Numericable schaft de analoge kabel af

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

Allen,


Ik ben al enkele jaren trouwe klant van Numericable.
We wonen op de grens met Brussel en ik vertrouw de coax het meeste.
En het is gemakkelijk om de tv in de slaapkamer/keuken nog gewoon op de analoge kabel te laten werken.
De snelheid is altijd prachtig geweest (momenteel 180down/8up).

Enkele maanden geleden hebben ze ons aangeboden om ons abonnement aan te passen.
We zaten nog op een heel oud abonnement en betaalden €20 meer als een huidig vergelijkbaar pack.
Persoonlijk wou ik dit houden omdat bij het overschakelen naar deze nieuwe formule een fixed IP ineens een betalende optie zou worden
en we dan ook hun opzichtige LaBox moesten gebruiken ipv apparte modem / digicorder.

Maar na veel overleg toch overgeschakeld.
geen problemen mee gehad.

Afgelopen week werkt ineens de TV in de keuken niet meer.
Analoge posten geven niets meer weer.
Dus we nemen contact op met de klantendienst.
Blijkbaar zitten we in een proefproject waarbij de analoge signaal wordt vervangen door een digitaal alternatief.
Maar we zijn daarbij dus ook verplicht om voor elke tv een nieuwe digicorder te huren. (aan €6 per maand!!!)
We zijn hier uiteraard niet mee akkoord.
Dan kies ik liever voor stievie + google chromecast voor elke televisie (=goedkoper op termijn).

Dus hebben we na overleg met de familie besloten om over te schakelen op scarlet.
Maar bij Numericable krijgen we te horen dat we ons abonnement niet mogen opzeggen.
We zitten nog minstens 3 maand vast omdat we recent een ander pack hebben gekozen.

nu zou ik graag horen wat jullie hiervan denken.
1. numericable schrapt het analoge televisie-aanbod? is deze tijd eindelijk aangebroken?
2. we zijn verplicht om voor elke tv een digicorder te huren!?
3. zonder veel gezever van pack gewisseld, niets getekend, maar we zitten wel voor 6 maanden vast?

We contacteerden ondertussen ook al de ombudsman/test-aankoop. Ze zijn het aan het onderzoeken.
Ik wou gewoon even jullie mening!
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

In een proefproject zouden ze die extra decoders gratis moeten aanbieden tenminste tot het einde van hun proefperiode.
Kan je ze ook kopen ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

jimbrechts schreef:1. numericable schrapt het analoge televisie-aanbod? is deze tijd eindelijk aangebroken?
Zeer onwaarschijnlijk dat men de klanten niet op de hoogte brengt van zo'n wijziging of proefproject. Ik denk eerder dat de klantendienst jou iets wijsgemaakt heeft om een extra decoder te kunnen verkopen.
Trap niet in deze val, maar informeer eerst bij de buren of hun analoog tv-signaal ook is verdwenen.
Misschien is het een individueel probleem met jouw tv-toestel of aansluiting.
Controleer dat dus eerst!
jimbrechts schreef:we zijn verplicht om voor elke tv een digicorder te huren!?
Zoals hierboven aangegeven is dit wellicht een leugen. Zoek eerst eens of je nergens een webpagina of brief vindt die zo'n proefproject aankondigt.
jimbrechts schreef:zonder veel gezever van pack gewisseld, niets getekend, maar we zitten wel voor 6 maanden vast?
Als je een schriftelijke bevestiging(e-mail, brief) van deze wijziging hebt ontvangen en je daaropvolgende factuur netjes betaald hebt, dan kan het inderdaad zijn dat je een nieuw contract hebt aangegaan van zes maanden. Kijk dus eens na wat er precies op die schriftelijke bevestiging stond.

In dat geval moet je dus nog 3 maand abonnement betalen, maar ze kunnen je natuurlijk niet tegenhouden om ondertussen al Scarlet te nemen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik aanzie dat eerder als een eenzijdige aanpassing van het abo en dus zou je gewoon moeten weg kunnen zonder kosten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Na wat Google'n kan ik ook niet meteen hier iets over vinden... lijkt me dus niet echt realistisch (en het zou inderdaad een eenzijdige aanpassing van je abo zijn wat je recht geeft op het stopzetten ervan zonder enige kost).

Trouwens overstappen naar Scarlet lost je probleem van analoge TV toch niet op ?
anometric
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2015, 09:25

jimbrechts is mijn broer. ik ben de persoon die gebeld heeft en ik heb zéér sterk aangedrongen. Na enkele keren overleg met een manager verwees de helpdeskmedewerker mij naar een winkel. dat betekent minstens een uur wachten...
Enkele verdere details: ze zouden de analoge kabel afschaffen, maar het product dat het vervangt is niet dezelfde oplossing als hun normale digitale decoder vermits slechts 35 zenders. Ik vermoed dan ook dat het gaat over DVB-C.
Er is echter op heel hun site niets te vinden over dit, noch over de nieuwe decoder (waar ze me over spraken) noch over de afschaffing van de analoge kabel.
Ook op internet is er verder niets te vinden. Allemaal erg vreemd.
Ik ga alleszins van dit voorval gebruik maken om mijn abonnement eenzijdig op te zeggen zonder opzegvergoeding.

@r2504: inderdaad, maar de oplossing is een chromecast en stievie.
Na de prijsverhoging zou ik 75€ betalen bij Numericable voor ongelimiteerd internet aan 200Mbit met 1 HD decoder met HDD en 1 ?? DVB-C decoder.
Bij Scarlet kost het 39€ voor ongelimiteerd internet met decoder en snelheid van 30Mbit (theoretisch gaat dit eerder naar de 60 Mbit)
daar kan dan nog gemakkelijk een stievie abonnement bij, wat nog een meerwaarde is tegenover kabel kunnen kijken op 1 vaste tv...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

anometric schreef:Enkele verdere details: ze zouden de analoge kabel afschaffen
Zouden... dit is dus nog niet het geval... of is er toch een proefproject (35 zenders ongecodeerd via DVB-C lijkt me heel mooi dan) ?

Telenet ZOU de analoge kabel ook afschaffen... maar wanneer is nog allemaal onduidelijk... al weet je dat zoiets op termijn gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Heb je iets op papier???

Numericable is niet gekend voor klantvriendelijkheid, althans niet in het verleden. Misschien is dat ondertussen verbeterd...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

Dames & Heren,

excuses voor het late antwoord. maar het was nogal druk.
Maar ik kon jullie de verdere verloop zeker niet onthouden, dus hier het vervolg.
Huidige stand van zaken: we zijn geen klant meer bij numericable.
Met behulp van de ombudsdienst hebben we ons abonnement afgesloten.
Ondertussen klant bij Scarlet, heeft ook wat voeten in de aarde gehad door problemen bij Belgacom maar ondertussen toch gelukkige gebruiker van het koperpaar.

Over numericable.
In het antwoord van Numericable aan de ombudsdienst zat een kopie van de brief die we zogezegd moesten ontvangen hebben.

Ik citeer
"De technologische evolutie staat niet stil, waardoor de goede oude kabel zijn beste tijd heeft gehad. Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal, een evolutie die een groot aantal voordelen biedt wat betreft de kwaliteit van beeld, geluid en services (programmagids, video on demand* enz.)."

En uiteraard heb ik het even op dropbox gezet, zo kan je de volledige brief lezen. http://goo.gl/gLnqIQ
(Zal mijn best doen om de pdf toch een jaartje te laten staan)

Normaal gezien ben ik voorstander van zulke vooruitgang maar niet op deze manier.
We hebben de brief niet ontvangen voor de omzetting, alsook geen telefoontje ontvangen.
Het verbaasd me uiteraard niets, de kwaliteit van hun helpdesk is altijd al ondermaats geweest.

Maar persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg voor deze omzetting, zeker omdat ze alleen decoders verhuren.
Ze verkopen wel CI+ kaarten.
Maar deze werken alleen op een beperkt aantal recente televisies. die de "+" kaarten ondersteunen.

Ikzelf maak al een tijdje (zelfs voor deze historie) geen gebruik meer van analoge televisie.
Voor het weinige "normale uitzend-televisie" dat ik kijk gebruik ik stievie.
Al de rest is vervangen door Netflix, Synology + Videostation, etc..
Maar voor mijn broer @Anometric was het wel lastig, de televisie in de keuken werkte niet meer,
de kinderen konden niet meer gewoon "zappen".
Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.

Einde verhaal! :)

Embracing the future of audio-visual content.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jimbrechts schreef:Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal
Uiteindelijk blijkt het dan toch nog 8 maand extra aanwezig te zijn geweest ?
jimbrechts schreef:Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.
Ik begrijp wel je betoog eigenlijk niet... een SD decoder (welke je gratis kreeg) is te duur... maar Stievie is volgens mij toch ook niet gratis (om maar te zwijgen over de beperkingen).
jimbrechts
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2012, 17:59
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
jimbrechts schreef:Vanaf 07/04/2014 wordt het tv-aanbod van Numericable dan ook uitsluitend digitaal
Uiteindelijk blijkt het dan toch nog 8 maand extra aanwezig te zijn geweest ?
Blijkbaar, ook niet verbazend gezien we het over numericable hebben.
r2504 schreef:
jimbrechts schreef:Maar ondertussen ook daar een chromecast-stick + stievie.
Ik begrijp wel je betoog eigenlijk niet... een SD decoder (welke je gratis kreeg) is te duur... maar Stievie is volgens mij toch ook niet gratis (om maar te zwijgen over de beperkingen).
Lees de eerste post, ze hebben ons aan de helpdesk wijsgemaakt dat we de decoders moesten betalen. Dat ze gratis zijn wisten we pas bij het ontvangen van deze brief. Toen deze bij de mail van de ombudsdienst zat en ons abo dus geannuleerd werd.

Stievie + scarlet + chromecast-sticks is op jaarbasis nog altijd goedkoper als Numericable.

Ik weet niet of je al eens gewerkt hebt met een decoder van numericable maar om het in de woorden van @anometric te zeggen: "zeer traag, geen programma-informatie en een user interface waar zelfs een vhs videorecorder uit 1988 beter in scoort".
Ik kan u bevestigen dat het beschamend is dat numericable zoiets op de markt brengt.

En voor mij is Stievie véél beter. Qua beperkingen heb ik niet veel last.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jimbrechts schreef:En voor mij is Stievie véél beter. Qua beperkingen heb ik niet veel last.
Uiteindelijk is dat het belangrijkste... al is het eerder subjectief.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 176 keer

Interessante info! Voor zover ik weet is Numericable de eerste provider in België die de analoge kabel afschaft?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Goede info!. Het is en blijft raar dat La Numericable verder nog geen bericht rond gestuurd heeft daarover.Normaal gezien gebeurt dit via het internet,naar de pers,en daarna krijgen de betreffende klanten een bericht via de pc.of een brief.Of mss kunnen we dit de volgende dagen nog verwachten?
En...komt er ook een move van Telenet??
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”