Hallo,
Mijn internetprovider is Numericable. Er doen zich bij deze provider enerzijds vrij regelmatig min of meer lange service onderbrekingen voor, en anderzijds ook periodes waarop het debiet sterk is verminderd: we spreken dan bv van een uploadsnelheid van 0.02 Mbps tegenover de contractuele 2.5 Mbps en een downloadsnelheid van 4 Mbps tegenover de contractuele 50 Mbps. Bij Test Aankoop zegt men mij dat dit probleem specifiek is aan Numericable, m.a.w. dat andere providers daar niet mee geplaagd zitten. Kunnen jullie dat bevestigen? Alvast bedankt voor jullie feedback.
Numericable - vergelijkend onderzoek.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5785
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1771 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Snelheidsverlies op drukke momenten is een probleem dat typisch voorkomt op coaxkabelnetwerken. Je deelt de bandbreedte rechtstreeks met andere Numericable-klanten in de buurt.
Als de snelheid 's nachts om 3u steeds in orde is en overdag om 20u steeds ineenzakt, dan moet je niet verder zoeken. Je stapt dan best over naar een provider die gebruikmaakt van het Belgacom VDSL2-netwerk: Belgacom zelf, Scarlet, EDPnet, TV Vlaanderen/Télésat,...
Op het Belgacom VDSL2-netwerk, beschikt iedereen over een individueel koperpaar tot aan het eerste glasvezelknooppunt. Daardoor zal jouw internetsnelheid steeds dezelfde zijn maar wel beperkt door de lengte van jouw individuele koperpaar. Je kan jouw individuele internetsnelheid op voorhand opvragen via http://www.belgacom.be/internetsnelheid of http://www.lijntest.be/
Als de snelheid 's nachts om 3u steeds in orde is en overdag om 20u steeds ineenzakt, dan moet je niet verder zoeken. Je stapt dan best over naar een provider die gebruikmaakt van het Belgacom VDSL2-netwerk: Belgacom zelf, Scarlet, EDPnet, TV Vlaanderen/Télésat,...
Op het Belgacom VDSL2-netwerk, beschikt iedereen over een individueel koperpaar tot aan het eerste glasvezelknooppunt. Daardoor zal jouw internetsnelheid steeds dezelfde zijn maar wel beperkt door de lengte van jouw individuele koperpaar. Je kan jouw individuele internetsnelheid op voorhand opvragen via http://www.belgacom.be/internetsnelheid of http://www.lijntest.be/
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hebben jullie al contact opgenomen met Numéricable zelf? Zo ja : wat was hun antwoord? Hoe heb jij die resultaten mbt de upload/downloadsnelheid bekomen? Is je wifi beveiligd?Mensa0684 schreef:Hallo,
Mijn internetprovider is Numericable. Er doen zich bij deze provider enerzijds vrij regelmatig min of meer lange service onderbrekingen voor, en anderzijds ook periodes waarop het debiet sterk is verminderd: we spreken dan bv van een uploadsnelheid van 0.02 Mbps tegenover de contractuele 2.5 Mbps en een downloadsnelheid van 4 Mbps tegenover de contractuele 50 Mbps. Bij Test Aankoop zegt men mij dat dit probleem specifiek is aan Numericable, m.a.w. dat andere providers daar niet mee geplaagd zitten. Kunnen jullie dat bevestigen? Alvast bedankt voor jullie feedback.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Volgens Numericable is er niets aan de hand, en zij documenteren dat met statistieken van het verbruik, maar dat zijn statistieken over periodes van 24 uur, en geven dus geen detailbeeld van de tijdstippen waarop het debiet vermindert: typisch tussen 16 en 24 uur, m.a.w. vanaf het moment dat de meeste mensen thuiskomen, tot wanneer de meesten gaan slapen.
Wat betreft de service onderbrekingen verwijzen zij naar o.a. vandalisme. Ik heb sinds jaren correspondenten in de VS, en ik heb die NOOIT service onderbrekingen weten melden. Ik zou het wel raar vinden dat hier wel en daar geen vandalisme zou voorkomen, tenzij de infrastructuur ginder natuurlijk zo ingericht zou zijn dat zij voor vandalen onbereikbaar is.
De resultaten zijn bekomen met http://www.speedtest.net/?test-2.
Ik ben verbonden met een ethernetkabel, niet wifi, dus dat kan het probleem niet zijn.
Iemand heeft ook al gesuggereerd dat de binnenbekabeling de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, maar, vermits de problemen zich sporadisch en niet constant voordoen, is die suggestie volgens mij ook al niet accuraat.
Ik voeg een screenshot van een van de speedtesten genomen op een tijdstip van verminderd debiet bij.
Wat betreft de service onderbrekingen verwijzen zij naar o.a. vandalisme. Ik heb sinds jaren correspondenten in de VS, en ik heb die NOOIT service onderbrekingen weten melden. Ik zou het wel raar vinden dat hier wel en daar geen vandalisme zou voorkomen, tenzij de infrastructuur ginder natuurlijk zo ingericht zou zijn dat zij voor vandalen onbereikbaar is.
De resultaten zijn bekomen met http://www.speedtest.net/?test-2.
Ik ben verbonden met een ethernetkabel, niet wifi, dus dat kan het probleem niet zijn.
Iemand heeft ook al gesuggereerd dat de binnenbekabeling de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, maar, vermits de problemen zich sporadisch en niet constant voordoen, is die suggestie volgens mij ook al niet accuraat.
Ik voeg een screenshot van een van de speedtesten genomen op een tijdstip van verminderd debiet bij.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Is dat DSL of Cable?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Dat dacht ik ook, daarmee dat ik vroeg of het geen DSL was Ik vind het op de website van numericable ook niet letterlijk staan, of het nu via de kabel is of via DSL. Maar het goedkoopste instap-abonnement is wel degelijk 50/4. Dat kan via DSL ook, maar hun andere 100+5 abbo's al niet meer.ITnetadmin schreef:Da's toch abnormaal laag voor kabel. Of is dat abbo zo laag?
[ Post made via mobile device ]
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 176 keer
Voor zover ik weet biedt Numericable helemaal geen xDSL aan?
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Numéricable doet geen xDSL.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Tja, misschien wist onze collega poster dat niet (ik in ieder geval ook niet).
But that's not the main issue here
[ Post made via mobile device ]
But that's not the main issue here
[ Post made via mobile device ]
Contract is voor 50 Mbps down, 2,5 Mbps (of 5 Mbps, ik ben niet zeker, maakt ook niet zoveel uit) up, snelheden waar ik voor mijn noden mee kan werken.ITnetadmin schreef:Da's toch abnormaal laag voor kabel. Of is dat abbo zo laag?
[ Post made via mobile device ]
Screenshot is genomen op een moment van, sterk, verminderd debiet; met 0.77 down en 0.02 up kan je natuurlijk niks meer.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Mensa0684 : heeft u op andere momentel wel de snelheid welke u volgens uw contract mogelijk zijn? Of zijn deze snelheden nooit gehaald?
Overigens : in contracten staan altijd maximum (!) snelheden. Deze zijn meestal geheel anders dan de snelheden die kunnen bereikt worden. Al moet ik toegeven dat het in uw geval erg extreem is.
Overigens : in contracten staan altijd maximum (!) snelheden. Deze zijn meestal geheel anders dan de snelheden die kunnen bereikt worden. Al moet ik toegeven dat het in uw geval erg extreem is.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nee godzijdank niet. Meestal is de snelheid voldoende. Zie screenshot van nu.Mensa0684 schreef:Contract is voor 50 Mbps down, 2,5 Mbps (of 5 Mbps, ik ben niet zeker, maakt ook niet zoveel uit) up, snelheden waar ik voor mijn noden mee kan werken.ITnetadmin schreef:Da's toch abnormaal laag voor kabel. Of is dat abbo zo laag?
[ Post made via mobile device ]
Screenshot is genomen op een moment van, sterk, verminderd debiet; met 0.77 down en 0.02 up kan je natuurlijk niks meer.
Er zijn echter al periodes geweest van meerdere dagen, zelfs een paar weken op rij, dat de snelheid tussen 16 en 24 uur in elkaar klapte. Zoals gezegd komt alles met snelheden zoals 0.77 down en 0.02 muurvast te zitten.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 14441
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
- Bedankt: 1194 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Al jare' doet numericable aan grote overboeking. Hoe denk je dat ze zo'n lage prijzen houden? Veranderen naar DSL zal je problemen waarschijnlijk oplossen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3032
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 265 keer
Zou je eens ergens een groot bestand vandaan kunnen halen, wat zijn je resultaten daarmee? Het kan zijn dat numericable speedtest.net gewoon afknijpt op drukke uren.
https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... n&safe=off
Dat je snelheid inzakt door overboeking kan zijn, maar niet in die mate en zeker niet continu van 16 tot 24u. Dan zou je toch net wat sneller moeten zijn tijdens het avondeten en weer minder op drukkere momenten.
https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... n&safe=off
Dat je snelheid inzakt door overboeking kan zijn, maar niet in die mate en zeker niet continu van 16 tot 24u. Dan zou je toch net wat sneller moeten zijn tijdens het avondeten en weer minder op drukkere momenten.
O? Zodat het lijkt dat de snelheid ok is? Doen die valschaards dat?raf1 schreef:Vreemd dat Numericable het verkeer naar http://speedtest.net geen prioriteit geeft. Zoals Telenet.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5785
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1771 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ja, sommig verkeer wordt vertraagd, ander verkeer krijgt prioriteit. om een betrouwbare snelheidstest uit te voeren moet je een groot bestand downloaden. Bijvoorbeeld via ftp://ftp.belnet.be/mirror/linuxmint.com/iso/stable/17/
1.2 GB bestand gedownload in 6 minuten 32 seconden. Screenshot speedtest tijdens de download. Er blijkt dan toch iets niet te kloppen, want aan 42 Mbps download zou dat bestand in 30 seconden gedownload moeten geweest zijn. Enfin soit, ik kan met dit resultaat leven, maar op dit uur zijn er dan nog nooit problemen geweest. Ik ben benieuwd hoe de situatie gaat evolueren wanneer ze allemaal terugkomen uit verlof, te beginnen vanaf begin volgende maand.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
1.2GB aan 42 Mbps zou ongeveer 3m48s moeten duren.
1.2GB is 1200 MB. 42Mbps is 5.25MBps.
1200MB aan 5.25 MBps is bijna 4 minuten.
Tis 42megaBIT per seconde, ni 42 megaBYTE per seconde. Aan 8 bits per byte toch een klein verschil.
[ Post made via mobile device ]
1.2GB is 1200 MB. 42Mbps is 5.25MBps.
1200MB aan 5.25 MBps is bijna 4 minuten.
Tis 42megaBIT per seconde, ni 42 megaBYTE per seconde. Aan 8 bits per byte toch een klein verschil.
[ Post made via mobile device ]