Had het in het ticket van UT al gezien 'billi' en dat is ook door de proximus technieker bevestigd.Splitter schreef:hoezo "loopt via billi" (UT gaat via edpnet normaal, waartegen billi een nieuwere speler is dan UT, en nog vaker veranderd van aanbod ook)
verder loopt internet bij alle vdsl providers over vlan 10 dacht ik... en ik heb nog nooit een modem (fritz, bbox) gehad die daar problemen mee had,
dus misschien had je in het verleden instellingen aangepast waardoor iets niet werkte?
"telefoon dood" en vervolgens opgeleverd op ander koperpaar lijkt een foutje van proximus en/of de communicatie dat er geen technieker nodig was voor de aansluiting binnen.
en als je internet verloor nog VOOR je telefoon ook niet meer werkte, is dat eerder omdat het vorige abbo te snel stopgezet werd.
snap hier niet dadelijk wat de grote fout/probleem van UT is en ook niet waarom zij zouden moeten kunnen raden dat je modem niet default goed staat...
maar hetgene dat ik me nog het meest afvraag: hoe kom je erop dat ze via het netwerk van billi gaan? daar ben ik namelijk nieuwsgierig naar...
En omdat ik na de sync geen inet en alleen pppoe timeouts had en proximus/UT naar elkaar wezen contact gehad met support van billi.
Foon dood ander koperpaar inderdaad foutje doodvogeltje aka proxiMUS
Geen instellingen gewijzigd en dan hoef je normaal vlanid niet op te geven.
Als ze wel een instructie maken mogen ze er best bijzetten dat je vlan ook moet invullen.
En fritzboxen komen best vaak voor
Vorige abbo loopt nog twee weken, maar inclusief foon weg omdat proximus foutje maakte. En dat gebeurd dan vaak op een vrijdagmiddag......