Op repair profiel, wie kan helpen?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Situatie: TV Vlaanderen internet VDSL2 en sinds méér dan een jaar een zeer stabiele 100/30 synch.
Zitten hier in centrum Diksmuide sinds gisteren ineens op een repair-profiel: 7M/500k.

Dat was ongeveer gelijktijdig met een zwaar onweer met hevige regenval dat hier over passeerde, maar dat is nogal gebeurd en nooit last van gehad. Tevens loopt er ondertussen een ticket bij TVV omdat mijn VOIP (hun eigen lijn via Belgiantelecom) al een tijd niet registereert.

Wat is er gaande? Is het door dit lopende ticket dat men mij ergens op een repair-profiel heeft gezet, of is het door dat onweer (ergens water in een ROP?)

Iemand die daar wat zicht op heeft of kan krijgen?

Probleem is namelijk dat ik hier radio moet maken via stream, en dat 572 kbps upload echt wel te weinig is. Dus hopelijk binnenkort in orde, of geregeld door een held hier??

Ik hoor het wel!

Alvast merci!

VDSL.jpg
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Bellen naar 0800 224 24 en de stapjes doorlopen.
Na enkele minuten zit je weer op minstens 50/15 en als alles ok is zal DLM je normaal terug verhogen naar 100/30. Als je binnen de 24uur terug op repair valt klopt er iets niet met de lijn en moet je de klantendienst contacteren om de lijn na te kijken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

MaT schreef:Bellen naar 0800 224 24 en de stapjes doorlopen.
Zeker dat dit werkt voor TV Vlaanderen? Heb alles doorlopen (tel-nummer dat bij TVV zit ingegeven) maar ik zie op geen enkel moment een resynch of verhoging van de snelheid...

Of moet ik het CID nummer ingeven?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Natuurlijk werkt dat voor TVV Vlaanderen, je hebt een normale Proximus VDSL2 lijn
Je moet wel het lijn nummer ingeven (het nummer dat Proximus toegekend heeft aan jouw lijn), dit is niet jouw telefoonnummer (noch het CID nummer).
Het lijnnummer kan je via de provider te weten komen, bij sommige ISP's staat op op de klanten interface.
Anders moet je bellen, met een analoog telefoontoestel dat je direct op de lijn aansluit, naar het nummer 1924
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Met die 1924 tip is het gelukt, het eigenlijke Proximus-nr bleek nog een totaal ander nummer te zijn dan die VOIP van TVV, ook al ben ik niet direct (via PSTN) bereikbaar op dat nummer.

Gebeld, 5 minuutjes later rebootte de modem en trainde mooi naar een 70/30 synch, dus hopelijk komt DLM binnenkort langs en heb ik weer de volle 100/30.

Toch nog radio kunnen maken vandaag, merci voor de 2 tips!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

KRL100 schreef:het eigenlijke Proximus-nr bleek nog een totaal ander nummer te zijn dan die VOIP van TVV, ook al ben ik niet direct (via PSTN) bereikbaar op dat nummer.
Exact zoals ik het hierboven beschreef, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

philippe_d schreef:Exact zoals ik het hierboven beschreef, toch?
Ja hoor, had daar geen twijfels over dat je juist zat! (wist alleen zelf niet dat er achter het CID én de VoIP nummers ook nog eens een gewoon lijnnummer schuilt)

Merci!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”