Aankoop NAS Server met 4 TB

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Ik heb me net een NAS server gekocht met 4 TB met netwerkaansluiting.
Graag had ik deze ook mogelijk ingesteld zodat deze vanaf buitenaf te raadplegen is en dat er mensne die ik ken bestanden kunnen opzetten en ook kunnen bekijken enz...

hoe stel ik dit juist in over een telenet verbinding?

Ik weet dat ik geen vast ip adres heb,maar zijn er geen mogelijkheden zodat dit toch wel degelijk werkt??

Bedankt voor alle info!
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Over welke nas gaat het.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Typische drive-mappings (SMB protocol) gaat over lagere poorten die je niet kan verzetten volgens mij. Je zal het dus via FTP (ook niet echt vlot) of SSH moeten oplossen of een VPN tunnel (tja, wil je dan dat iedereen zomaar op je eigen netwerk kan) ?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt in het algemeen een dyndnsaccount nodig die je internetipadres automatisch linkt aan een domeinnaam.
Heb je een dlink router, dan is dit gratis bij dlinkddns.com

Je hebt dan een url in de vorm van : jenaam.dlinkddns.com.
Daarna moet je in je router poorten openstellen of omleiden, wel naar het intern ipadres en correcte poort van je nas.

Heb je een synology diskstation, dan moet je poort 5000 openstellen voor het beheer.

Om deze te bereiken type je dan. "jenaam.dlinkddns.com:5000" voor acces hierop.
Wil je via ftp, dan moet je poort 21 intern omleiden naar een externe poort om de telenet firewall te omzeilen.
bijv 8021 public naar 21 privaat. Ook moet je de poorten 55536 tot 55567 openstellen voor passieve ftp data.
Anders krijg je geen antwoord van je server in passieve modus.
Om deze via ftp te bereiken moet je dan "jenaam.dlinkddns.com:8021" typen . Zo word je naar de ftp mappen geleid op je nas.
De usernaam en passwoord hiervoor moet je instellen op je nas.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Typische drive-mappings (SMB protocol) gaat over lagere poorten die je niet kan verzetten volgens mij. Je zal het dus via FTP (ook niet echt vlot) of SSH moeten oplossen of een VPN tunnel (tja, wil je dan dat iedereen zomaar op je eigen netwerk kan) ?

Oi oi ik heb het volledig aan de praat gekregen....
allez intern op het netwerk werkt het perfect....
extren via http:// heb ik nog niet kunnen testen...

Zou er iemand even tijd hebben voor het even te testen voor me of hij kan inloggen,iets kan uploaden,iets kan downloaden via de gewone webbrowser?

als je tijd en even zin hebt mag je me steeds even prive berichtje sturen hier...

Het gaat over een Nas server van LACIE ....

groetjes en bedankt al op voorhand
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”