internet bedrijf delen met woning

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hallo, ik wil graag de internet verbinding van de zaak delen met ons huis op een manier dat ik wel nog aan de server kan op de zaak.
ik kan nu op die server inloggen, maar dat werkt niet goed.
mijn straat is afgelegen en na lang zagen heb ik in den tijd enkel een adsl lijn (2 mbit) kunnen vastkrijgen bij proximus, en die hebben ze nog altijd niet kunnen upgraden. geen telenet in straat.

op de zaak telenet 240 mbit als ik mij niet vergis.
ik wil wat meer van thuis uit gaan werken maar met mijn internet is het bijna geen avance.
ik zou mijne adsl willen opzeggen en die telenet delen met mijn woning.
de volle snelheid moet nie, maar toch liefst een 100 mbit ofzo e.

in vogelvlucht is het een 400 meter geloof ik.
ik heb mij laten vertellen dat ik een antenne moet zetten.

nu kan ik er nie aan uit ze... ge hebt de nanostation m2, m5, m9 maar ook loco m2, m5...
ik heb gehoord dat nanostation beter is dan loco.
ik dacht de m2 te pakken omdat die blijkbaar beter door obstakels kan, maar de m5 rijkt verder op papier, dus zendt die harder of....? dan is die misschien beter door obstakels?
of is de m9 niet het beste voor dees geval? wel een grote brok, maar mss beter?

of een nanostation op 3 ghz of3,65.... ik kan der nie aan uit ze!

hopelijk kan iemand mij wat raad geven....... :wink:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=50362

Mss vind je hier de info die je nodig hebt.
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb ik al eens bekeken tijdens mijn opzoekingswerk maar men zegt niks over nanostation m2 / m5 en men gebruikt loco toestellen (slechter bereik?)

is een nanostation m2 dan ni het beste?


--------
ok ik heb net per ongeluk 2 loco m2 gekocht... de loco m5 heeft wel een bereik van 2 x zo ver...
ma zou de m2 toch ni beter zijn met obstakels?
dacht ook dat het echte nanostations waren ma 't waren locos.....

stuur ik de loco m2 beter terug voor m5 of zijn ze ondanks het kleinere bereik beter met obstakels?
vanwaar het kleinere bereik eignelijk (minder zendkracht?)
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

niemand die weet of de loco m2 (5km) of loco m5 (10km) beter door obstakels kan?
en of een nanostation dan toch ni beter was ?

en hoe dahet komt da de loco m2 zo veel minder ver gaat dan de m5...........is dat zendvermogen hetzelfde of lager? das toch lagere frequentie (=verder?)
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Ben je wel zeker dat dit de beste oplossing is voor uw probleem? Als ik het goed lees dan is vooral de snelheid een probleem en zal Proximus / Telenet niet snel langskomen in de straat om de leidingen aan te passen?

Misschien moet je eens bij Telenet informeren naar hun netwerf project?
https://snap.telenet.be/de-grote-netwer ... r-internet

Misschien moet je ook eens gaan nadenken om de manier van werken aan te passen in plaats van allerlei dure en complexe antennes te gaan plaatsen. Als je bijvoorbeeld via een Remote desktop connectie verbinding kan maken dan is uw bandbreedte al heel wat minder... Als het vooral mailverkeer is kan je ook nog altijd uw mails verplaatsen naar Office 365 om zo uw mails te zien?

Remote desktop https://support.microsoft.com/en-us/hel ... connection
Teamviewer https://www.teamviewer.com/nl/
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

irekel schreef:niemand die weet of de loco m2 (5km) of loco m5 (10km) beter door obstakels kan?
Hoe hoger de frequentie hoe slechter de penetratie (bij hetzelfde vermogen)... maar voor dergelijke straalverbindingen moet je er eigenlijk vanuit gaan dat er GEEN obstakels zijn. In dat opzicht is het aangeraden een hogere frequentie te gebruiken omdat je daar meer bandbreedte (lees snelheid) hebt dan op een lagere frequentie. Tevens zijn de hogere frequenties minder bezet al heb je daar mits een goede richtantenne weinig last van.

Voor je dus begint met dingen aan te kopen moet je je eerst de vraag stellen... heb je vrij zicht tussen beide punten... als dat er al niet is vergeet je het maar (ongeacht of het nu een m2 of m5 is).
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik snap uw slimme redenering ma tis bekan geen avance met nog geen 2 mbit...

er ligt maar telenet kabel tot ne goeie anderhalve km ongeveer. (straten, ni in vogelvlucht)
proximus iets dichter, en ik heb hun in den tijd zoveel frank betaald om die tot hier te trekken. ik kreeg toen al ni het beste internet (niet mogelijk) en wegens de grote afstand kunnen ze nieks opdaten.

in dorp vooral enkel adsl van proximus. waar kabel is wel hoge snelheden...
soms zelf geen kabel enkel voor bedrijven?

maar mijn verbinding trekt op niks. valt veel weg, duurt vaak lang voordat een pagina begint te laden ...........
en teamviewer al gebruikt maar als ik mijn muis beweeg duurt het 2 sec voordat die op het scherm beweegt ginder en ge ziet bijna altijd zoveel blokjes dat het scherm niet leesbaar is...
ik gebruik soms wel 4G stick van proximus, maar ik heb een slecht 4G bereik, geen ontvangst met vikings en edge met mobistar, want hun 4G modem marcheert ook ni...
ik krijg maar 5 GB van proximus op die 4G stick als compensatie maar die is er direct door...

kinderen gamen al keer graag en da marcheert ni op ons internet ze....
beetje wanhopig, denk da dees de enigste oplossing gaat zijn....
r2504 schreef:Voor je dus begint met dingen aan te kopen moet je je eerst de vraag stellen... heb je vrij zicht tussen beide punten... als dat er al niet is vergeet je het maar (ongeacht of het nu een m2 of m5 is).
duidelijk.
dan ist geen avance inderdaad;
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

irekel schreef:beetje wanhopig, denk da dees de enigste oplossing gaat zijn...
Je moet eerst met 100% zekerheid de andere oplossingen kunnen uitsluiten:
1) Welke snelheid belooft Proximus? Check dit via http://proximus.be/internetsnelheid en http://www.lijntest.be/
2) Gebruik je een VDSL2-modem zoals de Bbox3 bij Proximus?
3) Groepsaankoop/vraagbundeling samen met buren? Je maakt een lastenboek op en vraagt prijs bij alle providers, ook bij Destiny, EDPnet of Eurofiber
irekel schreef:en hoe dahet komt da de loco m2 zo veel minder ver gaat dan de m5
Ze gebruiken andere frequenties, dus hebben ze andere eigenschappen.
irekel schreef:dan ist geen avance inderdaad;

Als je het niet probeert, weet je het niet.
Als je op voorhand wil weten wat het beste is, dan moet je eerst grondig onderzoeken wat de ideale plaats van de antennes zou kunnen zijn.
Enkele regels:
- de kortst mogelijke afstand
- zo weinig mogelijk obstakels, ideaal is vrij zicht
- aangezien obstakels op de grond staan: zo hoog mogelijk

Zonder beschrijving van jouw specificatie situatie kunnen we weinig concreet advies geven. Op http://maps.google.com kan je via de functie afstandsmeting op de satellietfoto's een rechte lijn trekken tussen 2 punten en zie je welke obstakels je kan vermijden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:3) Groepsaankoop/vraagbundeling samen met buren? Je maakt een lastenboek op en vraagt prijs bij alle providers, ook bij Destiny, EDPnet of Eurofiber
Je zou zelfs een eigen fiber kunnen leggen door de tuin van alle betrokken personen (mits en akkoord en duidelijke afspraken op papier natuurlijk).
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

raf1 schreef:1) Welke snelheid belooft Proximus? Check dit via http://proximus.be/internetsnelheid en http://www.lijntest.be/
dat proximus zogezegd geen diensten in mijn straat aanbiedt, maar ik heb zelf kabel laten trekken (kon enkel bij hun toen) voor telefoon en internet.
raf1 schreef:2) Gebruik je een VDSL2-modem zoals de Bbox3 bij Proximus?
ne witte modem. ik geloof de box 2.
ik had een rode thomson modem (denk ik, lang geleden) en zij hebben mij ooit diene nieuwe gegeven omdat het misschien sneller ging, maar het probleem is volgens hen het feit dat er enkel adsl is + dat ik zo ver zit van een aansluiting die al ver van de centrale zat ofzoiets
raf1 schreef:3) Groepsaankoop/vraagbundeling samen met buren? Je maakt een lastenboek op en vraagt prijs bij alle providers, ook bij Destiny, EDPnet of Eurofiber
hele wijze tip, maar met mijn enige buur van 80 die enkel telefonie afneemt (telefonie werkt wel, en voor hem hebben ze 50 jaar geleden ook ne kabel getrokken omdat hij zelfstandige was, bij mij deden ze al moeilijk).

op een aanliggende straat staan ook wel huizen zonder iets, maar die zijn tegenwoordig content met internet home van mobistar. die hebben speciaal één 4G antenne gezet op een hoge frequentie maar die rijkt dan weer niet tot bij ons (niet op die modem (ik heb hem ook mogen testen maar die modem ging niet, en met gsm al helemaal niet)...
maar in dees boerengat zijn er zowiso nog mensen zonder prox of tele
raf1 schreef:Ze gebruiken andere frequenties, dus hebben ze andere eigenschappen.]

akkoord, maar ik dacht dat een m2 dan logischerwijs verder gaat?
raf71 schreef:Enkele regels:
- de kortst mogelijke afstand
- zo weinig mogelijk obstakels, ideaal is vrij zicht
- aangezien obstakels op de grond staan: zo hoog mogelijk
goede tips. heb ze nu toch al besteld dus kan ik ze evengoed proberen met obstakels.
of is de kans dat dit werkt volledig 0 ?
r2504 schreef:Je zou zelfs een eigen fiber kunnen leggen door de tuin van alle betrokken personen (mits en akkoord en duidelijke afspraken op papier natuurlijk).
das just, maar kan dat zomaar legaal?
en van waar halen we dan internet als er hier nergens adsl of kabel ligt....... moeilijke situatie.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Nog een alternatief is internet via satelliet.
Iets dat ik normaal niet zou aanraden in België, aangezien kabel/koper/glas zowat 99,9% van de bevolking dekt, maar als er in jouw geval geen van die 3 voldoende ligt...

Het is duur, en niet zo snel.
Ik dacht dat je tegenwoordig maximaal 30Mbps kon halen, wat op zich wel stukken sneller is dan wat je nu kan halen.
In feite is dit meer geschikt voor rondreizigers, me dunkt, maar in dit geval zou ik het ook als een valabele optie nemen.

Andere optie is inderdaad zelf een glasvezel leggen.
Dit is perfect legaal, zolang je de toelating hebt van de eigenaren van de eigendommen waar je graaft, of dit nu privé, of openbaar is.
Openbaar zal een stuk lastiger zijn alvast...
Je kunt dan afspreken met proximus of telenet dat je klant wilt worden, en je de glasvezel zelf legt tot aan hun dichtste inprikpunt, of tot aan je bedrijf.

Straalverbinding, jouw idee dus, lijkt mij de beste van de 3 opties die ik opsom.
Je zal op een hoogte moeten werken, maar er bestaan buizen die je op een schuin dak kunt plaatsen.
Zolang je een vrij zicht hebt, moet het lukken, voor hetzelfde geld lukt het als je hem (bij wijze van spreken) aan je schoorsteen vast hangt.

Misschien nog een andere optie is een omni-antenne.
Hiervoor heb je geen vrij zicht nodig, maar de kwaliteit is serieus beïnvloedbaar van externe factoren (zelfde als bij straalverbinding, maar in ergere mate).
Dit kun je vergelijken met particuliere wifi, daarbij moet je de antenne ook niet richten, en heb je ook geen line of sight nodig.
Ik heb dit al eens gedaan met 2 ubiquiti bullets, en dit over een afstand van 200 meter, antenne's dicht bij de grond, veel zaken in de weg, wel in buitenlucht. Dit ging perfect (al zag ik veel storing op de frequentie zitten).
Als je een beetje in de lucht kunt werken, heb je een kans dat het ook werkt op 400 meter.
En indien niet: de bullets kosten niet zoveel, en kun je gebruiken om je wifi thuis (als je via een andere manier deftig internet hebt) te versterken.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

das just, maar kan dat zomaar legaal?
en van waar halen we dan internet als er hier nergens adsl of kabel ligt....... moeilijke situatie.
Van bij uw bedrijf iets verderop +/-400m is voor u een deel van uw bedrijfsnetwerk

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

potdekke toch......... zo een grote reactie geschreven en bleek ze ni verstuurd te zijn...
hier gaan we nog is zeker...
blaatpraat schreef:Nog een alternatief is internet via satelliet.
inderdaad gehad. via tv vlaanderen (nog steeds huidige tv provider) en nog nen andere.
op zich wel veeeel sneller (15 mbit toen dacht ik), ma echt ni stabiel, bij allebei..
werkte ook nie goe voor skype (doe ik wel vaak met personeel) en het marcheerde ook nie goe voor de 'games' van de klein mannen
blaatpraat schreef:Andere optie is inderdaad zelf een glasvezel leggen.
ik had het anders begrepen.... ik las het als: gebruik die fiber om je verbinding met anderen te delen (en of dat legaal kan).
je redenering is uiteraard logisch, maar ik vind nie dat ik moet betalen om ne kabel te leggen om te kunnen betalen voor diensten van een bedrijf dat zelf de moeite niet doet hun diensten beschikbaar te maken. gewoon al uit principe....
blaatpraat schreef:Straalverbinding, jouw idee dus, lijkt mij de beste van de 3 opties die ik opsom.
allebei plat dak. zie er nu ook wa tegenop op een opstelling gelek een radiostation in mijnen tuin te hebben..
zo ne verbinding leek me de enige mogelijkheid, hoewel ik het nie zo heb op al diene draadloze rommel....
blaatpraat schreef:Misschien nog een andere optie is een omni-antenne.
als ik da had geweten.... uit beide ramen (+/- 8 meter hoogte) zit er nog een stukje huis tussen en één boom.
had gehoopt da zo een nanostation da nog wel kon, maar da zijn maar fragille dingskes precies...
ik ga keer zien wa het geeft me die loco's ma vrees ervoor... die bullets ga ik zeker keer bekijken, misschien da da dan toch nog beter marcheert (op de grond zoals bij u hebt ge toch veeel obstakels), en zelf da marcheerde nog.
bruma schreef:Van bij uw bedrijf iets verderop +/-400m is voor u een deel van uw bedrijfsnetwerk
ik dacht het zo. de mensen hier in de buurt zijn vree vriendelijk en braaf, ma der moet toch maar ene tussenzitten die toch wa curieus is of ne zoon heeft da graag wa chipoteert en aan mijn bedrijfsgegevens zit...... we zitten wel allemaal me hetzelfde probleem, maar da weetek toch nie ze..
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

irekel schreef:
blaatpraat schreef:Misschien nog een andere optie is een omni-antenne.
als ik da had geweten.... uit beide ramen (+/- 8 meter hoogte) zit er nog een stukje huis tussen en één boom.
had gehoopt da zo een nanostation da nog wel kon, maar da zijn maar fragille dingskes precies...
ik ga keer zien wa het geeft me die loco's ma vrees ervoor... die bullets ga ik zeker keer bekijken, misschien da da dan toch nog beter marcheert (op de grond zoals bij u hebt ge toch veeel obstakels), en zelf da marcheerde nog.
Wel, als je inderdaad 2 ramen hebt op ongeveer 8 meter hoogte, met een huis en 1 boom ertussen, zou ik het erop wagen.
Koop 2 bullets, zal ongeveer een 120-150 euro zijn hiervoor. Best ook een PoE injector erbij nemen, moest dit niet meer standaard erbij geleverd worden (bekijk dit zeker dus bij de winkel waar je deze koopt).

Ik zou aanraden om in buitenlucht te werken.
Aan beide ruiten hang je de bullet op (aan een buitenmuur, eventueel met ducttape in eerste instantie om te testen of het werkt, en de kabel door de ruit, en daarna pas definitief bevestigen als het positief is.

In je bedrijf sluit je de bullet aan op een PoE injector en op een pc.
Deze zal een IP uitdelen, en jij surft naar de standaard gateway hiervan.
In de instellingen stel je deze in als access point (wijst normaal zichzelf uit), eventueel met een vast adres in dezelfde IP range van je bedrijf.
Als je standaard Telenet instellingen gebruikt, zal dit 192.168.0.x zijn, subnet 255.255.255.0, gateway 192.168.0.1.
De x mag je vrij kiezen (zolang deze niet al in gebruik is), de 0 kan je instellen bij Telenet.
Als je geen standaard Telenet instellingen gebruikt, zal je het zelf moeten uitzoeken.
De volgende stap is het toekennen van een wifi SSID (naam) en wachtwoord.
Eventueel kun je ook de SSID verbergen, dit maakt het een klein beetje moeilijker om binnen te dringen op de verbinding (lees als: iemand die echt, maar dan ook echt erop wilt, zal dit niet tegenhouden, maar een doorsnee persoon die simpel een gratis wifi zoekt wel).
Ik zou dit niet doen tijdens de testen, nadien kan wel natuurlijk.

Eenmaal ingesteld, plug je de bullet in een switch op je netwerk, en hang je deze op.

Bij je thuis koppel je deze ook aan een computer, en zet je deze in plaats van op "access point", op client.
Daarna kan je ofwel alles manueel ingeven, ofwel scannen (indien de SSID niet verborgen is).
Als je het netwerk van je bedrijf kunt vinden, zit je goed.
Deze instellen, met het correcte wachtwoord.
Bullet laten herstarten, en zien of je internet krijgt.
Zorg wel dat de bullet bij je thuis NIET in dezelfde ip-range zit als op je werk. Dit zal niet werken, aangezien deze NAT toepast op de verbinding.
Indien je op het werk 192.168.0.x hebt, gebruik thuis dan bijvoorbeeld 192.168.1.x.

Ik vind het alvast het proberen waard, is niet zo'n zware investering, en indien het niet mocht werken omdat je niet ver genoeg zou reiken met de omni-antenne kun je deze nog gebruiken om ergens de wifi te versterken binnenshuis.
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

blaatpraat schreef:*
de zaak is het hoogste raam op 12 meter hoogte, mijn huis is het hoogste (toegankelijke) raam 8 meter inderdaad.

met uwe tutorial zal het zeker wel lukken denk ik.
is wa hetzelfde als een router instellen als ap (heb ik enkele jaren terug met 5 cisco routers mogen doen, maar lukte wel met een tutorial op internet, zenden allemaal zelfde netwerk uit).

in principe heb ik hiermee dan ook gewoon wifi aan de kant van het gebouw waar die antenne hangt, als ik het goed begrijp?

nu heb ik wel (echt perongeluk) die kleine loco's m2 besteld.......
ik ga jouw stappen eerst met die dingskes proberen.... of denkt u dat da echt niet gaat werken (of heel slecht?)
die worden maandag geleverd, denk ik....

anders stuur ik ze direct terug ze.... die loco's wou ik zowieso al nie... lijkt een light versie van de deftige nanostations.

bij die bullets heb ik gezien da ge wel een antenne moet bijkopen. welke dan?
moet natuurlijk wel één zijn da straf genoeg is en geen goedkope prul.

heb gezien dat er een plastieke en aluminium bullet is, beide op 2,4 of 5 ghz.
plastiek = goedkoop, zonder poe adapter (nog aan te schaffen)
aluminium = iets duurder, met poe adapter
ik weet nie of er technische voordelen aan de aluminium zijn maar lijkt me toch degelijker.
dacht da ze alle twee tegen weersomstandigheden konden.
en ik neem hem op? 2,4 ghz (met die obstakels)?

merci hé!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je hebt toevallig geen zicht op een antenne van wireless België?
http://www.wirelessantwerpen.be
irekel
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2017, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goztow schreef:Je hebt toevallig geen zicht op een antenne van wireless België?
ik weet natuurlijk niet wat voor wonderen er allemaal mogelijk zijn met die dingen (bereik gaat misschien veel verder dan ik denk), ma ik woon nu toch precies heeel ver van één van hun antennes........
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

irekel schreef:ik ga jouw stappen eerst met die dingskes proberen.... of denkt u dat da echt niet gaat werken (of heel slecht?)
die worden maandag geleverd, denk ik....

anders stuur ik ze direct terug ze.... die loco's wou ik zowieso al nie... lijkt een light versie van de deftige nanostations.
400 meter is een kleine afstand.
Als je echt LoS (line of sight) hebt, dan zal de hardware (loco of nano) niet zoveel uitmaken.
Het voornaamste is een goede uitrichting, en zicht!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”