Sagem 3464 + TP-Link TL-WR1043ND : Routing probs
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 1 keer
ik had dhcp uitgezet, remember? 

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Dit is wel een heel oude post.Mastakilla schreef:Op volgende pagina: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20&start=0 had ik gevonden dat je 1st Wan eth1.20 VoIP en WAN PPPoE moet disablen en de sagem static ip moet geven in het tp-link subnet
Het enige wat je moet doen is WAN PPPoE disablen.
Wan eth1.20 VoIP mag je gewoon laten staan. Hier komen je BBox2 updates door, en eventueel VoIP.
De sagem een static ip geven in het tp-link subnet is ook overbodig.
Natuurlijk niet bereikbaar, de Sagem zit aan de WAN kant van je TP-link.Mastakilla schreef:Heb wel een probleem.... De Sagem is niet bereikbaar op het IP dat ik em heb gegeven (192.168.0.10)
Heeft iemand een idee hoe ik de sagem nu nog kan bereiken zonder em te resetten?
Je mag gerust de Sagem resetten. Van zodra hij terug opgestart is en synchroniseert, zal je internet verbinding via de TP-link PPPoE sessie terug werken. Niet vergeten WAN PPPoE terug te disablen na de reset.
Mastakilla schreef:maar ook in dat geval moet ik de sagem zijn ip weten eh
Inderdaad. Eens alles werkt is het zelden nodig dat je nog in de Sagem moet zijn. Als dat eens nodig is, gewoon eventjes je PC met de Sagem verbinden, of de inloggen in de sagem WLAN ???thamar schreef:Hang uw pc eens rechtstreeks aan de sagem
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter Plus
Heb net de sagem kunnen bereiken door kabel tussen laptop en Sagem te leggen EN wifi van de laptop uit te zetten EN ip adres van de laptop op 192.168.0.20 te zetten.
Op deze manier zit de laptop samen met de Sagem ALLEEN in het subnet en was de Sagem bereikbaar op 192.168.0.10.
Als ik van die stappen niet deed (en hij dus via de TP-Link probeerde eraan te geraken) dan lukt het niet.
Nu is de vraag: Hoe kan ik de Sagem zodanig configureren dat hij bereikbaar is vanop mijn desktop zonder dat ik allerlei kabels moet gaan versteken en het internet moet afzetten (moet nl de TP-Link afkoppelen zoals het nu is)
Ik zou em liefst ook een statisch IP geven zodat ik weet waarop ie bereikbaar is
edit: net ontdekt dat kabel tusssen Sagem en TP-Link mag blijven, moet wel wifi uitzetten, anders probeert ie langs TP-Link eraan te geraken
Op deze manier zit de laptop samen met de Sagem ALLEEN in het subnet en was de Sagem bereikbaar op 192.168.0.10.
Als ik van die stappen niet deed (en hij dus via de TP-Link probeerde eraan te geraken) dan lukt het niet.
Nu is de vraag: Hoe kan ik de Sagem zodanig configureren dat hij bereikbaar is vanop mijn desktop zonder dat ik allerlei kabels moet gaan versteken en het internet moet afzetten (moet nl de TP-Link afkoppelen zoals het nu is)
Ik zou em liefst ook een statisch IP geven zodat ik weet waarop ie bereikbaar is
edit: net ontdekt dat kabel tusssen Sagem en TP-Link mag blijven, moet wel wifi uitzetten, anders probeert ie langs TP-Link eraan te geraken
Laatst gewijzigd door Mastakilla 02 aug 2011, 23:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
Bedankt philippe_d
Als ik het goed begrijp MOET de Sagem dus in zijn eigen subnet zitten en kan ie niet bij in het TP-Link subnet?
Ik moet em dan bv terug het 192.168.1.1 adres geven, dat in een ander subnet ligt
Als ik het goed begrijp MOET de Sagem dus in zijn eigen subnet zitten en kan ie niet bij in het TP-Link subnet?
Ik moet em dan bv terug het 192.168.1.1 adres geven, dat in een ander subnet ligt
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Inderdaad ... Zoals ik al zei was het eenvoudigste dat je de Sagem géén nieuw IP geeft (en zeker niet in het subnet van de tp-link).
Reset je Sagem, dan krijgt je Sagem zijn originele IP terug (192.168.1.1). De enige stap die je dan nodig hebt, is met je laptop op de WLAN van de sagem inloggen (dit zijn 2 muisklikken), en het Ip adres van de sagem in te tikken.
[Edit] je kan ook je één PC met beide routers verbinden, vb via LAN kabel met de TP-link, en wireless met de Sagem (of omgekeerd). Dan kan je beide webinterfaces openen via hun resp. adressen.
Reset je Sagem, dan krijgt je Sagem zijn originele IP terug (192.168.1.1). De enige stap die je dan nodig hebt, is met je laptop op de WLAN van de sagem inloggen (dit zijn 2 muisklikken), en het Ip adres van de sagem in te tikken.
[Edit] je kan ook je één PC met beide routers verbinden, vb via LAN kabel met de TP-link, en wireless met de Sagem (of omgekeerd). Dan kan je beide webinterfaces openen via hun resp. adressen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Starter Plus
heb intussen (zonder reset) het ip adres terug gezet naar 192.168.1.1, de Wan eth1.20 VoI terug enabled en DHCP terug aangezet (is toch andere subnet)
Nu kan ik via de laptop met kabel (wifi staat uit op de Sagem. Ik wordt zo al voldoende bestraald
) wel aan de admin pagina (zoals voordien), maar via mijn desktop kan ik er nog steeds niet aan...
is er manier om over dezelfde kabel waarover PPPoE loopt (die van TP-Link naar de Sagem loopt) ook aan het 192.168.1.0 subnet van de Sagem te kunnen?
Of MOET ik daarvoor een extra netwerkkabel leggen van mijn desktop naar de Sagem (en zo een NIC verspillen)?
Nu kan ik via de laptop met kabel (wifi staat uit op de Sagem. Ik wordt zo al voldoende bestraald

is er manier om over dezelfde kabel waarover PPPoE loopt (die van TP-Link naar de Sagem loopt) ook aan het 192.168.1.0 subnet van de Sagem te kunnen?
Of MOET ik daarvoor een extra netwerkkabel leggen van mijn desktop naar de Sagem (en zo een NIC verspillen)?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
De admin page van de bridged modem toegankelijk houden via de WAN port van de router deed ik destijds via dd-wrt (custom firmware voor routers).
meer info: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Ac ... figuration
Misschien dat de TPlink firmware deze mogelijkheid ook heeft zonder ddwrt...
meer info: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Ac ... figuration
Misschien dat de TPlink firmware deze mogelijkheid ook heeft zonder ddwrt...
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490