Rare synch upload bij TV-Vlaanderen internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik ben sinds 2 jaar tevreden klant bij TV Vlaanderen internet en bellen. Gisteren ineens gemerkt dat mijn upload traag was, inderdaad, de Fritzbox meldt een synch van 70 Mbps download, maar slechts 575 Kbps upload. Tot voor kort zat ik op 10 Mbps upload profiel.

Nu lijkt een 70M/575K synch mij geen standaard profiel? Na contact met TVV helpdesk niet veel wijzer geworden, de eerste man die ik aan de lijn had wilde niet direct een ticket aanmaken zonder de modem te herstarten (wat ik natuurlijk reeds gedaan had ervoor) en de wteede die ik aan de lijn had kende zelfs het verschil niet tussen Mbit en MByte, en stak het dan maar op het feit dat ik teveel verkeer had, wat natuurlijk kwatch is gezien TVV 'onbeperkt' ook echt onbeperkt is, en 100 GB / maand lijkt mij nu niet zo veel...

Iemand enige tips of uitleg?

Afbeelding
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 27 keer

Ja, "upstream vectoring" bug van FritzBox
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p635293

work-around:
DSL kabel gedurende 1 minuut uittrekken, en dan terug insteken.
Nu gaat de FritzBox opnieuw syncen, en je krijgt je oorspronkelijke snelheid terug.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ja, "upstream vectoring" bug van FritzBox
Leek inderdaad heel fel op deze bug, THX voor je tip! De trick met de VDSL kabel er een minuutje uit werkte helaas niet, zelfs niet met 10 minuten eruit, maar een FW update naar 06.31 bracht soelaas!

EDIT: net gemerkt dat ie nu op 70/20 syncht ipv vroeger 70/10. Speedtests geven ongeveer die snelheid aan! Mooi!

Afbeelding
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”