TV Vlaanderen - what's the catch?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
FoxMulder2014
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2015, 17:32

€7.95 per maand?

en met tv zo'n 55 euro


Goeie prijs, maar ik vind nergens snelheden terug. Ik las 50Mps. Zeer traag, maar als ik download doe ik dat toch 's nachts, dus of het nu 2 uur of 6 uur duurt boeit niet.

Vind echter geen info terug. Welke snelheid (woon in bal in het centrum, dus die MOET, met Telenet haal ik net geen 200Mpbs, maar 85 euro per maand is teveel nu het gezien uit het huis is). Welke zenders, welke upload snelheid, .... Allemaal extreem onduidelijk. Vaste telefoon wil niet.

Upload snelheid is belangrijker als gamer. Dat mag toch wel 10Mbps zijn!

Bovendien lijkt de installatie met zéér ingewikkeld. Een schotelantenne? Ik kocht onlangs een GTX760 een krijg dat ding nog niet aan de praat. Bovendien woon ik een huis van een voomalige zelfstandige electrician. De bedrading is dus zéér goed, maar ook zéér ingewikkeld. Installateurs van Belgacom, Telenet en EDPNET raakten er niet wijs aan.

Heeft z'n voor en nadelen. Elke kamer heeft bv aansluiting (De eigenaar in kwestie zijn wegens fraude in 't gevang nu, dus daar kan ik niet bij gaan, en gezien de reden waarom hij in't gevang zit wil ik dat allicht ook niet)t

EDIT: Is het de moeite al je al NETFLIX hebt (+ Hola, dus ook de Amerikaanse, Canadese, Engelse, etc)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Alle informatie staat toch vrij duidelijk op hun site?
http://www.tv-vlaanderen.be/all-in-one/ ... _home_tabs

Tot 50Mbps down, 6 up (werkelijke snelheid kan je nakijken op site Proximus, zie de link in je ander topic).
92/65/37 zenders (hangt van abonnement af + 400 free to air zenders), zenderlijst daar op te vragen op de site aan de hand van je postcode.
De installatie valt redelijk mee, maar kan je ook laten doen of misschien dat iemand wel wil helpen van het forum.

Zelf tevreden van Netflix, maar dat hangt natuurlijk af wat je allemaal wil bekijken. De content is minder "vers" dan op tv. Met 50Mbps kom je wel ruim toe voor Netflix. De nood aan snelheid hangt dus af wat je allemaal doet met je verbinding. Voor Youtube en Netflix gaat het bvb geen verschil maken, voor downloads wel.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

50Mbit vind je traag, maar 85 euro voor 200mbit vind je te duur.
't Is of het ene, of het andere hé. 50Mbit vind ik overigens absoluut niet traag (zelfs 20mbit is perfect leefbaar). En dat je als gamer absoluut 10mbit up wilt is ook een utopie. Met deze specs blijf je beter bij TN...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als je met VDSL 10Mbps up wil hebben, zal veel afhankelijk zijn van waar je woont. Het zijn maar de happy few die blijkbaar 10Mbps up halen. Als die snelheid er in zit, weet ik niet of TVV een cap toepast, EDP (en Dommel?) doen dit alvast niet.
Computer(k)nul
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dan blijf je inderdaad beter bij Telenet ! 10Mbps up... Die gamers hebben toch wel veel eisen :-D

Misschien tijd om een fibertje te leggen tot ginder :roll:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

FoxMulder2014 schreef:Ik las 50Mps. Zeer traag, maar als ik download doe ik dat toch 's nachts, dus of het nu 2 uur of 6 uur duurt boeit niet.
Ben je nu serieus ? Op het werk zaten we voor kort met 1500 man op een 100Mbit en dat ging vlot om te surfen. Sinds kort 1GBit fiber en weet je wat: ik merk het verschil niet (enkel bij downloaden van grote bestanden).
FoxMulder2014 schreef:Upload snelheid is belangrijker als gamer. Dat mag toch wel 10Mbps zijn!
Ik ben geen gamer maar ik zou denken dat packetloss en round-trip delay véél belangrijker zijn dan het feit op je nu 5 of 10Mbit upload hebt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

10 mbps upload voor te gamen wat een grap :lol:
Laat me raden voor een betere ping zeker, dat staat er compleet los van.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Games streamen of videos uploaden -- gaming is inmiddels ook al een sociaal gebeuren, hé.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”