United Telecom DSL traag

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb mij zo'n twee weken geleden aangemeld bij internetbellen.be (United Telecom) en heb een tweetal vragen:

1: Na activatie van een technieker gaf deze aan dat ik zo'n 500 meter van een internet verdeelpunt zit, wat kan ik verwachten qua verbinding? Momenteel hebben ze me op DSL is available (DSL synchronization exists with 12068/1044 kbit/s). geplaatst, wat natuurlijk echt langzaam is.
Ik heb diezelfde dag na activatie meteen contact opgenomen met UT, zij hadden hun netwerkbeheerder gecontacteerd om mijn profiel aan te passen zodat ik sneller internet krijg. Nu zijn we, op 1 dag na, al een week verder en mijn internet is nog steeds hetzelfde. Wat informatie:
Negotiated Connection Properties
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 12064 1064
Min. DSLAM throughput kbit/s 4664 256
Attainable throughput kbit/s 30046 4216
Current throughput kbit/s 12068 1044
Seamless rate adaptation off off
Latency 14 ms 5 ms
Impulse noise protection 7 2
G.INP off off
Signal-to-noise ratio dB 21 21
Bitswap off on
Line attenuation dB 1 25
Profile 8b
G.Vector off off
Carrier record B43 B43
Mijn vorige provider was Scarlet, en daar haalde ik 3,3 mb/s.

2: Als ik UT toch wil opzeggen, dan heb ik recht op de 14 dagen (aankoop via afstand), echter staat er dit in de AV:
"12. Verzakingsrecht
Wanneer de Overeenkomst op afstand werd gesloten heeft de Klant het recht aan United Telecom mee te delen dat hij afziet van de Dienst, zonder
betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op het sluiten van de
Dienst, tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd. Binnen de 30 kalenderdagen nadat de Klant aan de Dienst heeft verzaakt, betaalt
United Telecom de door de Klant desgevallend reeds betaalde kosten terug. Wanneer de Klant al een Simkaart of modem ontving, worden deze
kosten slechts terugbetaald op voorwaarde dat de Klant de Simkaart of modem eerst ongeopend en in perfecte staat heeft teruggestuurd naar
United Telecom en dit binnen de 7 werkdagen na ontvangst ervan. De verzendingskosten voor het terugzenden van de Simkaart of modem zijn ten
laste van de Klant."
Ik heb alles besteld op 24-07-2016, de technieker is op 04-08-2016 geweest. De router heb ik in de tussenweek gehad. Kan ik nog opzeggen of ben ik nu te laat?
Laatst gewijzigd door blixem 19 aug 2016, 12:18, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

blixem schreef:Mijn vorige provider was Scarlet, en daar haalde ik 3,3 mb/s.
Wel even duidelijk zijn a.u.b. 3,3 mb/s (millibits per seconde) bestaat niet. Het is dus ofwel 3,3 Mb/s (megabits per seconde), ofwel 3,3 MB/s (megabytes per seconde). 3,3 Mb/s = 0,4125 MB/s en 3,3 MB/s = 26,4 Mb/s, een groot verschil dus.

Momenteel heb je 12 Mb/s (= 1,5 MB/s) download en 1 Mb/s (= 125 kB/s) upload. Als je dus bij Scarlet 3,3 Mb/s download had, dan is het al een vooruitgang, maar als je 3,3 MB/s download had, dan is het uiteraard een achteruitgang.
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Klopt, maar ik ga er vanuit dat het via dezelfde verbinding gaat? Of zie ik dit verkeerd? Daarom wil ik ook opzeggen als er geen verandering meer in komt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd.

je kan pas na 6 maanden kosteloos opzeggen.
(tenzij het vroeger kan, dat is dan weer afhankelijk van de opzegclausule in de AV van united)
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Splitter schreef:tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd.

je kan pas na 6 maanden kosteloos opzeggen.
(tenzij het vroeger kan, dat is dan weer afhankelijk van de opzegclausule in de AV van united)
Nee, want we praten hier over een jaarcontract.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

telecomwetgeving: een provider mag schrijven wat die wil, je bent maar 6 maanden gebonden.
tenzij je natuurlijk bv een koppelverkoop bent aangegaan, waarbij je dan na 6 maanden nog wel de restwaarde van dat toestel zal moeten bijbetalen.

je zou dat trouwens ook weten moest je de AV van united hebben bekeken op http://www.internetenbellen.be/images/A ... Bellen.pdf

die pdf's zijn irritant om te quoten, dus verwijs ik je naar bovenstaande link, artikel 7
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Splitter schreef:telecomwetgeving: een provider mag schrijven wat die wil, je bent maar 6 maanden gebonden.
tenzij je natuurlijk bv een koppelverkoop bent aangegaan, waarbij je dan na 6 maanden nog wel de restwaarde van dat toestel zal moeten bijbetalen.

je zou dat trouwens ook weten moest je de AV van united hebben bekeken op http://www.internetenbellen.be/images/A ... Bellen.pdf

die pdf's zijn irritant om te quoten, dus verwijs ik je naar bovenstaande link, artikel 7
Als je het product besteld zie je dat het om een jaarcontract gaat of zelfs om een twee jaarcontract. Dus ze mogen maximaal maar 6 maanden 'vastzetten'?
Ik heb wel een aflostabel gehad, betreft dan de router die ik er ''gratis'' bij kreeg.

Maar mijn vraag is eigenlijk meer, kan ik nog opzeggen? Zit ik nog binnen die 14 dagen?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

blixem schreef:
Als je het product besteld zie je dat het om een jaarcontract gaat of zelfs om een twee jaarcontract. Dus ze mogen maximaal maar 6 maanden 'vastzetten'?
Ik heb wel een aflostabel gehad, betreft dan de router die ik er ''gratis'' bij kreeg.
al is het een 10 jaren contract: na 6 maanden kan je kosteloos weg.
wat betreft de router: die zal je moeten betalen volgens de aflossingstabel, ofwel overeenkomen met united om die terug in te leveren.
blixem schreef:Maar mijn vraag is eigenlijk meer, kan ik nog opzeggen? Zit ik nog binnen die 14 dagen?
Splitter schreef:tenzij de Klant reeds de Dienst heeft geactiveerd.

je kan pas na 6 maanden kosteloos opzeggen.
die 14 dagen zijn van "ik bestel en wacht 14 dagen", eenmaal een product geleverd/actief is (je hebt internet, dus is het actief) vervalt die termijn.
daarom zijn er bv aanbieders die je een keuze geven bij de bestelling "ik wacht 14 dagen of ik wens het product nu en zie af van die 14 dagen"


als ik jou was zou ik ipv gelijk te willen opzeggen (wat toch niet kosteloos kan) proberen om de lijn in orde te krijgen...
dat kan aan binnenbekabeling liggen, bij united, bij proximus, ....
het is niet "omdat het voorheen bij x perfect werkte" dat het daarom perfect in orde was voorheen, en door de nieuwe aansluiting gaat er een controle lopen die je misschien lager zet.

als je effectief maar zo'n 500 meter lengte hebt op je lijn, en de waardes zijn dat je 30/4 kan halen, op een 8d profiel staat, en 21db noise hebt... kan je echt wel beter.
waarom je dan echter op 8d 12/1 staat, sja: contacteer united en laat hun het uitzoeken samen met proximus.
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dank voor je reactie.

De vraag staat sinds afgelopen donderdag al open met als laatste reactie:
Beste klant

nog even geduld hebben aub
normaal kan het tot en met 10 werkdagen nemen
Wij hebben dit verleed week gevraagd op 04/08
daarom hebben wij gevraagd om tot woensdag te wachten maar als we de normaal proces volgen kan het tot 14/08 nemen
alvast bedankt
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nou, we zijn een stapje verder.

Ik kreeg dit door:
Besten

het klopt dat iedere nacht de modem maakt een automatische reset en dit heeft geen impact op de TBF
Zoals heerder gezegd de maximaale snelheid is normaal in vdsl van 12 in download op uw adress
de manueele tbf heeft een verhooging gegeeft tot 20 maar kan misschien nog verhoogd word zoals verwittig in een termijn van 10 dagen

mvg
Er is een TBF gestart, nu zijn de waardes iets gestegen naar 20/2 ipv 10/1. Ben alleen nog niet tevreden aangezien ik altijd 30/3 heb gehad met de BOX van Scarlet.
Negotiated Connection Properties
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 20064 2064
Min. DSLAM throughput kbit/s 64 64
Attainable throughput kbit/s 50399 4552
Current throughput kbit/s 20064 2043
Seamless rate adaptation off off

Latency 8 ms 4 ms
Impulse noise protection 3 2
G.INP off off

Signal-to-noise ratio dB 20 15
Bitswap on off
Line attenuation dB 11 24

Profile 8b
G.Vector off off

Carrier record B43 B43

Error counter
Seconds with Unrecoverable errors (CRC)
errors (ES) many
Errors (SES) per
minute Last
15 minutes
FRITZ!Box 3 0 0 0
Central exchange 0 0 0 0
Nu de vraag... Wordt dit na 10 dagen nog hoger gezet of had ik hier al iets van moeten merken? We zijn nu 2,5 dag verder met de TBF meeting(en).

Update: extra info:

Afbeelding
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

blixem schreef:Nu de vraag... Wordt dit na 10 dagen nog hoger gezet of had ik hier al iets van moeten merken? We zijn nu 2,5 dag verder met de TBF meeting(en).
Geduld is een mooie deugd :-) .

Nu zit je op een 20/2 (zonder vectoring), na de succesvolle TBF.
Volgens deze tabel zit je dus in zone 3
(In zone 2 had je 20/6 moeten krijgen, met een 17a profiel)

Met een beetje geduld zal DLM jou terug op 30/3 zetten

En met nog meer geduld, wordt jouw ROP binnenkort ook uitgerust met vectoringkaarten.
Dan krijg je minimum 30/5, met eventueel een verdere verhoging naar 50/3 of 60/5
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blixem
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nou 10 dagen verder en nog 20Mbit.
Beste klant

spijtig genoeg is dit niet van dienst. Eens dat de TBF gestart is kan de netwerk beheerder de snelheid niet meer verhoogen. De TBF is nu gedaan op u lijn en u bereik de maximale snelheid. Zoals gegeeft in voorige aantwoorden geeft de Proximus tools die wij gebruiken een maximale snelheid van 12 op basis van uw adress. Dankzij de TBF is dat blijkbaar verhoogd geweest tot 20. Helaas zal dit niet meer verhoogd word
Laten we hopen dat het kabel netwerk wordt opgebroken zodat we kunnen overstappen want 200GB aan dataverkeer is mij wat te mager.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”