Internetbellen.be

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Mijn ouders zijn een paar maanden klant bij Internet&Bellen van United Telecom. Ik had dit voor hun gekozen omdat je hier geen installatiekosten moest betalen als je geen actieve proximus-lijn hebt (enkel 59 € activatiekost) en uiteraard de lage abonnementsprijs.
Om op enkele vragen te antwoorden:
Hebben zij ook zelfde capaciteit als Edpnet? Enkele jaren geleden fibercuts en zo bij edpnet. Werken zij ook met een backbone? Of hoe heet dit?
Onze hostnaam eindigt op dsl.billi.be Het lijkt er dus op dat ze een reseller van Billi zijn (die binnenkort samensmelt met Dommel). Weet niet hoe hun netwerk er uitziet.
Op Belgische en West-Europese servers is er bijna geen verschil in snelheid met Telenet (vorige provider). Op servers buiten Europa is de snelheid beduidend lager dan Telenet (getest op diverse servers op speedtest.net). Maar nog steeds ruim voldoende voor een gemiddeld gezin. 2 videostreams in HD + surfen tegelijk geeft geen problemen hier.
Bij het laden van webpagina's merk ik geen verschil t.o.v. vroeger (ook niet met websites aan de andere kant van de wereld).
De "lag" (vertraging/round-trip time) ligt bij servers binnen Europa ongeveer gelijk met Telenet. Buiten Europa haalt Telenet meestal betere (lagere) waarden dan United Telecom, maar niet altijd, soms is het net omgekeerd (ook getest met speedtest.net).
Heb een export van de resultaten als iemand dit zou willen.

Snelheid:
Wij hebben de formule "Snel" waarmee de downloadsnelheid op 30 Mbps en uploadsnelheid op 3 Mbps gecapped zou moeten zijn.
Dit is bij ons echter niet zo. We halen 20 Mbps download en 30 (!) Mbps upload.
Ik heb onlangs ergens op een forum gelezen dat dit kan voorkomen als je met je eigen router een PPPoE verbinding maakt met de modem (wat bij ons het geval is).
Ping naar een server in België: gemiddeld 10 ms.
Verder zal je maximum snelheid volgens mij afhangen van het lijnprofiel dat je krijgt (waarop je modem synct).

Prijs:
De maandelijkse abonnementsprijs van de formule "Supersnel" blijft 33,5 € , die van "Snel" is enkele dagen geleden met 2 € gestegen naar 25,5 €.
Wij betalen tot nu toe maandelijks 23,5 € (we huren geen modem). Benieuwd wat het volgende maand gaat zijn.
Werken zij ook via ticketing systeem (ipv mail) zoals edpnet?
Ja. Maar je kan ze ook via mail en telefoon bereiken. Kreeg meestal vrij snel antwoord (bij aanvragen van de aansluiting aantal keren nodig gehad).
59 € activatie, dus geen 50 € extra zoals bij edpnet? (daar ik Test & Label moet doen). Dus scheelt 41 € bij activatie.
Klopt. Maar de installatiekosten bij Edpnet kun je omzeilen door eerst een Proximus Familus abonnement te nemen. Momenteel betaal je hierbij geen activatie en installatiekosten. Van zodra je je Easyswitch ID hebt vraag je je Edpnet verbinding aan en stuur je je modem + decoder terug naar Proximus. Je betaalt nu enkel de 50 € activatiekosten + een paar euro abonnementskosten voor de dagen dat je klant was bij Proximus.
Dit gaat ook bij andere providers (Scarlet,...).

Voor Edpnet of United Telecom kiezen? Daar ga ik nu niet op ingaan, maar wat kostprijs betreft zijn ze ongeveer gelijk (telefonie buiten beschouwing gelaten).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Resultaten van je ping test mag je altijd eens posten uit nieuwsgierigheid :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

welke servers wil je gepingd hebben bij united telecom?
Gebruik nu al bijna 3 jaar hun product en ben er wel tevreden van, enkel zou ik willen zien of er een goedkopere oplossing is voor vaste lijnen of gsm te bellen.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Waar vind je zo'n Edpnet reseller?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Froggy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 jul 2018, 02:54
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Speedtests uitgevoerd op 07 mei 2018 tussen ±20:00 en ±20:20 via speedtest.net webinterface
  • [Ping Telenet (*.access.telenet.be) in ms] [Ping United Telecom (*.dsl.billi.be) in ms] [Locatie]
  • 11 (15*) Brussels *op 05 juli 2018 09:40, mogelijk andere server getest (meeste geven 10 met uitschieters tot 18).
  • 18 10 Antwerp
  • 15 14 Amsterdam
  • 201 213 Harare
  • 130 125 Omaha; NE
  • 250 274 Lanzhou
  • 66 66 Moscow
  • 42 (29*) Milan *op 05 juli 2018 09:57, mogelijk andere server getest
  • 19 24 Aachen
  • 29 40 Dublin
  • 260 272 Tokyo
De servergegevens zijn helaas niet bewaard in de export want zelfs al staan ze in dezelfde regio verschillen de resultaten wel eens.
De snelheidstesten heb ik er bewust niet erbij gezet omdat mijn bandbreedte gecapped is en misleidende resultaten geeft.
Bijna overal haalde ik de maximumsnelheden, op een paar uitzonderingen na waar de upload veel lager lag dan download. Hoe dit komt en of dit aan United Telecom ligt of aan de server weet ik niet.

----------------------------------------------------------------
enkel zou ik willen zien of er een goedkopere oplossing is voor vaste lijnen of gsm te bellen
Er zijn veel VOIP-providers die je kan gebruiken waarmee je bijna gratis belt naar vast en gsm, ook buitenland.
Bijv. megavoip.com , hotvoip.com (beide betamax).
Let wel dat je je VOIP-toestel of -adapter zo programmeert dat er voor de noodnummers (100,101,102,112, enz.) via United Telecom (of je huidige Telecom provider) wordt gebeld, want deze werken niet met de meeste van deze VOIP-aanbieders.
Waar vind je zo'n Edpnet reseller?
Heb je een privé bericht gestuurd (weet niet of de persoon wil dat ik zijn/haar gegevens online post).
EDPnet XL kan voor 32,95 € / maand worden verkregen. EDPnet XS blijft 24,95 € / maand maar je krijgt 25 € korting op de activatie (25 € ipv 50 €).

edit: posts samengevoegd. blijkbaar mag je geen 2 posts achter elkaar plaatsen :?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Froggy

Over die reseller spreek je best niet openbaar op dit forum. Is al meermaals hier gemeld aan mensen.

Mvg,
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Abbo "snel" is nu toch €5 gestegen bij vorige week?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

je moet er wel 4 € van aftrekken met eigen modem.

Als ik begin met snel abbo, en dit zou niet volstaan van snelheid. Kan dit zonder kosten dan geupgraded worden naar Supersnel? Moet proximus dit wijzigen in de centrale naar een hoger profiel m.a.w.?
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat je de modemhuur kan aftrekken snap ik wel, het komt erop neer dat gans het boeltje €5 gestegen is. Net nu ik onder de prijs had kunnen gaan van ons telenet abbo thuis, toemme.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

neem dan edpnet VDSL XS?
rapidinternet
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2018, 10:20

Modbreak:
off topic
Hallo,

Bij United Telecom nemen ze de telefoon altijd zeer snel op en helpen ze onmiddellijk!

Zo snel beantwoorden de operatoren nergens.

En de technische dienst kent er ook iets van. Ni zoals bij DOMMEL.

dat zijn amateurs.

Go United, altijd kwaliteit en voor een zeer lage prijs. Zo moet dat!
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat zit er precies in de EUR 59 aansluitkost bij internet en bellen? Indien men nog geen actieve telefoonlijn heeft en ook nog geen NTP2007, wordt deze dan gratis voorzien door hun?
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Die 59 € is een activatiekost. Geen aansluitingskost.
De algemene voorwaarden van united telecom zijn niet heel duidelijk (don"t blame united telecom maar bipt en PX , die bewust alles vaag houden aangezien men politiek niet wil dat Px degradeert naar een rol als 'netwerkbeheerder' omdat ze alle belang hebben om concurentie te fnuiken) maar vermoedelijk kan je EDPNET voorwaarden (waar united misschien zelfs reseller van is) als basis nemen.

Dat wil dus zeggen dat door te kiezen voor de 'do-it-yourself' installatie (0€) de provider ervan uit gaat dat de klant zelf al het nodige heeft gedaan om correct op het Netwerk te zijn aangesloten op het moment van Activatie van de DSL Dienst. Dit wil dus zeggen inclusief hardware.
EDPNET verkoopt de NTP dan ook aan 26€ ..maar als er moet gelast worden, of gepatched aan de KVD/ROP of hoe je aan een circuit ID kan geraken? Je kan een telecom 'test en label' nemen, maar lassen zit hier vermoedelijk ook niet bij. Ik neem even aan dat aansluitingen in de KVD/ROP nog wel inbegrepen zijn.
Hoewel EDPNET een uitgebreide help pagina heeft hierover, is het ook voor mij niet duidelijk.
Px laat uitschijnen dat dit allemaal gratis is (aangezien ze zelf netwerkbeheerder zijn, de kost toch verdelen over een groot klantenbestand en er belang bij hebben zoveel mogelijk NTP's te hebben en dus potentiële klanten).
Dus ofwel heb je reeds een werkende VDSL verbinding en kan je kiezen voor do-it-yourself ofwel is het (mijn inziens) ethisch verantwoord om gewoon PX te nemen en de boel na installatie terug af te zeggen in de eerste maand (let er in de bipt infofiche van het produkt op dat er eerste 6 maand geen verbrekingsvergoeding van toepassing is ) waardoor je een installatie hebt die je met easy switch kan overdragen naar edpnet ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wat is de uploadsnelheid 'snel' bij internetenbellen (UT)?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”