Telefoon omgekeerd door NTP2007

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ik wil onze Sagem van de living naar de ruimte met het accesspoint brengen. De TV en telefoon wil ik echter in de living houden en daar heb ik een utp en oude telefoonkabel voor.

Op een NTP2007 zitten 2 telefoonstekkers (RJ11) -- deze dienen normaal om een vastelijn-signaal naar een telefoon te brengen. Ik zou deze stekkers echter willen gebruiken 'in omgekeerde richting', namelijk om van de Sagem naar die oude telefoonkabel te gaan en zo naar de telefoon in de living.

Ik vraag me af of dit problemen gaat geven of niet, want de telefoon moet Scarlet VoDSL blijven doen en niet als vastelijn dienen. Ik neem aan dat er geen vastelijn actief is op onze ScarletOne, maar stel dat ik later naar een ISP overstap die wel een verplichte vastelijn nodig heeft, dan is er wel een conflict mogelijk.

Met andere woorden, is er een manier om ervoor te zorgen dat de telefoonstekkers op die NTP2007 geen vastelijn functie hebben?

In de NTP2007 installatiegids wordt daar naar gehint met de beschrijving van die 2 kleine switchkes op de VDSL2 splitter (zie image below) maar ik weet niet of dat enkel effect heeft op de aansluitingen via de grote 'POTS'-achtige stekker, of ook voor de interne functies van die telefoonstekkers geldt. En ik weet ook niet of ik enkel het ON switchke moet afzetten, of allebei de switchkes?

EDIT 23:09 :: nog wat rond gegoogeld en op deze blog: link (vdsl2 splitter heet TF2007) viel mij op dat er ook interne switchkes in de NTP2007 zitten, dus ik ga er nu van uit dat ik daarmee het vastelijn-signaal kan uitzetten op één of beide poorten. Op die switchkes staat enkel "ON" in plaats van "ON KE" dus dat is nu ook iets duidelijker dat het gewoon 1 switchke per telefoonpoort is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

De 2 switchkes in de NTP2007 (stopcontact) zijn om een weerstand af te zetten en hebben niets te maken met het telefoonsignaal. (deze zitten op een oranje blokje als ik mij niet vergis). Deze moeten normaal altijd aan staan om metingen vanuit de centrale te kunnen doen.

De 2 switchkes op de splitter dienen om het telefoonsignaal terug door te lussen naar de binneninstallatie. Het enige voorbeeld dat ik mij hier direct kan bedenken is bv bij italk, door de telefoonpoorten op de sagem of bbox2 aan te sluiten op de 2 telefoonpoorten op de NTP (voorkant) die dan doorgelust worden naar het groene klemmetje binnenin de NTP die naar de binneninstallartie gaat.

Dat switchke dient er voor dat het telefoonsignaal naar de binneninstallatie gaat en niet naar de centrale.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ah, bedankt voor de oplossing, Trojan! :beerchug:

Ik zal dan enkel de switchkes op de splitter afzetten, en de oude telefoonkabel op het groene blokje aansluiten :-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”