Onlangs ontdekte ik de nieuwe formule van het vaste internet van mobistar.
Omdat ik al klant was en deze formule me meer bod voor het zelfe bedrag besloot ik me hier voor te informeren.
Gebeld naar de technische dienst of ik in aanmerking kwam voor de snelheden van ADSL2+.
Daar vertelden ze me dat ik voor mijn afstand tot de centrale(2300m) een snelheid kon halen van ongeveer 12MBit
Dus enkele dagen later van formule gewijzigd,waarna ik na enkele dagen zag dat men downloadvolume was aangepast in de klantenzone.
Maar toen ik in de livebox ging kijken, ,bleek dat de synchronisatiesnelheid nog steeds op 6144KBit stond.
Waarna ik terugbelde naar de technische dienst om te vragen wat er gaande was.
Daar kreeg ik als antwoord dat er iets mis was gelopen in het systeem, waardoor ze een dossier moesten opmaken om de verandering door te voeren.
Na 3 weken nog steeds geen antwoord, dus ik belde deze woensdag terug, daar bleek dat er iets mis was gelopen bij het dossier waarna ze het escaleerden. "Binnen zeer korte tijd zal uw dossier behandeld zijn en hoort u van ons."vertelden ze mij.
Dus vandaag teruggebeld, omdat ik nog niets had gehoord, en nu blijkt dat ik te ver van de centrale zit en de hoogst mogelijke snelheid voor ADSL2+ 6MBit is in mijn geval.
Ik had idee dat ik met deze afstand toch zeker een 10MBit moet kunnen halen of ben ik mis of hebben ze hier toch een punt?
Hier nog even de waarden uit de modem:
Code: Selecteer alles
Attenuation Up : 14.0 dB
Attenuation Down :29.0 dB
Noise margin up : 26 dB
Noise margin down : 18 dB
ADSL Mode : G992_1_A
Afstand tot centrale 2.3km