Snelheid bij Mobistar internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Bertb_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:25
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Hallo,
Onlangs ontdekte ik de nieuwe formule van het vaste internet van mobistar.
Omdat ik al klant was en deze formule me meer bod voor het zelfe bedrag besloot ik me hier voor te informeren.

Gebeld naar de technische dienst of ik in aanmerking kwam voor de snelheden van ADSL2+.
Daar vertelden ze me dat ik voor mijn afstand tot de centrale(2300m) een snelheid kon halen van ongeveer 12MBit
Dus enkele dagen later van formule gewijzigd,waarna ik na enkele dagen zag dat men downloadvolume was aangepast in de klantenzone.

Maar toen ik in de livebox ging kijken, ,bleek dat de synchronisatiesnelheid nog steeds op 6144KBit stond.
Waarna ik terugbelde naar de technische dienst om te vragen wat er gaande was.
Daar kreeg ik als antwoord dat er iets mis was gelopen in het systeem, waardoor ze een dossier moesten opmaken om de verandering door te voeren.

Na 3 weken nog steeds geen antwoord, dus ik belde deze woensdag terug, daar bleek dat er iets mis was gelopen bij het dossier waarna ze het escaleerden. "Binnen zeer korte tijd zal uw dossier behandeld zijn en hoort u van ons."vertelden ze mij.

Dus vandaag teruggebeld, omdat ik nog niets had gehoord, en nu blijkt dat ik te ver van de centrale zit en de hoogst mogelijke snelheid voor ADSL2+ 6MBit is in mijn geval.

Ik had idee dat ik met deze afstand toch zeker een 10MBit moet kunnen halen of ben ik mis of hebben ze hier toch een punt?
Hier nog even de waarden uit de modem:

Code: Selecteer alles

Attenuation Up : 14.0 dB
Attenuation Down :29.0 dB
Noise margin up : 26 dB
Noise margin down :   18 dB
ADSL Mode : G992_1_A
Afstand tot centrale 2.3km
Alvast bedankt voor mogelijke info
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ADSL is al zijn vormen is gewoon op het einde van z'n leven.

Als ik jou was keek ik gewoon naar VDSL2 of kabel... welke ook heel wat minder afhankelijk zijn van afstanden.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”