Wireless Belgie (was: Backup internet (gratis) :-)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

http://www.wirelessantwerpen.be

Enkele mensen (die ver buiten antwerpen == brugge/blankenberge/gent/brussel/...) wonen kunnen hier altijd van profiteren als hun real internet even uitligt :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Bestaat dat niet al lang? Vroeger ontving ik hier thuis een van hun signalen, maar het laatste jaar al niet meer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

driesve schreef:Bestaat dat niet al lang? Vroeger ontving ik hier thuis een van hun signalen, maar het laatste jaar al niet meer.
Als je de agenda (http://www.wirelessantwerpen.be/agenda.htm) even bekijkt begonnen de proeven in 2003. Bestaat inderdaad al een tijdje (en al lang interesse in) maar is maar sinds kort dat ze ook in Gent actief zijn :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Enkele mensen (die ver buiten antwerpen == brugge/blankenberge/gent/brussel/...) wonen kunnen hier altijd van profiteren als hun real internet even uitligt :-)
En je heel veel geluk hebt dat je net in de buurt woont waar er een node staat, of je zelf een antenne buiten kan plaatsen en ernaar richten. Het is dus een leuk initiatief, maar de bruikbaarheid is zo goed als nul (trouwens men beperkt de bandbreedte enorm, tenzij voor geregistreerde radioamateurs).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:Enkele mensen (die ver buiten antwerpen == brugge/blankenberge/gent/brussel/...) wonen kunnen hier altijd van profiteren als hun real internet even uitligt :-)
En je heel veel geluk hebt dat je net in de buurt woont waar er een node staat, of je zelf een antenne buiten kan plaatsen en ernaar richten. Het is dus een leuk initiatief, maar de bruikbaarheid is zo goed als nul (trouwens men beperkt de bandbreedte enorm, tenzij voor geregistreerde radioamateurs).
Euhm 1mbit up/down vind ik al niet mis hoor, tis voor iets dat ik er backup internet heb gezet. Vooral zonder limiet! Vergeet immers niet dat dit een vrijwilligerszaakje is, dat via via via aan sponsors geraakt voor de nodes te onderhouden. En met richtantennes kan je makkelijk enkele kilometers overbruggen. Woon zelf op 3km vogelvlucht van de node van gent...werkt perfect!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Euhm 1mbit up/down vind ik al niet mis hoor, tis voor iets dat ik er backup internet heb gezet.
De laatste keer dat ik het proberen te gebruiken heb kreeg ik wel connectie met de node, maar was internet connectivity down, en de keren ervoor bleek het allesbehalve 1 Mbit te zijn. Maar inderdaad, een gekregen paard mag je niet in de mond kijken.
krisken schreef:En met richtantennes kan je makkelijk enkele kilometers overbruggen. Woon zelf op 3km vogelvlucht van de node van gent...werkt perfect!
Maar da's dus wel een investering; grid antenne, kabels/connectors, router met afneembare antenne. Ik denk dat je dan beter gewoon even met je buren afspreekt in dergelijk geval.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:Euhm 1mbit up/down vind ik al niet mis hoor, tis voor iets dat ik er backup internet heb gezet.
De laatste keer dat ik het proberen te gebruiken heb kreeg ik wel connectie met de node, maar was internet connectivity down, en de keren ervoor bleek het allesbehalve 1 Mbit te zijn. Maar inderdaad, een gekregen paard mag je niet in de mond kijken.
krisken schreef:En met richtantennes kan je makkelijk enkele kilometers overbruggen. Woon zelf op 3km vogelvlucht van de node van gent...werkt perfect!
Maar da's dus wel een investering; grid antenne, kabels/connectors, router met afneembare antenne. Ik denk dat je dan beter gewoon even met je buren afspreekt in dergelijk geval.
Weet natuurlijk niet wanneer jij het laatst hebt geprobeerd, maar nu hebben ze in elke provincie een eigen uplink van 100mbit, en is het zo dat als een uplink uitvalt, men de uitgevallen node onmiddellijk voorziet van internet door één van de andere locaties te gebruiken.

Heel het zaakje kan je rechtstreeks bij hun kopen (alles dat je nodig hebt zeg maar) voor iets van een €100 gemiddeld.
Afspreken met de buren kan ook. Maar je moet even globaal denken...Als jouw telenet niet werkt...is de kans groot dat het naast de deur ook niet gaat werken vermoed ik. Idem dat als er door straatwerken een paar telefoonkabels in twee zijn. Uiteraard kan je als jij bgc hebt aan de buur vragen of je even een UTP'tje mag leggen naar zijn telenet (of wireless) om je even uit de nood te helpen...maar hey wij zijn toch avonturiers die niet vies zijn van iets te proberen hé :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ik volg het ook al 5tal jaren...
ze zijn idd sinds afgelopen maand neergestreken in Brugge en een test vanuit Blankenbergen zou werken...
nu geduldig aan't wachten tot ik vanuit Oostende ook een connectie kan/mag maken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Weet natuurlijk niet wanneer jij het laatst hebt geprobeerd
Is een maand of drie geleden denk ik. Nu ja, vraag me ook af of welke snelheid je nog zal halen indien er morgen 10 gebruikers op zo'n AP zitten (ook al is 10 x 1 Mbps kleiner dan 54 Mbps).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:Weet natuurlijk niet wanneer jij het laatst hebt geprobeerd
Is een maand of drie geleden denk ik. Nu ja, vraag me ook af of welke snelheid je nog zal halen indien er morgen 10 gebruikers op zo'n AP zitten (ook al is 10 x 1 Mbps kleiner dan 54 Mbps).
Goh ik denk niet dat je het zo zwart/wit moet bekijken hoor. 10 gebruikers zie ik niet meteen op een AP zitten. Ik dacht dat er een snelheid was van 128kbps. Niet supersnel maar voor surfen en mailen en wat msn meer dan genoeg. Verwacht hier natuurlijk geen hoogstaande netwerkapparatuur etc hé. Het is en blijft een proefproject. Maar vind ze zeker een vermelding waard!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

Binnekort plaats ik een node omgeving reep deze node zal dan ook "wirelessgent-reep" noemen, deze zal binnenkort dan ook online zijn.
Ondertussen ben ik aan het overleggen om nog een node te kunnen plaatsen omgeving zuid.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

wirelessinfo schreef:Binnekort plaats ik een node omgeving reep deze node zal dan ook "wirelessgent-reep" noemen, deze zal binnenkort dan ook online zijn.
Ondertussen ben ik aan het overleggen om nog een node te kunnen plaatsen omgeving zuid.
Heb ik reeds gezien op de site waar die gaat komen hoor :-)
Maar kan je de huidige node geen betere SSID geven? Want gasmeter is nogal verwarrend :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

De node wirelessgent-reep is vandaag online gegaan, ondanks het slechte weer heb ik deze op het dak kunnen zetten en activeren.
Ondertussen heb ik een akkoord voor een locatie Gent zuid deze zal ook geplaatst worden als het weer het wat toelaat.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

wirelessinfo schreef:De node wirelessgent-reep is vandaag online gegaan, ondanks het slechte weer heb ik deze op het dak kunnen zetten en activeren.
Ondertussen heb ik een akkoord voor een locatie Gent zuid deze zal ook geplaatst worden als het weer het wat toelaat.
Kan je eens een tijdstip geven wanneer je zou gaan? Namelijk zeer veel interesse om dit eens van dichtbij te zien!
Ik ben met een paar mensen aan het onderhandelen voor Gent Sint Pieters. Laat je iets weten hoe het afloopt!

Overigens, zowel bij reep als gasmeter krijg ik (bij vrij zicht naar antennes!) 2 van de 5 blokjes ontvangst. Verkrijgen van IP via dhcp lukt amper. Dit weekend even in antwerpen geweest, waar ik de node eilandje kon ontvangen (en vrij zicht) : zelfde probleem aldaar...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Overigens, zowel bij reep als gasmeter krijg ik (bij vrij zicht naar antennes!) 2 van de 5 blokjes ontvangst. Verkrijgen van IP via dhcp lukt amper. Dit weekend even in antwerpen geweest, waar ik de node eilandje kon ontvangen (en vrij zicht) : zelfde probleem aldaar...
Zoals ik al eerder schreef, het concept is leuk, de bruikbaarheid veel minder.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik kan je anders wel zeggen dat bvb in Leiden (NL) dit prachtig werkt!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Sinds kort vang ik soms ook signaal op van een netwerk met SSID wirelessbrugge_haven, zij het behoorlijk zwak.
Iemand een idee waar die antenne zou staan? Een (Google-)map met daarop de exacte locaties zou ook leuk zijn :angel:
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik weet niet of ik de exacte plaats mag verklappen, maar je moet het zoeken in de buurt van het Nijverheidsdok, omgeving krakeleweg.

Uplink is via Gent :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

Als ik daarop inlog heb ik nooit problemen met het verkrijgen van een ip-adres, als je redelijk ver van een node bent heb je best een accesspoint/Client nodig waar je ack-timing kunt instellen, dit is zeer belangrijk voor de stabiliteit en snelheid van de verbinding. Bijvoorbeeld een nano, pico station heeft deze instelling, je regeld de ack-timing volgens het aantal km dat je van het in te loggen accesspoint staat.
Als een packet wordt verstuurd vanaf het accesspoint wacht het accesspoint achter een ackknowledgement frame van de client aan de andere kant,
als er een bepaalde tijd is verstreken en de router geen antwoord heeft gehad herstuurd hij dit frame terug indien daar weer niet tijdig wordt op gereageerd herhaald het accesspoint dat nog eens enz., de link kan zelfs uitvallen. deze ack-timeout kun je dan verlengen met deze instelling zodat er langer gewacht word achter de bevestiging en zo kan de link mooi stabiel blijven. Stel de ack-timing liever teveel in dan te weinig.
Ik denk dat je het probleem daar kunt zoeken en niet bij het netwerk.
Mijn bevindingen bijvoorbeeld in Raeren waren zeer goed.
http://www.wirelessinfo.be/agenda/bezoe ... /index.htm
De node reep was defect, er was een connector van de coax losgekomen, die heb ik zaterdag 5 december hersteld.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

wirelessinfo schreef:Als ik daarop inlog heb ik nooit problemen met het verkrijgen van een ip-adres, als je redelijk ver van een node bent heb je best een accesspoint/Client nodig waar je ack-timing kunt instellen, dit is zeer belangrijk voor de stabiliteit en snelheid van de verbinding. Bijvoorbeeld een nano, pico station heeft deze instelling, je regeld de ack-timing volgens het aantal km dat je van het in te loggen accesspoint staat.
Als een packet wordt verstuurd va
Hoi,

Ik ben deze week naar een presentatie van wireless-antwerpen geweest!
'k kan het iedereen aanraden om eens te doen! Enig om al de soorten antennes eens in uw handen te hebben, de verschillende access-points
(waaronder diegene die je hier ook vermeld) De verschillende router-boards...
Iedereen kreeg een mooie bundel met kleurenfoto's van de locaties (en ook foto's die niet op de site staan.)

Ik krijg zo zin om een antenne bij te hangen in mijn DVB-T mastje :)
(kan u aan de linkplanning? anders via p.m.)

Aanrader!!

Greetz,
S.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wanneer is de volgende meeting?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Lord Utopia schreef:Wanneer is de volgende meeting?
Ik heb ze zelf eens gecontacteerd via hun website.

Greetz

S.
wirelessantwerpen
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009, 17:41
Bedankt: 3 keer

Dit jaar zijn er geen presentatie's meer.
Ik vermoed begin volgend jaar ergens in februari dat zal dan zijn in Oudenaarde of Kortrijk.

Mvg,
Stefan
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

waar kunnen we ons inschrijven voor die komende meeting? :-)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

wirelessinfo schreef:Als ik daarop inlog heb ik nooit problemen met het verkrijgen van een ip-adres, als je redelijk ver van een node bent heb je best een accesspoint/Client nodig waar je ack-timing kunt instellen, dit is zeer belangrijk voor de stabiliteit en snelheid van de verbinding. Bijvoorbeeld een nano, pico station heeft deze instelling, je regeld de ack-timing volgens het aantal km dat je van het in te loggen accesspoint staat.
Als een packet wordt verstuurd vanaf het accesspoint wacht het accesspoint achter een ackknowledgement frame van de client aan de andere kant,
als er een bepaalde tijd is verstreken en de router geen antwoord heeft gehad herstuurd hij dit frame terug indien daar weer niet tijdig wordt op gereageerd herhaald het accesspoint dat nog eens enz., de link kan zelfs uitvallen. deze ack-timeout kun je dan verlengen met deze instelling zodat er langer gewacht word achter de bevestiging en zo kan de link mooi stabiel blijven. Stel de ack-timing liever teveel in dan te weinig.
Ik denk dat je het probleem daar kunt zoeken en niet bij het netwerk.
Mijn bevindingen bijvoorbeeld in Raeren waren zeer goed.
http://www.wirelessinfo.be/agenda/bezoe ... /index.htm
De node reep was defect, er was een connector van de coax losgekomen, die heb ik zaterdag 5 december hersteld.
In het geval Gent-Gasmeter stond ik 50m van het gebouw, kon de antennes zien hangen. In geval Antwerpen-eilandje iets van een 200m, waar ik de antennes ook kon zien...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

Kris, met welke antenne werk je op de laptop? of werk je met een externe antenne op uw wagen.
Hoe dichter je bij een gebouw komt hoe minder dekking er van het netwerk is de antennes stralen niet recht naar beneden en dit is de reden dat je daar slecht ontvangst hebt.indien je wat verder gaat staan heb je meer kans dat het signaal beter bereikbaar is. Ik heb al verscheidene keren bij Stefan geweest en shapeau om zo'n netwerk te bouwen hoor, dit is niet makkelijk en zeer vakkundig uitgewerkt. INdien je goed gerief zou hebben zouden jullie beter van het netwerk kunnen gebruik maken.http://www.wirelessinfo.be/wirelessgent ... /index.htm lees op deze site maar eens wat jullie nodig hebben. Het werkt allemaal prima.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Is er ergens een AP in het Leuvense ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In het leuvense dacht ik niet...of nog niet ;-)

@wirelessinfo : 50m van een accesspoint lijkt mij al genoeg. Zowel met interne antenne als met externe USB antenne geprobeerd, beide met zelfde resultaat.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Blijkbaar toch te Leuven!

Omgeving groeneweg, gasthuisberg en abdij van park (3 hotspots dus)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ben een beetje verrast van dit project, echter vraag ik mij af of hier in de buurt ook reeds gebruikers zijn? Ik woon regio Sint-Niklaas en zou graag eens ontdekken wat mijn mogelijkheden zijn. Beschik nog niet over nodige antennes maar misschien wens ik wel eens te proberen. Kan iemand raad geven welke doe het zelf antenne het best is te maken?


groeten
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

regio st niklaas is er geen node actief. De andere info kan je vinden op de site zelf :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

Nu het netwerk in Gent is staat de mogelijkheid om een node te plaatsen in Sint-Niklaas maar we hebben een hoge locatie nodig.
Je kan altijd zoeken naar een hoge locatie dan kunnen we zien of we er iets kunnen regelen.

Groeten
Jean-Pierre
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

wirelessinfo schreef:Nu het netwerk in Gent is staat de mogelijkheid om een node te plaatsen in Sint-Niklaas maar we hebben een hoge locatie nodig.
Je kan altijd zoeken naar een hoge locatie dan kunnen we zien of we er iets kunnen regelen.

Groeten
Jean-Pierre
Zou Sint Niklaas via Antwerpen niet beter zijn? Just a question, omdat het toch in vogelvlucht dichter tegen a'pen ligt?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Hoge lokatie in Sint-niklaas.
-appartement blokken aan waasland shopping centrum.(hoogste plek in de stad)
wanneer met op de hoogste verdieping staat heeft men wanneer helder een zicht op antwerpen en koeltoren Doel dit richting Gent is niet zo duidelijk
trouwens denk ik ook dat Gent verder is als Antwerpen.
-watertoren aan zwembad in buurt van lokatie hierboven.
-watertoren aan recratieoord De Ster
-verschillende appartementen in de stad.

Echter weet ik niet hoe jullie organisatie te werk gaat en tot waar jullie reeds als toegang hebben gekregen.

vriendelijke groeten
Crazydavid
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

crazydavid schreef:-watertoren aan zwembad in buurt van lokatie hierboven.
-watertoren aan recratieoord De Ster
Watertorens kan je al meteen vergeten... eisen zijn hier enorm streng (volksgezondheid) en tevens krijg je nooit alléén toegang (maw. moet steeds iemand je vergezellen wat men niet graag doet).
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Was nog 1 vergeten. De mast van telenet die vroeger werd gebruikt voor de signalen op te vangen in Nieuwkerken-waas.
wirelessinfo
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:35
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 11 keer

Er is geen line of sight van Antwerpen naar Sint-Niklaas door een heuvel, anders zouden we de link Antwerpen-Gent wel genomen hebben en niet via Brussel
Daarom dat ik voorstelde om Sint-niklaas via Gent te verwezenlijken.
Wat watertorens betreft, inderdaad er gaat steeds een toezichter mee en dat moet dik betaald worden, ik heb dat hier aangevraagd voor Gent maar dat moest betaald worden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Interesse in locatie Lemberge (deelgemeente Merelbeke)?
Zo ja : er staat daar bij mn ouders een leuke aluminium mast met daarop een paar minischotels richting Gent-Rabot (ATV repeater).
Dus inclusief vrij zicht :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Enige plannen om dit in regio Kortrijk te doen? Zou leuk zijn om als student in de zomer heerlijk met de laptop op een pleintje te zitten met internetverbinding! Mooi initiatief
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 583
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer

Ik vermoed begin volgend jaar ergens in februari dat zal dan zijn in Oudenaarde of Kortrijk.
Is er al een datum gekend
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”