United Telecom

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Heeft er iemand ervaring met vdsl toegang via United Telecom provider ?
Maken die gebruik van een eigen netwerk of is dit gewoon het vdsl netwerk van proximus dat aan hen ook verhuurd werd ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Lijkt me via Proximus te werken (daar wordt het zelfs nog Belgacom genoemd).

'Deze info is enkel van toepassing voor klanten die gebruik maken van CPS (Carrier Pre Select) en dus nog over een Belgacom telefoonlijn beschikken. Indien je hinder ondervindt met je vaste telefonie, is het belangrijk om eerst na te gaan of het probleem zich bij United Telecom of bij Belgacom bevindt.'

Op de andere vraag: Neen, geen ervaring.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Ik ben ook aan het denken om naar deze provider over te gaan (omwille van de onophoudende prijsstijgingen bij proximus voor internet only/start) .

Daarstraks met hen gebeld , ze waren zeer vriendelijk .

unlimited is bij hen ECHT unlimited (geen sterretjes of addertjes)
Je krijgt een fritz!box 7360 nu gratis bij het nemen van een abonnement van 2 jaar .
Bbox3 konden ze niet met zekerheid zeggen of dit ging werken (ik heb er nog eentje in eigendom gekregen van proximus ooit)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

site is blijkbaar al een maand down...dat betekend niet veel goeds vrees ik...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

laroyj schreef:site is blijkbaar al een maand down...dat betekend niet veel goeds vrees ik...
Eh... Bij mij is hij gewoon up hoor http://www.united-telecom.be/nl/particulier
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ok, maar deze link stond niet bij het topic, er stond een andere link van internetbellen, en die doet het niet meer sedert een maand, ze zullen dan deze nieuwe hebben, we een beetje raar dat ze op die oude site dan geen forwarder zetten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Vandaag UT gecontacteerd voor nog wat vragen . Ze waren (opnieuw) zeer behulpzaam .
Internet abonnement ook ineens aangevraagd via hun website zodat ik binnenkort Proximus kan opzeggen .
Ben benieuwd .
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Ondertussen geconnecteerd op United Telecom netwerk .
Nog wel via Bbox3 , want ik heb nog geen tijd gehad om de fritz modem bij de post op te gaan halen .
Maandag hebben ze proberen de modem af te leveren , dinsdag opeens geen internet meer . We konden niet meer op internet .
Ondertussen gebeld en onze nieuwe United telecom login gekregen .

Voorlopig geeft de speedtest 13,36 Down , 13,45 Up , 7ms latency aan (getest over wifi AC) .
Hopelijk komt daar nog wat verbetering met de andere modem , want bij proximus hebben we een tijd 70/6 op deze lijn gehad .

Een pak lagere latency wel , ik merk dat websites sneller laden tov Proximus (ik gebruik dezelfde universele DNS-en als vroeger,dus niet die van Proximus of UT)

De helpdesk van UT is ook steeds zeer behulpzaam en probeert op alle vragen te antwoorden .
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

criminala schreef:Voorlopig geeft de speedtest 13,36 Down , 13,45 Up , 7ms latency aan (getest over wifi AC) .
Hopelijk komt daar nog wat verbetering met de andere modem , want bij proximus hebben we een tijd 70/6 op deze lijn gehad .
Waarom zou de andere modem verbetering brengen?
13,36 Down , 13,45 Up is echt geen normale waarde :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Vermits united telecom edpnet gebruikt kan het ook het lokale vlan op de lex zijn die te weinig capaciteit heeft. Toen mijn VDSL werd opgeleverd bleef ik ook rond 12mbps hangen, terwijl ik 70/6 sync had toen. Check eens je sync op je modem en maak een ticket aan bij united telecom als je lage snelheden blijft hebben op een normale sync.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

laroyj schreef:ok, maar deze link stond niet bij het topic, er stond een andere link van internetbellen, en die doet het niet meer sedert een maand, ze zullen dan deze nieuwe hebben, we een beetje raar dat ze op die oude site dan geen forwarder zetten...
waren toch 2 verschillende prijzen United Telecom en internet en bellen. (laatste was iets goedkoper)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Roygenz schreef:Vermits united telecom edpnet gebruikt kan het ook het lokale vlan op de lex zijn die te weinig capaciteit heeft. Toen mijn VDSL werd opgeleverd bleef ik ook rond 12mbps hangen, terwijl ik 70/6 sync had toen.
ik had ook rond de 40 mbit gem. download/6 upload bij edpnet (70/6 sync)

capsen zij de snelheid dan ook niet zoals edpnet? Ik lees dat scarlet users hier 100/8 hebben

contract van 2 jaar, maar wat als je niet tevreden bent van snelheid/regelmatig uitval/...

is dat de fritzbox 7360 (bij de 7490 zou ik nog twijfelen) dat je krijgt
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

EDPnet doet geen capping, en geeft de volle snelheid die je lijn aankan (sync), maar dat op voorwaarde dat er genoeg bandbreedte voorzien is naar je lex. Als je 70/10 sync hebt en je haalt maar 45Mbps, wil dit dus zeggen dat EDP 50mbit ingekocht heeft op jouw lex. Een simpel ticketje openen bij EDPnet met de vraag om de snelheid te upgraden is genoeg, doen ze in ieder geval niet moeilijk over. In geval van United Telecom natuurlijk een ticket openen bij hen.

United telecom is reseller van EDPnet, dus technisch dezelfde DSL lijnen.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Jullie hebben misschien toch wel gelijk dat het sneller zou moeten (kunnen) gaan , en dat dit niet aan de modem ligt .
Vandaag heb ik namelijk de Fritzbox gaan ophalen en aangesloten (prachtig apparaat,wat een opties) , maar de snelheid is onveranderd : 13.5/13.5/7ms

Dit is de info die in mijn Fritzbox staat :
Afbeelding

Ik heb alvast een speedtest screenshot doorgestuurd naar de helpdesk van UT met de vraag om dit na te kijken .
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Exact hetzelfde resultaat als toen mijn EDPnet lijn opgeleverd werd, volgens mij is er standaard 15/15Mbit voorzien op het vlan. Komt wel in orde!
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Ondertussen feedback van UT helpdesk (de mensen daar zijn steeds zeer behulpzaam en vriendelijk) .
De 15Mbit snelheid is inderdaad niet normaal , ze hebben iets aangepast en zit nu al op +- 60mbit download en 15mbit upload .
Kan 10 dagen duren vooraleer de lijn zijn optimale snelheid vindt zeiden ze .

Even afwachten dus nog om te zien waar de lijnsnelheid gaat landen .
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Wat mij vooral stoort bij UT is dat je al activatiekosten moet betalen vooralleer ze nog maar iets komen installeren of activeren.
Een soort prepaid internet abonnement dus, ik heb me ziekgelachen :lol: en de boel dan ook onmiddelijk opgezegd.
Dat doen ze uiteraard om hun eigen in te dekken voor als je lijn niet genoeg snelheid haalt.
Daarna kwam er een factuur zogezegd van een emailadres dat ik overgezet had, betalend, right :lol:
Dan nog even daarna kreeg ik nog een factuur van eerste maand, hun systemen zijn een zooitje daar volgens mij.

Staat ook uiteraard nergens niet op de website dat je moet betalen vooralleer ze iets doen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zijn de kosten die zij (UT) aan Proximus moeten betalen voor de nieuwe aansluiting. Het staat duidelijk vermeld dat je die zelf moet betalen onder de vorm van activatiekost.
Ik weet niet wat je hier wil bewijzen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat je die kosten bij elke provider na de installatie krijgt, nadat je eerste maand gebruik gepasseerd is.
En dus niet vooralleer er nog maar iets geinstalleerd is, uiteraard moet je die betalen ja... maar niet in het begin.
Ik betaal voor een geleverde dienst, niet één die nog moet komen, zo is het bij PX en TN alleszins.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Ondertussen zijn we een tijdje verder en kan ik melden dat ik uiteindelijk op 70/20 geland ben . (sync 100/20)
De speedtest snelheid is 66Mbit down en 16.5Mbit up . Ping steeds 7-8ms , en veel beter dan ik op proximus netwerk had (+-25) . Download is onbeperkt . De Fritz!box 7360 is echt een toprouter . De bbox3 van proximus is meteen een lachertje in vergelijking .
Met internet start van proximus had ik 50Mbit down , 4Mbit up .

Hun helpdesk is steeds vriendelijk, persoonlijk en heel behulpzaam .
Ik kan dus zeggen dat ik er op alle vlakken op vooruit gegaan ben (snelheid up en down,ping,maandelijkse kost,downloadvolume,router,enz.) . Aanrader .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet op de site staat toch max 70/6? Dus betere koop dan scarlet, lijkt het zo. Hoe kan dit dat ze 12€ goedkoper zijn dan edpnet, bij wie ze inkopen? Criminala: heb jij enkel het internetpakket (34€/maand)

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb het 'super snel pakket', volgens de speedtesten etc zit ik bij 'edpnet'.

De reden dat ze het zo goedkoop aanbieden is, denk ik persoonlijk, dat ze hopen dat mensen veel/meer bellen naar vaste lijnen/gsm. Hier zit een grotere kost in dan bv bij EDPnet... er is geen optie om X euro per maand te betalen voor onbeperkt te bellen bv
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:Hoe kan dit dat ze 12€ goedkoper zijn dan edpnet, bij wie ze inkopen?
Waarom wil jij altijd iemand anders's rekening maken?
De "groothandelsprijzen" (prijzen die aanbieders mekaar factureren) hebben toch niets te maken met de "kleinhandelsprijzen (prijs die de consument betaalt).
EDPnet heeft minder kosten om een UT klant te bedienen dan aan zijn eigen klanten (helpdesk, facturatie, enz...) .

Iedere EURO die ze krijgen van UT voor het gebruik van hun overcapaciteit, is een extra EURO winst op hun bottom line ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

criminala schreef:De Fritz!box 7360 is echt een toprouter . De bbox3 van proximus is meteen een lachertje in vergelijking .
Ik ben nochtans heel tevreden over mijn Obox 3. Stukken beter dan de 3 bbox 2's die ik heb gehad. Geen dagelijkse reboots, stabiel, moet niet elk half jaar vervangen worden, ...

Ps: ik heb ook een 8ms ping bij Scarlet sinds vectoring geactiveerd is (ipv 30ms) dus dit ligt niet aan UT/Edpnet vermoed ik.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

satsurfer schreef:http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet op de site staat toch max 70/6? Dus betere koop dan scarlet, lijkt het zo. Hoe kan dit dat ze 12€ goedkoper zijn dan edpnet, bij wie ze inkopen? Criminala: heb jij enkel het internetpakket (34€/maand)

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
Ik heb het gewone internetpakket inderdaad (33,99)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Als ik het goed begrijp moet je zelf een modem hebben of een aankopen voor €100?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:
satsurfer schreef:Hoe kan dit dat ze 12€ goedkoper zijn dan edpnet, bij wie ze inkopen?
Waarom wil jij altijd iemand anders's rekening maken?
De "groothandelsprijzen" (prijzen die aanbieders mekaar factureren) hebben toch niets te maken met de "kleinhandelsprijzen (prijs die de consument betaalt).
EDPnet heeft minder kosten om een UT klant te bedienen dan aan zijn eigen klanten (helpdesk, facturatie, enz...) .

Iedere EURO die ze krijgen van UT voor het gebruik van hun overcapaciteit, is een extra EURO winst op hun bottom line ...
Philippe: ik stelde mij gewoon die vraag. Snap niet waarom je daar zo op uw tenen getrapt voelt. :oops:
Mag een mens niet prijsbewust zijn?

Ik veronderstel dat UT ook helpdesk/facturatie heeft en dat die ook moet doorgerekend worden, dit terzijde.

Als Orange TV+internet de verplichting van een gsmabbo behoudt, dan zal het wss. UT worden (zeker met die uploads). Alhoewel ik herinner bij mijn edpnet tijd als klant zijnde....ik gem. 40 Mbit DL had (terwijl ik 60 Mbit moet hebben)....wss. te weinig capaciteit gehuurd, of te veel gebruikers op 1 lijn? Of ben ik terug verkeerd in mijn analyse. :?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

icekiller2k6 schreef:Ik heb het 'super snel pakket', volgens de speedtesten etc zit ik bij 'edpnet'.

De reden dat ze het zo goedkoop aanbieden is, denk ik persoonlijk, dat ze hopen dat mensen veel/meer bellen naar vaste lijnen/gsm. Hier zit een grotere kost in dan bv bij EDPnet... er is geen optie om X euro per maand te betalen voor onbeperkt te bellen bv
zie nergens 'super snel pakket' staan, is toch allemaal hetzelfde (snelheid)?

Surf@Home VDSL23,99€/maand (70/6) en dan in de banner bovenaan: Surf&Talk 39 €/maand, Supersnel en onbeperkt internet voor thuis (snelheid?)
Surf&Talk VDSL 39,99 €/maand (70/6)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

satsurfer schreef:
icekiller2k6 schreef:Ik heb het 'super snel pakket', volgens de speedtesten etc zit ik bij 'edpnet'.

De reden dat ze het zo goedkoop aanbieden is, denk ik persoonlijk, dat ze hopen dat mensen veel/meer bellen naar vaste lijnen/gsm. Hier zit een grotere kost in dan bv bij EDPnet... er is geen optie om X euro per maand te betalen voor onbeperkt te bellen bv
zie nergens 'super snel pakket' staan, is toch allemaal hetzelfde (snelheid)?

Surf@Home VDSL23,99€/maand (70/6) en dan in de banner bovenaan: Surf&Talk 39 €/maand, Supersnel en onbeperkt internet voor thuis (snelheid?)
Surf&Talk VDSL 39,99 €/maand (70/6)
Supersnel is via internetenbellen.be, wat ook gewoon United Telecom is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aah, hun site is weer up. Tja, dan beter rechtstreeks bij UT, daar ik toch liever ovh gebruik en nr 40 landen kan bellen. Compenseert de minderkost van 1 eur.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Vorige maand 660gb verbruikt , zonder met kinderachtige volumeblokken of verlaagde snelheden geconfronteerd te worden .
Een ware verademing . ZEER tevreden .

@Springfield : De modem (fritz router) kreeg ik gratis bij 2-jarig contract .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geen interesse id router, daar ik zelf een 7490 heb [WINKING FACE]. Wat als je nt tevreden bent na 6 maand?

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

[quote="satsurfer"][/quote]

7490 kan je perfect gebruiken .

Niet tevreden dan ga je weg he .
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je dan uw fritzbox terugsturen?

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 11 keer

Nee , werkt met afschrijvingstabel .
Zelfde als je GSM krijgt bij mobiel abonnement .
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

satsurfer schreef:Aah, hun site is weer up. Tja, dan beter rechtstreeks bij UT, daar ik toch liever ovh gebruik en nr 40 landen kan bellen. Compenseert de minderkost van 1 eur.

verstuurd vanaf mijn Motorola X Style
internetenbellen = UT. Gewoon hetzelfde bedrijf alleen iets andere prijzen.
Toen ik UT een vraag stelde ivm de router en de prijs zeiden ze mij zelfs anders op internetenbellen.be een abonnement te nemen aangezien daar de router gratis is. Bij een vraag aan internetenbellen kreeg ik antwoord van dezelfde persoon.
Bob380
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016, 14:34

Afgelopen week overgestapt naar Unitedtelecom

Deze vdsl2 loopt via billi

Zit al 6 dagen zonderr internet

Vrijdag 1-7 alles dood inclusief telefoon die gewoon bij proximus bleef.
Maandag foon hersteld en vdsl is opgelevrd op ander aderpaar.

Fritzbox 7490 aangesloten
Omgezet naar annex b (ik kwam van een adsl op annex a)
En instellingen PPPoE en 8/35

Krijg wel sync 30/10
Maar verder alleen maar PPPoE time out errors

Nu een beetje out of options
Klant moet het zelf maar uitzoeken of ons modem kopen. :bang: :bang:

Mis wellicht gewoon een instelling die UT niet geeft....
Moet ik misschien vlan Opgeven ????
Bob380
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2016, 14:34

Bob380 schreef:Afgelopen week overgestapt naar Unitedtelecom

Deze vdsl2 loopt via billi

Zit al 6 dagen zonderr internet

Vrijdag 1-7 alles dood inclusief telefoon die gewoon bij proximus bleef.
Maandag foon hersteld en vdsl is opgelevrd op ander aderpaar.

Fritzbox 7490 aangesloten
Omgezet naar annex b (ik kwam van een adsl op annex a)
En instellingen PPPoE en 8/35

Krijg wel sync 30/10
Maar verder alleen maar PPPoE time out errors

Nu een beetje out of options
Klant moet het zelf maar uitzoeken of ons modem kopen. :bang: :bang:

Mis wellicht gewoon een instelling die UT niet geeft....
Moet ik misschien vlan Opgeven ????
Solved :banana:
Vlan id=10

Dat had tech support ook wel kunnen bedenken..... Niet dus
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

hoezo "loopt via billi" (UT gaat via edpnet normaal, waartegen billi een nieuwere speler is dan UT, en nog vaker veranderd van aanbod ook)
verder loopt internet bij alle vdsl providers over vlan 10 dacht ik... en ik heb nog nooit een modem (fritz, bbox) gehad die daar problemen mee had,
dus misschien had je in het verleden instellingen aangepast waardoor iets niet werkte?

"telefoon dood" en vervolgens opgeleverd op ander koperpaar lijkt een foutje van proximus en/of de communicatie dat er geen technieker nodig was voor de aansluiting binnen.
en als je internet verloor nog VOOR je telefoon ook niet meer werkte, is dat eerder omdat het vorige abbo te snel stopgezet werd.

snap hier niet dadelijk wat de grote fout/probleem van UT is en ook niet waarom zij zouden moeten kunnen raden dat je modem niet default goed staat...
maar hetgene dat ik me nog het meest afvraag: hoe kom je erop dat ze via het netwerk van billi gaan? daar ben ik namelijk nieuwsgierig naar...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”