft gewoon hangen na het downloaden :(
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

speciale actie enkel vandaag -50%
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 2758226837

geen idee van kwaliteit maar voor die prijs kunt ge niet sukkelen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

voor buitencams lijkt deze me wel een mooie deal vandaag:

https://nl.aliexpress.com/item/1920-108 ... yId=301102

2mp, sony sensor, poe, en een goede (ronde, waterdichte) aansluiting
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een paar weken geleden vier dezelfde camera's besteld en ondertussen heb ik er al twee ontvangen. Gisteren is de eerste aangekomen en ik was er niet tevreden over. Tot ik vandaag de tweede ontving, en die is een stuk beter hoewel het identiek dezelfde is van dezelfde verkoper. Ik heb ze apart laten verzenden om niet met de douane in de problemen te komen.

De eerste heeft erg last van reflecties in zijn eigen lens:
Camera1.JPG
De tweede (identieke!) heeft dit probleem helemaal niet:
Camera2.JPG
Ook bij daglicht vind ik dat eerste een minder scherp beeld geeft
Camera 1-2.JPG
dan de tweede:
Camera 2-2.JPG
Waarschijnlijk is er met de eerste iets mis, maar als je je conclusie daarop baseert keur je misschien een kwalitatief product af.
Ik heb de lens van de eerste eens gedemonteerd maar ik krijg het niet beter. Even afwachten wat de verkoper zegt dus, en afwachten of de andere twee die nog onderweg zijn ook goed zijn...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

En als je de lens van de tweede op de eerste zet? Dan ben je zeker of het de lens is of niet en kan je mogelijks gewoon een nieuwe lens aan de verkoper vragen. De chinezen kennende zal dat wel geen probleem zijn, denk dat ze zelfs eerder geneigd zullen zijn om een volledig nieuwe te sturen als je de foto's laat zien.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zaterdag 25/3/2017 in Aldi: Outdoor IP camera voor 69,99€.
http://nl.aldi.be/aldi_outdoor_ip_camer ... 27041.html
Ik denk dat het deze is: http://www.maginon.com/website/en/produ ... pc-250hdc/
Lijkt me een goede prijs. Iemand al ervaring mee ?
Ik vraag me af: kan je een zone van het beeld instellen voor de motion detection ?
Is zoiets basic of alleen voor dure camera's ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Ik denk dat het deze is: http://www.maginon.com/website/en/produ ... pc-250hdc/
Wat me meteen opvalt is hoe klein de sensor is; 1/5" terwijl de meeste bewakingscamera's een 1/3" sensor hebben. Kleinere sensor = minder lichtgevoelig, wat je ook ziet in de minimum 0,5 lux spec (da's niet geweldig). Die camera zal dus al heel snel op infrarood moeten overschakelen waardoor je kleurenzicht en details verliest.
Er zijn tegenwoordig camera's die met een absoluut minimum aan verlichting (ze beweren 0,001 lux) zonder infrarood kunnen filmen, en die dus bv nog kleuren zien terwijl wij met het blote oog dat al lang niet meer kunnen. Is toch wel een heel verschil.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MarkDM schreef:Ik vraag me af: kan je een zone van het beeld instellen voor de motion detection ?
Is zoiets basic of alleen voor dure camera's ?
Wat ik tot op heden heb gezien van standaard motion detection in camera's is bedroevend... zeker als je dat vergelijkt met wat oa. kan in BlueIris.

Dus zonder effectieve server software weet ik niet of motion detection ooit deftig zal werken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dien blue iris is toch wel een wereld van verschil hoor, beste 60 dollar ooit ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”