Wifi repeater voor op hotel

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Hey,

sommige hotels of vakantieparken laten slechts 1 toestel toe op het gratis netwerk.
Men zegt mij dat een Wifi repeater dit kan oplossen, klopt dat?

Ik had bvb volgend toestel in gedachte: Netgear WN1000RP.
https://www.alternate.be/Netgear/WN1000 ... ent=search

Is dat dan echt:
- Netgear inpluggen en op wifi connecteren
- Netgear maakt ander wifi netwerk aan waar ik volledige controle over heb
- andere toestellen kunnen dan op de Netgear connecteren
- hotel ziet slechts 1 toestel geconnecteerd
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Een repeater gaat niet helpen, die "dupliceert" enkel het bestaande signaal. Voor wat jij beschrijft heb je een wifi-router nodig met 2 radio's (eentje voor router <> hotelnetwerk, eentje voor router <> eigen toestellen)...
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Per definitie heeft een repeater toch altijd 2 radio's, anders kan hij het signaal toch niet boosten?

In deze manual
http://www.downloads.netgear.com/files/ ... ay2013.pdf

staat het volgende:

Existing WiFi network name: MyNetworkName
New WiFi Booster network name: MyNetworkName_EXT

Hij maakt dus een nieuw netwerk aan met _EXT erachteraan.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat klopt niet. Hij kan namelijk op hetzelfde kanaal uitzenden...
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Vergeef mijn ontwetendheid :?
Maar kanaal (lees frequentie), zelfde of niet, is toch maar een aspect van een radio?
Dus of die Netgear nu op hetzelfde kanaal uitzend of niet, er moet toch een radio inzitten?
Kennelijk geeft hij ook een andere SSID, dus in se is dit toch een volledig ander netwerk?

Allee, indien jullie zeker zijn dat die Netgear mijn probleem niet gaat oplossen, welk toestel dan wel?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Chris_147 schreef:Per definitie heeft een repeater toch altijd 2 radio's, anders kan hij het signaal toch niet boosten?
Dat staat totaal los van het probleem dat jij wil oplossen: meer dan 1 toestel op het wifi netwerk. Een repeater zorgt er gewoon voor dat je wireless bereik groter wordt, echter van zodra jij met een 2de toestel wil connecteren zal het lokale netwerk je geen 2de IP adres meer leveren en ga je er dus ook niet mee online kunnen, zelfs al kan je mooi op het wifi netwerk connecteren.
Zoals Meon zegt heb je dus een router nodig, die Network Address Translation (NAT) doet, zodat het voor de lokale provider (hotel,...) lijkt alsof je 1 toestel aangesloten hebt. Jouw toestellen connecteren dan naar je router, die zelf zijn eigen adres-range heeft, terwijl alles naar de buitenkant toe van 1 IP adres komt. Probleem: die buitenkant is bij nagenoeg alle routers een ethernet-aansluiting, met enkel Wifi aan de interne kant. Ik weet niet of er standaard producten zijn die NAT-routing met zowel wifi aan interne als externe kant aanbieden. Zoiets kan wel met DD-WRT maar ik vrees dat die oplossing voor jou te ingewikkeld zal zijn.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

OK, softwarematig zou het dan met dit programma moeten lukken:
http://virtualrouter.codeplex.com/

Waarschijnlijk wel 2e Wifi verbinding nodig.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Da's inderdaad een optie: indien je een laptop hebt kan je de ingebouwde WLAN gebruiken voor het eerste gedeelte en dan een 2e wifi-usb-stick voor het 2e gedeelte waarbij dit soort software als router kan dienen.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb al verschillende mensen gezien die een poging gewaagd hebben met een kant-en-klare repeater. Uiteindelijk uit puur medelijden ben ik daar een tp-link (een dd-wrt repeater, dus geen bridge) van 15 euro gaan zetten en sindsdien 0 problemen meer. Nu, het is altijd wat meer gepruts dus ik ben wel benieuwd naar de volgende poging met de netgear ;-)

PS:
koop deze (hij staat precies 10 euro duurder dan voordien, versie wr741nd is niet meer te koop):
http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-wr84 ... 011473199/

en zet dit erop (check wel goed de versie op voorhand)
http://download1.dd-wrt.com/dd-wrtv2/do ... wr841ndv9/
1. factory->ddwrt
2. ddwrt->tl-wr841nd-webflash.bin
Daarvoor volg je deze instructies:
http://dfarq.homeip.net/2014/01/how-i-u ... to-dd-wrt/


en dan (met de nodige aanpassingen uiteraard)
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=535841#p535812
Je zult wel telkens met de kabel moeten verbinden als je het hotel-SSID wil aanpassen. 1 keer dat je dit onder de knie hebt is dat een kwestie van seconden.
Laatst gewijzigd door brubbel 13 okt 2014, 11:55, in totaal 4 gewijzigd.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Welke tp-link is dat dan?
En dan DD-WRT erop met welke aanpassingen?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2492
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Ik heb nog zo'n ding liggen. Zal straks thuis eens checken.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt!
bij Alternate staat hij nog aan 20€.
Welke versie moet ik checken? Is toch niet dat die DD-WRT maar met enkele HW versies van de TP-Link werkt?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daarvoor moet je opletten: er zijn 5 verschillende versies van dd-wrt voor deze TP-Link, maar ik vermoed dat je wel de laatste versie zult krijgen als je deze koopt.
Als ik mij niet vergis staat dat onderaan op de sticker van het toestel.

http://download1.dd-wrt.com/dd-wrtv2/do ... 14-r24461/
http://dd-wrt.com/site/support/other-do ... -preSP2%2F
Laatst gewijzigd door brubbel 13 okt 2014, 22:08, in totaal 1 gewijzigd.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Ok bedankt, straks bestellen en deze week even checken!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je moet opletten dat het toestel geen repeater is, maar werkelijk als client kan inloggen op de AP.
WDS bv kan dat al niet, daar moet je instellingen doen bij zowel zender als ontvanger.
Het is niet omdat marketing een toestel een "repeater" noemt, dat het ook een repeater is. Technische term != marketing term.

Er bestaan travel routers, die hun wifi kunnen gebruiken als receiver om client te spelen.
Dan hang je er een goeiekope router achter, en gebruik je de travel unit om de verbinding te maken met de ap. Kan perfect. De duurdere modellen zullen mogelijk beide tegelijk draadloos kunnen, maar als form factor niet belangrijk is ben je wss beter af om twee toestelletjes te gebruiken, travel router om client te spelen en gewoon routertje (in ap mode) om je wifi te genereren.
Google op "travel router".

Een repeater heeft zelden twee radios, meestal wordt er softwarematig geswitched tussen connectie met de host maken, en accesspoint uitzenden; vandaar dat repeaters je snelheid zwaar omlaag halen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het toestel dat de TS vermeldt in zijn eerste topic is inderdaad een repeater.
Hoewel je 2 verschillende SSID's kan instellen ("MyNetworkName" voor de connectie met de host, "MyNetworkName_EXT" voor het AP gedeelte), zit er geen router functie op. De clients van de repeater gaan dus apart een IP adres vragen aan het hotel, en is dus geen oplossing.

Het toestel dat brubbel beschrijft (tp-link met dd-wrt) is wel een "all-in-one" oplossing, gezien er een router functie in zit.
meon schreef: Voor wat jij beschrijft heb je een wifi-router nodig met 2 radio's
Chris_147 schreef:Waarschijnlijk wel 2e Wifi verbinding nodig.
meon schreef: indien je een laptop hebt kan je de ingebouwde WLAN gebruiken voor het eerste gedeelte en dan een 2e wifi-usb-stick voor het 2e gedeelte
Er wordt hier algemeen aangenomen dat je voor dit soort toepassing "2 radio's" nodig hebt. Dat is niet noodzakelijk: één radio kan perfect 2 SSID's uitzenden, met verschillende netwerken/encrypties (kijk maar eens naar de Telenet router of de b-box, die zenden naaste het lokale netwerk toch ook nog eens een Hotspot uit??).
Theoretisch heb je natuurlijk snelheisdverlies, maar gezien de internet snelheid in een hotel toch al gecapt wordt, zal je daar niets van merken, en kan je meerdere toestellen op één hotspot gebruiken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

@Brubbel: het lukt me niet om mijn xxx_repeater wifi netwerk te krijgen.
TP-Link juiste firmware geflashed, je tutorial gevolgd.
1 vraagje daarbij, als je zegt
3. Wireless tab, Wireless security
- Physical Interface [TELENETHOMESPOT]: disabled
- save
- Virtual Interfaces [TELENET_REPEATER]: WPA2 personal, AES
- WPA Shared Key: uw netwerk paswoord
- save
is dan "uw netwerk paswoord" dit van TELENETHOMESPOT?
En moet ik dan op mijn toestel als ik bij TELENET_REPEATER connecteer, hetzelfde paswoord gebruiken als dat ik bij TELENETHOMESPOT zou connecteren?
DD-WRT koppelt dit paswoord zelf automatisch door als hij inlogt op TELENETHOMESPOT?

Ik heb je tutorial exact gevolgd, enige verschillen:
TELENETHOMESPOT = Terminator (ook WPA2, AES)
TELENET_REPEATER = Terminator_Repeater
Geen idee wat er misgaat: het wifi lichtje staat zo wat dom te knipperen, maar op mijn laptop of tablet geen Terminator_Repeater
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Physical Interface ath0 heeft voor een telenethomespot geen key nodig. Deze zijn niet beveiligd.
Uiteraard moet je hier ook een key invullen als je op een beveiligd netwerk connecteert. Dus dat doe je correct.

Connecteer eens met de kabel op de router en kijk eens op de home-pagina (192.168.1.1) of deze een WAN ip krijgt (rechts in de bovenhoek, deze moet verschillen van 0.0.0.0)
1. lukt het om via de kabel te connecteren op 192.168.1.1 -> OK (repeater deelt al DHCP adressen uit)
2. Is het WAN ip verschillend van 0.0.0.0 -> OK (repeater krijgt al IP van 'Terminator' router)
3. Je zou dan alvast op het internet moeten kunnen via de kabel.

PAS OP: zie dat de dhcp server van je router niet in dezelfde adres-range zit (192.168.1.x) van het netwerk dat je wil repeaten (Setup -> Basic Setup -> Network Setup).
PAS OP2: Het terminator netwerk zit toevallig niet op 5GHz? De TP-link is een 2.4GHz model.
Laatst gewijzigd door brubbel 25 okt 2014, 13:20, in totaal 5 gewijzigd.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij status-> WAN zie je meer info. Onder andere:

WAN IP Address
Gateway
DNS 1
DNS 2

Deze zouden al automatisch moeten worden ingevuld als je repeater connecteert op het 'Terminator' netwerk.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt voor de snelle reactie!

Het is gelukt, het was inderdaad de combinatie van:
- paswoord moest nog opgegeven worden voor Terminator netwerk.
- Local IP address moest in andere range zitten; ik heb nu 192.168.2.1 gekozen.

Dus als ik op hotel ga, moet ik enkel ath0 SSID en paswoord aanpassen?
Mijn Terminator_Repeater kan ik zo gewoon houden?
Moet security mode (WPA2 Personal) en Algoritmhe (AES) hetzelfde zijn op _Repeater als op hotel netwerk?
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus als ik op hotel ga, moet ik enkel ath0 SSID en paswoord aanpassen?
Mijn Terminator_Repeater kan ik zo gewoon houden?
Klopt
Moet security mode (WPA2 Personal) en Algoritmhe (AES) hetzelfde zijn op _Repeater als op hotel netwerk?
Ik ben eigenlijk nog nooit iets anders tegengekomen, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of je 2 verschillende security modes kan mixen.
Het moet natuurlijk correct zijn. Als het hotel access point WEP gebruikt moet je niet proberen met AES.

Je kan de netwerken altijd bekijken onder Status->wireless->Site Survey (onderaan de pagina).
Als je met de muis over de 'no' items in de 'Open' kolom beweegt zie je de ondersteunde encryptie methodes van de netwerken in de buurt.
Ik dacht zelfs dat je 'join' kan klikken en de gegevens (behalve de key) dan direct ingevuld werden in ath0. Dat zou ik wel eens op voorhand checken want ik weet niet of de repeater mode dan correct ingesteld blijft.

Vergeet je kabel niet, want anders kan je de instellingen niet doen (het repeater netwerk zal niet verschijnen als deze niet verbonden geraakt met het ingestelde AP)

Vergeet niet dat de dd-wrt login pagina nu op 192.168.2.1 staat he :-)
Tomby schreef:Zoiets kan wel met DD-WRT maar ik vrees dat die oplossing voor jou te ingewikkeld zal zijn.
Never underestimate userbase.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Dju, nu blijkt dat ik met een toestel op een webpagina gebruikersnaam en paswoord moet invullen.
Mijn router heeft IP adres (10.0.1.188), maar met mijn laptop geraak ik niet op de inlog pagina. (via de router wel te verstaan)
DNS fout denk ik, maar hoe op te lossen?

Ik zie 2 mogelijkheden:
- ofwel router laten inloggen en zo toch sharen
- ofwel pc registreren en dan die via de router laten sharen.

Liefst eerste oplossing, maar zou tweede desnoods ook kunnen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Probeer eens je PC te verbinden met de hotspot, je zal bij het openen van de browser een login pagina krijgen (re-direct)..
Registreer je niet, maar kijk eens welke adres deze login pagina krijgt (vb: 192.168.1.1/xxxxhotspotlogin)

Verbind je laptop nu met je router, en surf naar die login pagina (als die niet automatisch komt).
Eens je geregistreerd bent, kan je de connectie via de router sharen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Goeie tip!
Ik kreeg wel een url in eerste instantie, maar op mijn laptop ging hij dan nog verder.
Met die url kon ik via de router wel inloggen.
Telefoon en tablet werken nu ook :-D
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

De HooToo TM01 TripMate Wireless N Portable Travel Router with 6000mAh Battery Charger zou dit probleem ook moeten oplossen, en dat ding werkt op battterijen waarmee je ook nog eens je smartphone of tablet kan opladen.

Afbeelding

Te koop bij amazon.de voor € 32,99. Reviews op YouTube. De instellingen kan je aanpassen met een app.

Is ook handig om je Chromecast onderweg te gebruiken.

Edit: De DIR-510L van D-Link is een vergelijkbaar device maar dat is met € 116,85 bijna 4x zo duur.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Nieuws in de marge: WiFi blockers bij Marriott.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat zal dan toch niet in Belgie zijn, of je dient gewoon klacht in. Hier is communicatie verstoren gelukkig verboden, ook op unlicensed frequenties :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik denk dat ze in de US toch ook last gaan krijgen met de FCC. Wie zijn zij dat ze een betaalde dienst willen verhinderen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ze hebben al een boete van $600.000 betaald :)
Tweakers

TheEconomist
MARRIOTT has admitted to jamming customers' Wi-Fi hotspots in "at least one" of its hotels, forcing business travellers to pay for the chain's own Wi-Fi service, according to America's Federal Communication Commission (FCC). Marriott normally charges customers $14.95 per day for its Wi-Fi service, but in this case the costs were much higher—the jamming happened during a conference at which Marriott was charging exhibitors and journalists "as much as $1,000 per device" for access, according to the FCC. "It is unacceptable for any hotel to intentionally disable personal hotspots while also charging consumers and small businesses high fees to use the hotel’s own Wi-Fi network," Travis LeBlanc, the FCC's top enforcement official, said in a press release.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Vandaag werd de HooToo TM01 TripMate geleverd.
Hij was volledig opgeladen en na 2 minuten geconfigureerd voor wifi en ethernet met de app.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Werkt dat goed? Zou zoiets met een 4G willen hebben. Ideaal voor opladen en uploaden ;-)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Voor 4G heb ik een Vodafone Mobile R210 WiFi router.
De TripMate werkt niet met 4G.
Daarvoor kan je de DIR-510L van D-Link gebruiken met een 4G USB-adapter.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kun je dat niet oplossen met zo een batterypack van bijv emtec?

http://www.emtec-international.com/en-u ... er-connect


edit: dat is dus ong. hetzelfde toestelletje dan dat hierboven al staat, sorry.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Even dit draadje terug oprakelen
Na enkele jaren nog eens in hetzelfde park en nog steeds betalen voor internet. Alleen krijg je nu standaard wel 2 toestellen aangesloten.
via de TP-Link lukt het me echter niet om op de inlogpagina te geraken.
Het is een vrij lange url geworden met mac adres er in, een challenge en nog enkele parameters. Van hotspotsystem.com
Iemand daar ervaring mee?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”