SNOW snelheidverhoging

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Hoi,

Ik was het 60-70mbit topic aan het volgen, waar de snelheidscap blijkbaar verdwenen is.
Nu blijkt bij een test dat ik bij SNOW ook meer dan de geadverteerde 30/2.5mbit haal :

Afbeelding

Leuke bonus voor een zacht prijsje :-)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Ben benieuwd of zijn rechtstreekse concurrent, Scarlet Trio, gaat volgen!!
noblemo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Misschien is het maar tijdelijk.
Ik zou het raar vinden dat ze de snelheid zomaar verhogen want momenteel moet je €9 extra betalen bij Snow om 50/5 te krijgen. :-)
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Niet tijdelijk dus. Net mail gekregen van snow :


Beste SNOW klant,

Goed nieuws. We verhogen onze internetsnelheid en daar geniet jij van! Vanaf nu surf je nóg sneller en dit voor dezelfde prijs.

SNOW, da’s vanaf nu genieten van:
een downloadsnelheid1 tot 50 Mbps – vroeger tot 30 Mbps
en een uploadsnelheid1 tot 3 Mbps – vroeger tot 2,5 Mbps
En je onbeperkte* maandelijkse volume? Dat blijft.

Dus houd je niet in… en geniet nog meer van jouw surfmoment met SNOW.

Veel surfplezier!


Kristiaan Pauwels
Marketing Directeur SNOW


* Aanbod voorbehouden voor een normaal persoonlijk en privégebruik, zoals gedefinieerd op snow.be

(1) De download- en de uploadsnelheid zijn indicatief en hebben geen contractuele gevolgen. Het gaat over een maximale snelheid, die naargelang van talrijke factoren kan variëren: de grootte van het bestand, het type materiaal en de gebruikte kabel, de plaats van waarop het document wordt gedownload, en de pc en het moment waarop dit gebeurt.

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op de Snow.be site staat de extra snelheid optie er niet meer bij. Hebben de mensen die €9 extra betalen dan nu de 70Mbit snelheid?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Er bestaat dus al een topic (had een nieuwe gemaakt).

Nu vraag ik mij; ik zit ook bij SNOW maar haal momenteel 30Mbps; omdat dat het max van mijn lijn is.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30192 kbps        2048 kbps
Modem max:             42300 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        34730 kbps         7276 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           523 m Estimated!
Training margin:       10.8 dB
Attenuation:           13.8 dB

50Mbps zit er dus vermoedelijk niet in? Dit heeft dus eigenlijk "niks" te maken met de caps van Belgacom? Snap het allemaal zo goed niet meer :)
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

@Fliz : je lijn is normaal 20/2, en je hebt via DLM al een verhoging gehad tot 30/2. Meer zit er dus niet in op jouw lijn ...

@cptKangaroo: ik vraag mij ook af wat er met de hogere snelheden zal gebeuren. Hogere upload is nog altijd welkom !
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik neem aan dat mensen die betaalden voor de hogere snelheid nu gewoon 9 EUR minder betalen, iets dat marketingsgewijs nog het best overkomt.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ik had 50mbit bij Belgacom...en kreeg 30mbit toen ik naar Snow overschakelde (zelfde telefoonkabel...andere vdsl2 modem)
men beweerde toen dat ik opeens niet hoger kon... (van Belgacom?)
Ondertussen laat Belgacom dus nu wel 50mbit toe bij de resellers zoals snow?
Ben benieuwd wanneer ik switch...
ipv 200kbyte/s aan 400kbyte/s uploaden :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3934
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Er waren veel problemen bij Snow,vooral de eerste maanden na de opstart,zijn die nu allemaal opgelost??
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Geen idee of alle problemen bij Snow opgelost zijn.
Wat mij vooral tegenvalt is de beperkte technische support. Googlen op SNOW geeft meestal witte vlokjes op ipv. relevante informatie omtrent het product SNOW. Ik heb ook nog niets gehoord van eventuele aanpassingen nav. de geplande uitrol van vectoring. Misschien komt dit omdat ik maar op een 12/1-profiel zit, maar toch... terugvallen op het repairprofiel omdat SNOW geen actie onderneemt zou ik toch wat sneu vinden.
Computer(k)nul
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

fluppie schreef:Er waren veel problemen bij Snow,vooral de eerste maanden na de opstart,zijn die nu allemaal opgelost??
de meeste problemen waren logistiek... installateurs die het te druk hadden;
toestellen die je niet in de shop kon omwisselen & halen...
nu al wel mogelijk?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb dit al eens in een ander topic gepost. Ik heb snow en ben best tevreden. Ik vind de support trouwens wel goed; via Twitter zijn ze zeer actief en bij problemen heb ik meermaals telefoontjes gekregen van medewerkers na 19u/20u. Zoals elk nieuw product zijn er wat bugs, maar die zijn de laatste tijd niet echt meer te bespeuren. De software is goed en duidelijk; niet ultrasnel, maar zeker ook niet (te) traag. Er komen regelmatig updates en nu de snelheidsverhoging er is (het kon niet uitblijven) is dit mooi meegenomen.

Het enige minpunt is inderdaad hun naam; ze hadden beter moeten luisteren naar hun SEO crew, als ze die al hebben.
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

Ik heb ook Snow en de snelheidsverhoging is hier reeds een feit.
Ben er best wel tevreden over. Zie ook dat de modem reeds synct op 70/6.
Dus ............... Een puntje nog die niet werkt is d enummerherkenning bij het telefoongedeelte.
Wanneer komt dit in orde ???
Teknologic
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 maa 2013, 05:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit al sinds altijd op 25/2 maar mijn training margin lijkt toch erg hoog. Nu na de mail van snelheidsverhoging gebeld en blijkbaar zou ik normaal op een 16.5/2 zitten :eek:
Ze gaan mij mogelijk terugzetten... Klopt daar iets van want mij lijkt het zever?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  25184 kbps        2048 kbps
Modem max:             60968 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        50057 kbps         10488 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           370 m Estimated!
Training margin:       24.0 dB
Attenuation:           10.9 dB
oftewel

Code: Selecteer alles

1.Downstream line rate: [32908] kbps
24.Upstream line rate: [2724] kbps
2.Bearer0 Downstream payload rate: [0] kbps
3.Bearer1 Downstream payload rate: [25184] kbps
4.Bearer0 Upstream payload rate: [0] kbps
5.Bearer1 Upstream payload rate: [2048] kbps
6.Downstream attainable payload rate: [61552] kbps
7.Downstream attainable line rate: [74936] kbps
8.Downstream Training Margin(*10): [245] dB
9.Downstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [40] DMT Symbols
10.Upstream Line Protection (Bearer1 Path)(*10): [10] DMT Symbols
13.Downstream delay: [144] ms (*10)
14.Upstream delay: [54] ms (*10)
15.Tx total power [-235] dbm(*10)
16.FE Tx total power [131] dbm(*10)
17.VDSL Estimated Loop Length : [996] ft
18.G.Hs Estimated Near End Loop Length : [1709] ft
19.G.Hs Estimated Far End Loop Length :[973] ft
20.Current framing mode: [16]
21.Bandplan Type...........: [2]
22.No. of Upstream Bands...: [34]
23.Line Type: [2097152]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Volgens mij zou je geen 8d profiel moeten hebben...
Teknologic
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 maa 2013, 05:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt, dat dacht ik nu ook net! Toen ik de technisch medewerker wist te zeggen dat dit volgens mij technisch gezien een repair profiel was, zei hij dat een repair profiel iets van een 8/1 was ofzo dus dat dat niet kon.. Maar niet verder op ingegaan.

iig lang verhaal kort: nadat ik belde om informatie betreffende die snelheidsverhoging was al dat hij mij kon aanbieden een nieuwe lijntest. En na te verzekeren dat ik hier geen last of iets van zou ondervinden bij mijn gebruik (kon 10 dagen duren), toegezegd. De volgende dag verbindingsproblemen, meerdere router restarts en algehele DNS problemen.
Nu wil ik de routerpagina bekijken, blijkt dat er elke keer nu het serienummer ingegeven moet worden, elke sessie, zelfs over LAN. Bijgevolg; geen vdsltool ed meer maar vooral ook geen telnet.. mogelijk nieuwe firmware ofzo gepusht die het gebruik van mn router helemaal verkreupelt :nono:

Dat wordt weer een leuk gesprek op maandag... Iemand ervaring mee, is dit hun goed recht? Ja zeker..? :|

Feedback op de waarden van de vorige post ook nog zeer welkom, iemand die de waarden wat kent die weet of ik op een 50/3 profiel zou passen
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

De firmware met login die serienr. als pwd. heeft, is al een hele tijd aanwezig bij BGC, Scarlet, etc., dus daar zal je moeten mee leren leven.
Teknologic
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 maa 2013, 05:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hoe vervelend, vooral via LAN is dit compleet overbodig.. je bent overduidelijk dicht bij de modem, wat heeft het nut van je deze te doen opheffen. Is dit enkel om telnet etc te blokkeren?
Iemand een workaround?
Raar dat dit nu pas door komt als het al zo lang uit is, dit is niet de eerste lijntest dit jaar.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Login is perfect naar keuze te wijzigen zowel voor user als Admin. Deed dit zelf onlangs nog op een bbox2. Helemaal geen probleem voor vdsltool.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Teknologic
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 maa 2013, 05:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

De login is dan ook het probleem niet, wel deze pagina voor elke nieuwe browsersessie:
RouterSN.PNG
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Gewoon password wijzigen zoals ik zei zodanig je niet altijd dat serienummer moet ingeven en deze pagina krijgt? Of begrijp ik iets verkeerd?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Teknologic
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 maa 2013, 05:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ah, zou kunnen dat je gelijk hebt.. Het probleem is dan dat blijkbaar beide wachtwoorden veranderd zijn. Hoewel ik in de eerste plaats dit serienummer foefje nooit moest doen en nooit mn originele wachtwoord gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”