Kleine onopvallende waterproof camera op batterijen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hi all

Een flauwe plezanterik heeft een gesloten zak gevuld met vloeibare stront, diarree dus, op de oprit gezet onder mijn wagen.

Nu wil ik wel 'ns zien wie het is zodat ik de bewuste zak eens als retourzending kan terugsturen door diens brievenbus moest deze persoon nog eens hetzelfde grapje uithalen (en natuurlijk zal de zak bij mij wel geopend zijn ipv gesloten, voor een bijkomend lekker geurtje door zijn of haar huis, als ik het geluk heb dat het geen brievenbus buitenshuis is)

Ik heb geen flauw idee wie er achter zou kunnen zitten, dus zat ik te denken aan het plaatsen van een cameraatje. We hebben al een indoor camera maar buiten niks. Ik ben ook niet van plan om er permanent 1 te hangen, maar wil enkel deze plezanterik eens betrappen dus ideaal zou een waterproof cameraatje zijn op batterijen die ik dan aan de wagen bevestig.

De camera moet dus:
- zeer klein zijn zodat de dader het niet ziet
- op batterijen, want anders geen mogelijkheid tot stroom
- waterproof voor als het regent

IR lighting mag ik al wel vergeten denk ik want dat zie je wel (en zal wellicht ook veel stroom nodig hebben), dus het is dan wel nog te hopen dat het niet 's nachts gebeurd.

Enige suggesties? Thanks alvast! :)
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:33, in totaal 2 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geen idee of die uitleg een decoy is of niet. Bij de meeste mensen is de doorsnede van de verzamelingen "mensen die mij weten wonen" en "mensen bij wie ik iets tegoed heb" gelukkig niet zo groot, mits deductie en eliminatie kom je dan ook soms aan het antwoord.

Soit, als je toch zo'n camera wilt, of het nu voor deze reden is of iets anders, hier 2 modellen die aan je vragen voldoen, maar hou rekening met het feit dat "zeer klein" en "batterijen" altijd gaat resulteren in een beperkte batterijduur.

http://www.veho-muvi.com/en-int/muvi_pr ... i-hd-npng/ => 4u batterijduur
http://www.veho-muvi.com/en-int/muvi_pr ... atom-npng/ => 45 min batterijduur

Gezien het toch om aan de wagen te bevestigen is, is een dashcam met parkingmode misschien een alternatief dat minder gevoelig is voor het batterijprobleem. Het is wel groter en je moet het in de wagen bevestigen uiteraard, want niet waterproof: https://www.vantrue.net/Goods/detail/gid/29.html
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien eens informeren in je omgeving wie er veel op de pot gezeten heeft de laatste tijd...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

antutu schreef:op de oprit gezet onder mijn wagen
Wat is daar het nut van... je ziet dat dus pas als je weg rijdt ?
antutu schreef:waterproof cameraatje zijn op batterijen die ik dan aan de wagen bevestig.
Dan heb je toch nooit een volledig beeld... zet je gewoon een goedkope webcam voor je raam (met zicht op je oprit).

Zo heb je stroom, netwerk en moet het niet waterdicht zijn.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 15 jan 2019, 16:16, in totaal 1 gewijzigd.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik kan begrijpen dat het niet leuk is. Maar als ik je een tip mag geven. Steek er geen (negatieve) energie in...

Dit gezegd zijnde zag ik dit artikel wel enkele uren geleden verschijnen.
https://be.hardware.info/nieuws/62627/a ... -365-dagen
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Mits het mogelijk is zou ik toch ook eerder eentje aan het raam proberen hangen.
Wij hebben dat hier opgelost door even een oude smartphone (Nexus 5) te gebruiken.
Na meer dan een maand belleketrek hebben we de dader gefilmd en getrakteerd op een emmer water. :lol:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ga eens horen bij de pitta wie er dagelijkse klant is :angel:
Nee, serieus geen moeite steken in wat (eenmalige) kwajongensstreken lijkt me.
Plezant is het niet inderdaad.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Nexus1980 schreef:Ik kan begrijpen dat het niet leuk is. Maar als ik je een tip mag geven. Steek er geen (negatieve) energie in...
Als het eenmalig is kan je dat doen, hoewel het uiteraard absoluut niet grappig moet zijn om zoiets aan te treffen en de reactie 100% te begrijpen valt.
Indien er meerdere keren zo'n 'grapjes' voorvallen zou ik ook zeker wel eens willen weten wat erachter zit. Voor hetzelfde geld heb je een gestoorde aan uw been en loopt het op een dag iets slechter af: https://www.hln.be/regio/oudenaarde/bew ... Binnenland
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Thanks voor alle replies. :)

Nee, een decoy is het niet, but I don't blame you voor die denkrichting want het klinkt misschien inderdaad nogal sketchy. :lol:

Ja, het nut van deze streek ontgaat me eerlijk gezegd ook. Een kameraad die ik het verteld heb vond de uitgekozen plaats wel ideaal om er per ongeluk in te trappen als ik eerst iets in de koffer zou leggen oid (dat is namelijk wel het eerste wat ik altijd doe voor ik vertrek) en dat dan door de druk door erop te staan alles eruit vliegt over mijn schoen/been. De zak stond onder de wagen, vlak ter hoogte van waar de koffer begint, dus die uitleg klinkt eigenlijk nog niet zo gek.

Gelukkig moest ik deze keer toevallig eens niet in de koffer zijn voor vertrek want ik ging snel wat te eten halen. :P Ik had het ook niet gezien bij vertrek want het was al donker en bij het wegrijden kijk ik enkel achter mij en naar de straat, maar toen ik terug de oprit opreed zag ik het.

Hmmmm.. Ja, de prijzen van de gelinkte cams zijn inderdaad wel hoog genoeg om het toch nog een weekje te geven en te kijken of het een eenmalige kwajongensstreek was. Als er nog iets vreemds gebeurd in de komende dagen, dan klinkt het idee van een dashcam misschien wel interessant. Dat is dan nog geen verloren kost ook want nadien kan ik hem dan gewoon blijven gebruiken als dashcam.

Hopelijk was het eenmalig.. Ik kan echt bijna niemand bedenken waar ik op een slecht blaadje sta. Ik heb wel ooit eens ruzie gehad met een gast 40 km van hier, zo'n 5 jaar geleden. Maar aangezien dat dat al lang geleden is en hij redelijk ver woont lijkt het me sterk dat hij het is.

En idd Mat! We wonen hier al 22 jaar en dit hebben we nog nooit gezien of gehoord dus ik stel me op z'n minst toch de vraag welk gekweld persoon hierachter zit. In dat artikel lees ik dat die mensen bij aanvang van het vandalisme óók geen flauw idee hadden wie er achter zat. De zotten zitten duidelijk nog niet allemaal binnen!

Nogmaals bedankt voor alle hulp! :)

Edit: lol, intussen is er al een vermoeden. Er is een nieuwe buur die het aan de stok heeft gekregen met een buur die hier al tientallen jaren woont. Die laatste komt hier regelmatig over de vloer. Blijkbaar heeft hij er in het heetst van de strijd voor gezorgd dat nieuwe buur z'n job is kwijtgespeeld en allicht wordt nu iedereen die associeert met hem nu teruggepakt. Lekker weer... buiten het feit dat die man hier af en toe eens binnenspringt hebben we er verder helemaal niks mee. Dat belooft alweer, als dat zou kloppen... :bang: :bang: Achja, het is slechts een vermoeden en ik beschuldig niemand. We zien wel of er nog iets gebeurd.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hoe zorgt ge er in godsnaam voor dat iemand zen job kwijtspeelt :? . Alle, dat beloofd een toffe buurt te worden dankzij die ene buur dan.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vermoed dat die nieuwe buur iets deed wat niet mocht ofzo en dat de andere buur dat tegen de werkgever is gaan zeggen waardoor deze hem op staande voet kon ontslagen. En het moet iets geweest zijn waar de werkgever ander bewijs van had. Want ik ken geen enkele werkgever die iemand ontslaat omdat iemand onbekend slecht komt praten over een werknemer waar hij/zij tevreden over is.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Idd, het fijne weet ik er niet van, het zou iets te maken hebben met die nieuwe buur zijn bedrijfswagen. Sinds het hele voorval is die gebuur die gebeld heeft hier niet meer gezien in de straat en ook niet meer langs geweest hier bij ons. Ik denk dat ie zich nu schuil houdt voor de oorlog die onvermijdelijk zal volgen. Maar als we die nieuwe buur hier 'ns zien passeren gaan we die wel doen stoppen en hem duidelijk maken dat wij niet achter dat geklik staan.. Iemands broodwinning afnemen is wel het laatste dat je doet.. :| Intussen wel geen nieuwe 'levering' meer gekregen dus da's wel al een plus. :lol:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Zonder brood op de plank komt kunt ge ook geen zakskes meer volschijten he :think:

Als den andere zich koest houd blijft het misschien kalm. Ik hoop het voor u :).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wat mensen elkaar toch allemaal aandoen en hoe het kan escaleren :roll:

Waarom zou je iemand zijn job doen kwijtspelen en uiteraard kan je dan geen felicitaties verwachten. Blij dat ik niet in zo'n buurt woon en goed overeen kom met mijn buren.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het kan ook dat het helemaal niet de bedoeling was om iemand z'n job te laten kwijtspelen hé, je kent maar één kant van het verhaal en dan nog niet eens uit eerste hand, altijd gevaarlijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Het is nu al 3 dagen kalm in de straat. De buur die dat geflikt heeft is nog steeds nergens te zien. Zal het gelukkig toch aflopen op een sisser of is het stilte voor de storm? De tijd zal het uitwijzen.

Ik begin te denken dat de onfrisse levering aan mijn adres misschien toch een kwajongensstreek zal zijn geweest zoals honda4life al zei, welke dus los staat van die hele ruzie tussen die 2. Anders zou er op deze 3 dagen nog wel iets gebeurd zijn.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”