ik ben hier volledig nieuw en heb een concrete vraag;
mijn ICT-niveau is niet zo heel erg hoog, maar wil toch proberen mijn probleem zelf op te lossen:
Ik heb al geruime tijd (meer dan een halfjaar) een telenet wifi-aansluiting met homespot (De nieuwe modem van Telenet:
CBN SVG6540E). Die staat vooraan ons huis in de garage aan de muur geplakt. De ontvangst is tot halverwege het huis prima, achteraan beneden ook nog ok. Boven is het al meteen een pak minder (beton) en achteraan boven (waar bureau is) is het meestal zo slecht dat de apparaten die er gebruik van maken zonder wifi vallen of het signaal gewoonweg niet kunnen oppikken. Er is boven wel overal bekabeld netwerk, maar voor ipad, telefoon, laptop is dat natuurlijk niet interessant.
Om een lang verhaal kort te maken: ik kocht een belkin 450 (n-signaal) router om achteraan boven te zetten zodat ik overal wifi heb.

In dit topic (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... nt#p439212) las ik al wat, maar ik zou echt moeten weten of ik iets aan de telenetmodem moet wijzigen en of het klopt dat ik enkel moet aanpassen:
-vast ip-adres geven aan de belkin
- kabel in lan steken ipv wan
- dhcp uitschakelen
- netwerknaam (SSID) zelfde zetten
- beveiligingssleutel gelijk zetten
- klaar?
Einddoel dus: één wifinetwerk waar ik van boven tot beneden op kan inloggen zonder me af te vragen op welke router...
Bijkomende vraag: ik heb twee frequenties op die belkin. Hoe stel ik die best in? Allebei instellen op dezelfde manier?
Alvast een mega dankuwel!!!!
Bart