Ik vind dat ik van een oerwoud kan spreken.... 36 andere SSID's zichtbaar, met 13 TN Hotspots/BGC Fon's eraf toch nog 23 Wifi routers in de buurt. Woonwijk met eengezinswoningen, dus zonder appartementen, vooral half-open of rijwoningen.

Vandaar dat de 5-GHz-Band werd ingevoerd, toch? Dan heb je >100 kanalen (i.p.v. 13 kanalen op de 2.4-GHz-Band).Kenw00t schreef:Tja, WiFi is het slachtoffer van zijn eigen succes. Ik ben al bij mensen langsgeweest die met een nieuwe laptop niet op hun eigen netwerk geraakten omdat er zoveel overlappende netwerken waren in die buurt.
Idem hier. Ik vind ongeveer 20 kanalen, allemaal op verschillende kanaalnummers. Op enkele meters van mijn router, raak ik amper op het draadloze netwerk. Ondertussen een extra accesspoint (Picostation2) geplaatst en sindsdien gaat het veel beter. Vermoedelijk hebben de buren nu meer problemenKenw00t schreef:Tja, WiFi is het slachtoffer van zijn eigen succes. Ik ben al bij mensen langsgeweest die met een nieuwe laptop niet op hun eigen netwerk geraakten omdat er zoveel overlappende netwerken waren in die buurt.
Dat is de nagel op de kop.boran_blok schreef:Yep, de meeste smartphones bijvoorbeeld, zelfs als ze dan n ondersteunen, is het niet op de 5 ghz band.
In het totaal wel, maar de gebruikte kanalen verschillen in de wereld, zie hier. In Europa zijn het er zelfs maar 24, verre van de > 100 kanalen.ITnetadmin schreef:Zijn het er geen 38, in de 5ghz band?
Ze verzadigen net niets omdat het gewoon een dubbele SSID op hetzelfde wireless signaal is (behalve wanneer je zelf een apart FON AP plaatst, dus niet via BGC).Liber! schreef:De FONs en Homespots verzadigen het spectrum nog eens wat meer.
En je hebt wél buren binnen eens straal van een paar honderd meter?? Want dat lijkt mij de enige voor de hand liggende reden dat je in een wifi woestijn woont....MClaeys schreef:Behalve mijn eigen netwerken zijn er bij mij thuis geen te bespeuren.
vuurvos schreef:Heb je hier een bron van ? Ik vind jouw bewering eigenlijk best straffe kost. Als je de lijn doortrekt dan is de BBOX3 Wifi dus de doodsteek voor de BBOX2 Wifi en de Wifi van alle voorgaande modellen zoals Philips blauw, Aethra, ... Om nog maar te zwijgen over alle APs op 2,4 Ghz.
Daar hebben al die knappe koppen van IEEE (en andere organen) wereldwijd niet over nagedacht ?
The problem of RF interference is only exacerbated by the new 802.11n standard. 802.11n typically uses multiple radios within an AP to simultaneously transmit several Wi-Fi streams in different directions to achieve faster connectivity.
But now, twice as much can go wrong. If just one of these signals runs into interference, the ability to spatially multiplex or bond channels, two fundamental 802.11n techniques that help to yield dramatically higher data rates, is effectively eliminated.
en je hebt indoor ( 5180 tot 5240 geen dfs ) indoor dfs ( 5260 -> 5320 ) en outdoor kanalen ( 5500-5700) ... en DFS is vooral bedoelt om radar's uit de weg te gaan ...vuurvos schreef:In het totaal wel, maar de gebruikte kanalen verschillen in de wereld, zie hier. In Europa zijn het er zelfs maar 24, verre van de > 100 kanalen.ITnetadmin schreef:Zijn het er geen 38, in de 5ghz band?
En ook een onverdeling met dynamic frequency selection (DFS), transmit power control (TPC) en short range devices (SRD).
Een algemene misvatting... de resonantie frequentie van water is helemaal niet 2.4 GHz.ITnetadmin schreef:Vergeet trouwens niet dat 2.4ghz de "trashfrequentie" is, die enorm storingsgevoelig is. Reden hiervoor is dat de microgolfoven op die frequentie opereert, omdat dat een effectieve frequentie is om watermolecules te "exciteren" en aldus dingen op te warmen. Het helpt dus ook niet dat waterhoudende objecten die frequentie absorberen.
Ik heb wel degelijk buren, maar ze zijn vaak al wat ouder en hebben meestal geen internet of digitale tv.DIBO schreef:En je hebt wél buren binnen eens straal van een paar honderd meter?? Want dat lijkt mij de enige voor de hand liggende reden dat je in een wifi woestijn woont....MClaeys schreef:Behalve mijn eigen netwerken zijn er bij mij thuis geen te bespeuren.