United Telecom

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Bob380
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016, 14:34

Splitter schreef:hoezo "loopt via billi" (UT gaat via edpnet normaal, waartegen billi een nieuwere speler is dan UT, en nog vaker veranderd van aanbod ook)
verder loopt internet bij alle vdsl providers over vlan 10 dacht ik... en ik heb nog nooit een modem (fritz, bbox) gehad die daar problemen mee had,
dus misschien had je in het verleden instellingen aangepast waardoor iets niet werkte?

"telefoon dood" en vervolgens opgeleverd op ander koperpaar lijkt een foutje van proximus en/of de communicatie dat er geen technieker nodig was voor de aansluiting binnen.
en als je internet verloor nog VOOR je telefoon ook niet meer werkte, is dat eerder omdat het vorige abbo te snel stopgezet werd.

snap hier niet dadelijk wat de grote fout/probleem van UT is en ook niet waarom zij zouden moeten kunnen raden dat je modem niet default goed staat...
maar hetgene dat ik me nog het meest afvraag: hoe kom je erop dat ze via het netwerk van billi gaan? daar ben ik namelijk nieuwsgierig naar...
Had het in het ticket van UT al gezien 'billi' en dat is ook door de proximus technieker bevestigd.
En omdat ik na de sync geen inet en alleen pppoe timeouts had en proximus/UT naar elkaar wezen contact gehad met support van billi.

Foon dood ander koperpaar inderdaad foutje doodvogeltje aka proxiMUS

Geen instellingen gewijzigd en dan hoef je normaal vlanid niet op te geven.
Als ze wel een instructie maken mogen ze er best bijzetten dat je vlan ook moet invullen.
En fritzboxen komen best vaak voor

Vorige abbo loopt nog twee weken, maar inclusief foon weg omdat proximus foutje maakte. En dat gebeurd dan vaak op een vrijdagmiddag......
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Afgelopen week ook mijn bestelling geplaatst bij UT, en zoals reeds gemeld loopt mijn aanvraag ook via billi

13 juli wordt alles geactiveerd, ik zal hier speedtests posten, volgens de EDPnet site kon ik 20 Mbit upload halen, hopelijk kan UT nog steeds meer leveren dan de 6 Mbit zoals omschreven staat bij de productspecificaties.
Bob380
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016, 14:34

Ik haal hier met basic abbo van united telecom (surf@home)

13 down en 9 up

Attainable 90/15
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Mijn internetconnectie is vanochtend geactiveerd, 30 Mbit down/10 Mbit up, tijdens de komende dagen zal dit zoals gebruikelijk verhoogd worden tot de max waardes. Ik ben benieuwd wat deze max waardes zullen zijn via 'Billi', hun duurste abo biedt 100/15 aan, ik veronderstel dat dit de max zal zijn?


Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 30064 10064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable throughput kbit/s 108786 21401
Current throughput kbit/s 30063 10064
Seamless rate adaptation off off

Latency 8 ms 4 ms
Impulse noise protection 3 2
G.INP off off

Signal-to-noise ratio dB 28 13
Bitswap off on
Line attenuation dB 9 12

Profile 17a
G.Vector full full

Carrier record B43 B43
tofast2furion
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2016, 02:57

Dag Jim,

is het internet snel genoeg bij United telecom?
Afbeelding
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Wat is de definitie van "snel genoeg" ?
Ik heb bij UT nu 70/20 maar had liever 100/20 gehad ;)
Voor mij kan het niet "snel genoeg" .
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Ik heb jullie advies nodig... Ondertussen ben ik dankzij dlm op een 70/10 profiel gezet wat mogelijk nog verder verhoogd zou worden naar 100/15 (20)

https://gyazo.com/c1e84a1135dfd64beb324f7e8fc61079

Mijn download blijft (bekabeld) constant op 46-47 mbit steken, waardoor volgens mij de VLAN op de lokale lex moet aangepast worden?

http://www.speedtest.net/my-result/5504617068

Jammer genoeg kreeg ik dit antwoord:

Beste klant

bedankt voor aantwoord

Spijtig genoeg op lokale lex kunnen wij geen aanpassing doen. Dit is afhankelijk van
Belgacom en daarover kreegen we nooit info.

Alles wat ik nog kan doen in dit geval is u een handleiding opstuuren met info
betreffende Wlan op Fritzbox.

Die vind u hier in bijlage

Bedankt voor u begrip en sorry voor mijn Nl

Mvg


Ik heb momenteel de indruk dat de technische support wordt doorgestuurd rechtstreeks naar billi sinds ze overgeschakeld zijn van edpnet naar hen als reseller? EDPnet kon dit zonder enige problemen oplossen hiervoor, maar nu lijkt het toch dat er enige problemen zijn? De persoon had na m'n eerste mail ook niet meteen door wat ik bedoelde met m'n vraag,...

Iemand tips? Zou het helpen om met UT rechtstreeks te bellen, iemand van de support actief op dit forum?? Of andere mogelijkheden?

Thanks
Jim
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Waarom zou dit aan de vlan van de lex liggen?
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Sinister schreef:Waarom zou dit aan de vlan van de lex liggen?
Die conclusie trek ik uit volgende topics:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=47436
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=37466
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Omdat providers bandbreedte moeten inkopen bij Proximus, en dit is per LEX (dat wordt bedoeld met de VLAN van de LEX)

Als United Telecom (Billy) maar 50 mbps bandbreedte op de LEX inkoopt, dan mag jouw modem syncen aan 100/20, jouw internet snelheid zal beperkt zijn tot (50/20). Deze bandbreedte moet trouwens gedeeld worden met alle Billi klanten die toevallig op dezelfde LEX zitten.

EDPNet was op dit punt altijd heel flexibel: van zodra ze klachten kregen van overbooking, bestelden ze meer bandbreedte bij Proximus.

Als UT (Billi) adverteren met 70/9 of 100/15 (voor hun duurste abonnementen), dan moeten ze ook de nodige bandbreedte voorzien, en is de reactie van hun Helpdesk ongepast (nu lijkt het erop alsof ze daar géén invloed op hebben).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

In die laatste topic staat dat het veel eerder aan de capaciteit van de lex ligt.
Ze kopen rops in op basis van bandbreedte, en wsl hebben ze op jouw lex maar max 50 mbit.
Op hun website staat wel meer niet juist geadverteerd, zoals bv dat je activatiekosten eerst moet betalen eer er iets gebeurt.

Van mijn part een louche bedrijfke.
Laatst gewijzigd door Sinister 26 jul 2016, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wel je hebt het antwoord op jouw eigen vraag zelf gegeven:
Dat is wat er bedoeld wordt met de vlan van de lex :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Inderdaad, dat lijkt me ook... Maar dan snap ik al helemaal niet waarom hij dit stukje toevoegd aan z'n reactie

"Alles wat ik nog kan doen in dit geval is u een handleiding opstuuren met info betreffende Wlan op Fritzbox."

Alsof deze persoon niet begrijpt wat ik bedoelde, achja blijven proberen veronderstel ik... Zoals je zegt Philippe, ze adverteren met 100/15, dan moeten ze niet cappen op 50 indien het technisch haalbaar is een betere snelheid te leveren
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Again, als je niet akkoord bent met hun afficheringen, kan je enkel bij het bipt klacht indienen.
UT belooft maar max 70 trouwens nergens 100
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Dat weet ik, en als ik 70 kreeg had ik ook geen enkel recht om te klagen, maar in dit geval is het duidelijk dat ze toch op m'n lijn willen besparen?
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Het zijn in principe nooit gegarandeerde snelheden, maar je kan altijd nog eens bellen.
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Het lijkt toch in orde te komen! Blijkbaar heb ik mijn vraag foutief geformuleerd, en dacht men bij billi dat het probleem aan m'n draadloos netwerk ligt!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”