US robotics en portforwarding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Heeft er iemand ervaring met port forwarding op een us robotics ADSL2 router ?
meerbepaald een U.S. Robotics Wireless MAXg ADSL Gateway.

Ik heb volgens mij alle settings staan en de portscanners op internet geven de poorten als open aan maar ik kan niet op de DVR geraken die ik wil openzetten. Op de router geraken via internet lukt wel.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Blijkbaar is er nog meer niet in orde.
Ik heb en dyndns-free account aangemaakt.
Als ik naar dat adres surf vanop mijn eigen netwerk krijg ik de login van m'n router te zien, maar als ik nu met m'n 3G stick het internet opga en dan naar dat adres surf gaat het niet.

Iemand een tip ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het werkt ondertussen, ttz. de NAS in het netwerk is te bereiken via dyndns-free maar de DVR doet het niet, alle poorten die naar de DVR worden geforward geven timeout op tests. Als ik dan dezelfde poorten forward naar de NAS werken ze wel. Het probleem ligt dus nu bij de DVR.

We zoeken verder.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Probleem van portforwarding opgelost. Er moest op de DVR een extra user worden aangemaakt, naast de admin, anders werkt het niet.

Bijkomend probleem nu: de software van de DVR werkt wel over LAN maar niet via internet, het password wordt niet aanvaard. Vreemd.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Wat voor DVR is het?
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik kan er geen merk op of in vinden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joe de Mannen schreef:Bijkomend probleem nu: de software van de DVR werkt wel over LAN maar niet via internet, het password wordt niet aanvaard. Vreemd.
En wat doet die software precies... kan je daar video mee streamen ook, of louter beheer ?

Bij streaming ga je namelijk heel andere poorten nodig hebben (heb dat in het verleden hier nog bij iemand in orde gebracht, was toen een security camera).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wel, ik had het nog nooit gezien, het is dan ook niet voor mij.

't is een ding waar je 16 camera's op kan aansluiten, bekijken en opnemen op een harde schijf. In de instellingen staan 4 verschillende poorten, die staan allemaal open.
Er zit een VGA aansluiting op waar ik een LCD scherm heb op staan en met een USB muis kan ik alles bedienen en configureren. De config stelt weinig voor en er zijn niet geweldig veel mogelijkheden.
Ik ben er trial-en-error gewijs achter gekomen dat er een extra user moet aangemaakt worden naast de admin voor de 'remote access' (over het internet dus) werkt. Vreemde instelling volgens mij, maar ja...

Over de lan werkt het allemaal maar via de wan krijg ik uiteindelijk wel de software te zien maar ik geraak er niet in omdat het password niet aanvaard wordt. Hetzelfde password werkt dus wel over LAN. Ik heb al geprobeerd met zowel de admin account als met de andere aangemaakte account.

De Software is gewoon een activeX dingetje dat je de beelden geeft met nog wat extra mogelijkheden.

Ik begin te denken dat het een bug in de (van chinese oorsprong zijnde) software is.
Ik zit me nu net te bedenken dat ik ook niet voor bij het password geraak van mijn router als ik via mijn 3G stick en dyndns naar de router ga.
Zou het kunnen dat het te maken heeft met de weergave van het password als sterretjes, 't is maar een bedenking die ik me maak...

Alle hulp is welkom.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Probleem opgelost: DVR in de DMZ gezet en alles was in orde.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Probleem opgelost, althans dat dachten we.

Op mijn scarlet ADSL werkt het als de DVR in de DMZ staat, op de skynet adsl waar hij uiteindelijk moet opkomen niet.

Ondertussen heeft de eigenaar contact gehad met Skynet en blijken er maar 3 poorten open te staan. (443 is er één van).
Dus, DVR uit de DMZ, portforwarding van 443 naar 8085 (de poort die ingesteld staat op de DVR, poorten onder de 1024 kunnen niet worden ingesteld).

Dan is de DVR te bereiken van buiten uit maar inloggen lukt niet. Als we dan alle poorten forwarden naar het IP van de DVR lukt inloggen ook. maar in de DMZ van de router gaat het niet.

Vermoedelijk worden er nog andere poorten gebruikt voor oa het inloggen. Hoe kan je er het makkelijkst achterkomen welke poorten dat zijn, in de instellingen staat het niet.

Iemand een idee ?
Of is er een soort DMZ in te stellen bij Skynet (wat me raar zou lijken vermits je maar 1 publiek adres krijgt)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Niemand ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”