I4S

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Mijn dochter zit op kot in Gent.
Het internet wordt er blijkbaar draadloos verzorgd door I4S
Ze heeft een laptop van den Aldi.

Nu klaagt mijn dochter dat haar verbinding veel wegvalt.
Met dezelfde laptop valt de verbinding thuis nooit weg.


Is hier iets aan te doen? Kan je een antenne of zo bijpluggen in een laptop?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het zal ervan afhangen hoe sterk het wifi signaal is. Boven de -75dB verlies heb je eigenlijk geen bruikbare connectie meer. Een mogelijke oplossing is een wifi toestel als client gebruiken (een soort omgekeerde access point dus); die hebben grotere antennes en mogelijk betere ontvangst en transmit. (vergeet niet dat je eigen toestel zijn signaal ook moet terugkrijgen naar de AP. die ap mag nog zo sterk zijn als hij wil, als je laptop zijn signaal niet teruggestuurd krijgt maakt het niks uit)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Toen mijn jongste dochter op kot zat (6-tal jaar geleden), had ze hetzelfde probleem: bijna geen WiFi (3de verdieping).
Gelukkig stond de router niet afgesloten. Ik heb hier gewoon een Devolo achter gezet, en een 2de Devolo op haar kamer.
>> Prima internet (ik denk sneller dan dat van haar medekotters) :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Ik gebruikte enkele jaren geleden op kot ook adsl van I4S en de kwaliteit was verschrikkelijk.
De verbinding viel bij iedereen vaak weg (om de 30-60min) en snelheden zakten soms tot 0,2 Mbit.
Dit terwijl we maar met 3 personen op de router zaten en binnen een straal van 6 meter.

Nadat we 16 dagen aan een stuk zonder internet zaten, heb ik zelf een goedkoop abo genomen bij Belgacom en vanaf dan geen problemen meer gehad.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

't ja I4S, heb daar geen goede herinnering aan ....

I4S is iets wat door Sander Pols van Compoint op de markt werd gezet samen met een computerwinkel in Lovendegem
Ze draaien volgens mij op dd-wrt en chillispot of openwrt.

Ik heb ooit een voorloper ontwikkeld en wij hadden een kot of 10 die ermee draaide, maar de man achter Compoint heeft mijn oplossing dan stiekem aan een concurrent developer laten zien. Ze zijn dan met die man verder gegaan. Ik had lang geleden dus een linux box met een lokale "telemeter" ontwikkeld, waarbij je per student dus een quota kon instellen. Quota overschreden dan ging de firewall dicht voor die client. Ik had ze beter een NDA laten tekenen ....

Maar even terugkomend:

- koop een wifi bridge
- koop een dongle met losse antenne
- koop een powerlan kitje
- plaats ergens strategisch een wifi repeater

oplossingen zat

Met de huidige bijna limietloze abbo's en het feit dat Proximus en Telenet zelf wifi pushen is I4S iets wat vermoedelijk niet eindeloos zal blijven duren.
I4S had een bestaansrecht toen de limiet nog zeg maar 10 GB was, en je die moest delen met een aantal studenten
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

is er geen homespot van telenet te ontvangen, dan kan uw dochter met us thuisaccount het internet op, of een MV data abonnementje nemen van 15 euro/maand...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Het probleem bij i4s is ook het feit dat je zeer regelmatig opnieuw moet inloggen op hun inlogpagina, zelfs als je WIFI-verbinding op dat moment niet wegvalt.
Terwijl je aan het downloaden/gamen/rondsurfen bent, word je plots omgeleid naar die pagina en kan je weer herbeginnen met je download. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:of een MV data abonnementje nemen van 15 euro/maand...
Daar ga je ver mee komen... 2 of 3 GB ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

lucdec schreef:Is hier iets aan te doen?
i4s opzeggen en een andere leverancier kiezen. En netwerkkabels trekken tot in elk kot.

Als het bovenstaande niet lukt in onderling overleg met de betrokkenen: een ingebrekestelling sturen naar de partijen die niet leveren wat contractueel werd afgesproken en stoppen met huur te betalen.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Bedankt allemaal voor jullie inbreng

raf1 schreef:
lucdec schreef:Is hier iets aan te doen?
i4s opzeggen en een andere leverancier kiezen. En netwerkkabels trekken tot in elk kot.

Als het bovenstaande niet lukt in onderling overleg met de betrokkenen: een ingebrekestelling sturen naar de partijen die niet leveren wat contractueel werd afgesproken en stoppen met huur te betalen.
Die kotbazing is meer dan 80 jaar. Het is een vriendelijke mevrouw. Dit wil ik niet

laroyj schreef:is er geen homespot van telenet te ontvangen, dan kan uw dochter met us thuisaccount het internet op, of een MV data abonnementje nemen van 15 euro/maand...
Komen binnen, maar ook te zwak om betrouwbaar te zijn.



Als ik het goed begrijp met jullie uitleg, komt dat internet dus draadloos uit het kotencomplex zelf, en niet ergens uit een zendmast in Gent.

Ik moet dus de wirelees router zoeken in het gebouw.

Als ik die gevonden heb, wat kan ik dan doen?

die devolo lijkt mij wel wat, maar er is maar 1 stopcontact op het kot van mijn dochter...


koop een wifi bridge
- koop een dongle met losse antenne
- koop een powerlan kitje


Ik weet niet wat een wifi bridge is.
Idem powerlan kitje

Ik wil wel iets kopen, maar wil dan wel dat het goed werkt.

Graag een stappenplan....
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

@2504 uw opmerking betreffende "daar ga je vermee komen met 2 à 3 gb"
Ik heb 10 email adressen van mijn verschillende websites, privémail, exchange werk, outlook etc, bekijk dagelijks regelmatig mijn dvr met 15 camera's van thuis, en durf zelfs snel eens naar een stukje van het vtm neieuws kijken op mijn iphone 4S met Base B39 abonnement met 3Gb inbegrepen...
Surf toch ook regelmatig, moet zeggen dat ik met een dikke 1 gb toekom, dus om op het kot enkel de mails en wat opzoekwerk te doen moet dat volstaan !
Filmpjes downloaden, netflixen etc zit er natuurlijk niet in....

Plaats een routertje met DDWRT of een deftig AP met goede antennes en je moet toch wel een Belgacom-Fon of Telenet Homespot kunnen ontvangen om op die manier deftig internet te hebben...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

lucdec schreef:Ik moet dus de wirelees router zoeken in het gebouw.
Niet zoeken, gewoon vragen aan iemand die het kan weten. De vriendelijke eigenares of i4s bijvoorbeeld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:Ik heb 10 email adressen van mijn verschillende websites, privémail, exchange werk, outlook etc, bekijk dagelijks regelmatig mijn dvr met 15 camera's van thuis, en durf zelfs snel eens naar een stukje van het vtm neieuws kijken op mijn iphone 4S met Base B39 abonnement met 3Gb inbegrepen...
Als ik in een ander topic schrijf dat 100 GB ruim voldoende is dan schreeuwen jullie moord en brand... als ik nu schrijf dat 3 GB weinig is dan is het ook niet goed :bang:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

holahola, ik heb thuis +- 80 ip toestellen draaien verdeeld over 10 routers over evenveel externe ip adressen en bekijk ook af en toe iets op bhaalu, stream er mijn camera's, dreamstream van de dreambox, er staan continue enkele kleine servers te draaien etc , we zijn met 4,en ik kom ook maar aan 100Gb per maand.

Nu met Netflix zal ik erboven zitten maar 100Gb moet voor een normaal gezin volstaan, tenzij je continue aan het dwonloaden bent of met streaming bezig bent...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er zijn reeds jaar en dag problemen met I4S. Dit is in het wereldje algemeen bekend.
Ik zou zeggen : contacteer me even per PM, misschien dat ik een oplossing ken voor je probleem.

Overigens : I4S is destijds samen met Steven Verpoest (PBC bvba - computerwinkel) opgestart.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”