B-lite (ex-clearwire) ; is het nu beter?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een poosje geleden is Clearwire in België "Blite" geworden.
https://www.blite.be/nl/home/

De specs zijn zeer basic die ze aanbieden maar wel een lage prijs als je direct voor 2 jaar wil betalen;
downloadsnelheid 2 Mb/s
uploadsnelheid 256 kb/s
€ 13,95 /maand

Clearwire had niet de beste reputatie. Zijn er mensen hier die tegenwoordig ervaring hebben met Blite?

Hoe gaat het nu; technisch & klantendienst?
f1r3man1000
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2013, 23:30

ik wacht op het 4G om het te testen
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier in de kerktoren van Merelbeke Flora hangt er een BLite installatie...Maar dat is nog steeds geen 4G :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wacht ook op 4G van b-lite, base, mobistar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe het technisch werkt weet ik niet maar de klantendienst onder Blite;

1) Ik wou een e-mail sturen naar de klantendienst via het contactformulier met twee eenvoudige vragen. Het verzenden van de e-mail werkte niet omdat ik eerst in diende in te loggen op de website. Dat is onzin om een mogelijke klant dat te laten doen. Trouwens als niet-klant kan je dat niet eens doen. In het menu heb ik dan gekozen dat het een vraag was met als onderwerp "ik wil delen in jullie succes en een samenwerking voorstellen" en dan kon ik het wel versturen. Geen reactie ontvangen.

2) Ben naar een Blite verdeler gegaan die gevonden had op hun website. Die verdeler ontkende een verdeler van Blite te zijn. De aanwezigheid van een Blite reclamerek verklaarde hij dat Blite dat nog steeds niet was komen ophalen.

3) Ik belde tijdens te openingsuren naar de klantendienst van Blite. Kreeg een melding dat ik mijn vraag mocht inspreken en dat men mij ging contacteren. Heb ik gaan, zelfde vragen met e-mailadres en telefoonnummer. Geen reactie ontvangen.

Blite heeft dus een 0/3 op het omgaan met een vraag van een potentiële nieuwe klant. Einde verhaal, ik weet meer dan genoeg.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Vorige week een Blite abonnement aangevraagd voor een kennis omdat hij op een locatie woont waar geen PSTN of kabel aanwezig is.

Afhandeling liep vrij snel:
- 's avonds om 18u online besteld en betaald.
- volgende ochtend om 10u telefoontje met de vraag wanneer de Motorola cPEi 100 modem geleverd mag worden.
- dezelfde dag om 14u werd deze via koerier geleverd.
- 5 min later was de nieuwe klant inderdaad online (zoals bewezen op de website).

De Motorola cPEi 100 is een vrij groot ding. Wanneer je hem aansluit op netstroom dan beginnen de 5 ledjes te pinken. Aantal ledjes die pinken geven je signaalsterkte aan. Je moet dan je modem even naar links of rechts draaien om een goed signaal te ontvangen.
Daarna UTP kabel inpluggen op modem en je router/computer en je bent vertrokken.

De modem dient als bridge, je krijgt een publieke IP adres, maar ergens op het net las ik dat je via TELNET of bepaalde IP toch in een soort van configuratie pagina kan inloggen zoals bij een router.

Ook sinds vorige week is hun download en upload snelheid aangepast:
2Mbps-->5Mbps download
256Kbps-->640Kbps upload
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vergeet die nonsens maar :-) Dankzij mijn werkgever heb ik toevallig dit weekend een BLite modem bij mij thuis gehad om te testen. Het is en blijft één grote ramp!

Ik woon op een 300m van een kerktoren (http://www.sites.bipt.be/pdf/2006/09/20 ... E00079.pdf) waar BLite een antennemast heeft. Bij mij thuis de modem ingestoken en tadaaaa 5 ledjes ontvangst. Als je even een speedtest doet blijkt deze niet boven de 2mbit uit te komen in downloadsnelheid. Maar goed, we hadden internet om te testen. Dan de laptop eens genomen, de modem in de auto gelegd en een toertje gaan rijden naar andere masten in de buurt. Bij deze het triestige verslag...

Als eerste wou ik de 4 masten doen buiten de ring van Gent. Daar ik woon in Merelbeke, kon ik begonnen met 2 andere masten in mijn eigen gemeente : ééntje in een kerktoren (http://www.sites.bipt.be/pdf/00000058_001.pdf) en eentje aan de watertoren (http://www.sites.bipt.be/pdf/2007/09/20 ... E00359.pdf). Resultaat : op beide plaatsen nada ontvangst. Uiteraard heb ik er altijd voor gezorgd dat ik me niet knal onder een zendmast bevond, integendeel : ik stond op een 100/200m afstand, modem op het dak van de wagen zodat ze praktisch een vrij zicht hebben naar elkaar. Ik kan dus niet anders bedenken dan ofwel de stroom uit lag, ofwel de installatie weg was.

Volgende plaats was in Melle. zendmasten.be geeft aan dat er enkel een bouwaanvraag is ingediend, maar uit pure nieuwsgierigheid wou ik toch eens kijken of er al iets te zien was van de installatie vlakbij de kerktoren van Melle centrum (http://www.sites.bipt.be/pdf/00000059_001.pdf). Resultaat : niks te zien. Op zich geen ramp, deze locatie staat nog steeds als "aanvraag goedgekeurd" ipv "operatief".

De derde plaats bevond zich wat verder in Heusden. Dit is welliswaar een mast die binnen de ring staat van Gent. Echter uit pure nieuwsgierigheid toch eens getest. Deze mast (http://www.sites.bipt.be/pdf/00000060_001.pdf) blijkt onderandere ook een thuis te bieden aan proximus/mobistar/base overigens. Maar ook daar bleef de modem zoeken naar ontvangst. Als we toevallig de eigenaar van de mast tegenkwamen en hem vroeg of hij meer uitleg wist, bleek dat Clearwire er ooit had gestaan maar dat deze al jaren terug afgebroken is.

Zendmasten.be bleek ons dan nog een aantal andere locaties te geven die ons eerst niet opvielen : namelijk een bouwaanvraag in Oostakker (kruispunt bredestraat en Sint Laurentiuslaan, letterlijk het dorp van Oostakker). Na onze ervaring in Melle vreesde ik er reeds voor of ik daar iets zou vinden (zeker aangezien de BIPT site geen link weer geeft) en deze vrees werd waarheid : niks te ontvangen. Als je eens goed kijkt naar de kerktoren blijkt er dan ook helemaal "niks" in te zitten (behalve antennes van Wireless Gent overigens).

Dan maar naar de volgende locatie : in de Sint-Cristoffelkerk te Evergem (Hoeksken/Gilbert Braeckmanplein) zou BLite ook onderdak hebben gevonden, samen naast Proximus en Mobistar overigens. Echter begon ik er meteen voor te vrezen : opnieuw toonde de BIPT site wel een mastnummer, maar geen link naar een PDF document. Dus jawel : nikske aanwezig terug... I don't blame them, ik ging op die plaats kijken uit nieuwsgierigheid, immers is/was er niks bekend over deze locatie.

Dan maar wat verder gezocht op de boerenbuiten van Evergem : op de watertoren van Evergem/Sleidinge stond er ook een zendmast van BLite, en de BIPT site gaf aan dat deze actief was, inclusief linkje! (http://www.sites.bipt.be/pdf/00000075_001.pdf). Echter bleek het een spelletje te worden : toekomen, modem aansluiten, 3 minuten laten zoeken en blijven kijken naar knipperende lichtjes die aangeven dat de modem signaal zoekt...

Dan maar dwars-door-gent teruggereden naar Gentbrugge om daar enkele vrienden te bezoeken. Helaas (voor hun ;)) kon ik mij niet inhouden en heb ik even geprobeerd of ik in hun huis ontvangst had met Clearwire. En warempel: jawel! Na 1 minuut kwam er één LEDje tot leven. Een bezoekje aan hun zolder later bleken dat er 5 te zijn. Logisch, de watertoren van Gentbrugge (http://www.sites.bipt.be/pdf/2007/04/20 ... E00218.pdf) blijkt over BLite antennes te beschikken. Een speedtest aldaar leerde mij dat deze de upgrade ook nog niet had verkregen : slechts 1.3mbit download...

Gent is overigens de enige stad tot hiertoe die de upgrade qua snelheden heeft gekregen volgens onze contactpersoon bij BLite, de andere steden volgen nog dit jaar...

De vraag is nu in hoeverre BLite verantwoordelijk is voor het feit dat er geen signaal was op de vele plaatsen. Als er uiteraard staat dat het een goedgekeurde bouwaanvraag betreft dan lijkt het mij ergens logisch dat er geen signaal te bespeuren valt. Maar de vele plaatsen waar BLite aanwezig zou moeten zijn volgens zendmasten.be en www.sites.bipt.be dan? Misschien heeft BLite geen klanten gehad daar en was dit een "verloren" locatie waarna ze hun masten hebben weggehaald en is de BIPT site niet up to date? Een correct antwoord heb ik er niet op, maar ik vind het vreemd dat ze dan toch op vele plaatsen hun masten hebben weggehaald...

Volgens hun site zou BLite enkel aanwezig zijn in Gent, Aalst, Brussel en Leuven. Echter als je op http://zendmasten.be/ enkel BLite selecteert zie je dat er ook één of meerdere masten staan in andere gemeentes/steden. De vraag is terug hoe correct deze informatie is? Zoals ik het nu zie zijn/waren er ook masten in Oostende, Brugge, Antwerpen, Luik, Charleroi, Namen, Nijvel, Louvain-la-neuve, Hallen en nabij Waver...

Als er geen koper of coax aanwezig was, was skyDSL misschien een optie (http://www.skydsl.eu/fr-FR/Internet-par ... 2p/sky2pt9)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Als B-Lite zou beginnen met LTE zouden ze echt wel een valabel alternatief kunnen bieden tov andere providers, want nu is het geen echt goed alternatief tenzij er geen telefoon of kabel ligt.

Iemand enig idee hoeveel spectrum B-lite eigenlijk heeft?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

BLite gaat ook LTE aanbieden, maar gaan dit doen op hun bestaand spectrum (3.5GHz) heb ik gelezen/gehoord?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

krisken schreef: Dankzij mijn werkgever heb ik toevallig dit weekend een BLite modem bij mij thuis gehad om te testen. Het is en blijft één grote ramp!
Volgens hun site is B-Lite enkel aanwezig in Gent, Aalst, Brussel en Leuven.
Als je dan test buiten hun dekkings gebied, is het toch niet verwonderlijk dat het "een ramp" is :-) ?

Misschien moeten we hen eens uitnodigen om hier op het Forum wat meer info te geven?
  • - gebruikte technologie
    - zendgebied
    - 4G plannen
    enz
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Merelbeke en Gent is bijna hetzelfde (nog net geen deelgemeente, maar op een steenworp van elkaar) en als er masten zijn die actief zijn zou dat toch geen probleem mogen zijn?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

philippe_d schreef:
krisken schreef: Dankzij mijn werkgever heb ik toevallig dit weekend een BLite modem bij mij thuis gehad om te testen. Het is en blijft één grote ramp!
Volgens hun site is B-Lite enkel aanwezig in Gent, Aalst, Brussel en Leuven.
Als je dan test buiten hun dekkings gebied, is het toch niet verwonderlijk dat het "een ramp" is :-) ?

Misschien moeten we hen eens uitnodigen om hier op het Forum wat meer info te geven?
  • - gebruikte technologie
    - zendgebied
    - 4G plannen
    enz
Gebruikte technologie is pre-wimax
zendgebied zijn ze erg vaag over : zo staan er her en der antennes volgens bipt/zendmasten.be maar werken deze niet
4G beweren ze inmiddels al 2 jaar dat het "er bijna aan komt"...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Te vroeg gejuicht, modem wilt niet meer aan. De adapter geeft geen stroom meer.
Klantendienst enkel open van 11.00-12.30 en van 13.30-18.00 van maandag tot donderdag.
Op vrijdag is het al om 16u dicht. Over klantvriendelijkheid gesproken.

Het zijn toch nieuwe toestellen? Alhoewel ik wat krasjes zag op de modem, ik neem aan dat het geretourneerde modems zijn van klanten die hebben opgezegd. En terug weer in dienst zijn gebracht bij nieuwe klanten.
JanVandenBrande
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013, 11:52

Hoe is het mogelijk dat een telecom/internetoperator als B-lite een 4-g licentie kan/probeert te bemachtigen als je weet dat hun helpdesk minder dan 30% van de week bereikbaar is (Openingsuren maandag tot donderdag: 14.00 u - 18.00 u) en dat hun mailsupport totaal geen antwoord biedt. Zij strooien hun klanten al meer dan een jaar zand in de ogen door sneller internet te beloven, maar halen heden ten dage hun op de website aangekondigde 2mb download nog niet. Kan hier wat aan gedaan worden? Misschien kunnen de politiekers wat minder snel vergunningen uitreiken voor zulke operators. Ik hoop dat BIPT hier maatregelen treft
JanVandenBrande
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013, 11:52

In Aalst Centrum heb ik slechts een mast gevonden ter hoogte van de Denderstraat, geplaatst binnen de structuur en de hoogspanningskabels van de NMBS. Is dit wel bevorderlijk voor de uitstraling?
77slevin
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2012, 09:44
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

JanVandenBrande schreef:In Aalst Centrum heb ik slechts een mast gevonden ter hoogte van de Denderstraat,...
Misschien een beetje laat om te reageren, maar in Aalst staat ook nog een ClearWire / B-Lite mast, namelijk ter hoogte van de Rozendreef (huisnummer 167), op 1 van de appartementsgebouwen van Dewaco.

Voor de topicstarter, mijn vader is al ongeveer 4 jaar klant bij CW / B-lite. de betrouwbaarheid van zijn internetconnectie is slecht. Windows updates breken af omdat het te lang duurt om een redelijk aantal megabytes binnen te halen. Bestanden van 100MB kunnen tot 3 uur duren, als de server al geen time-out geeft, en je kan herbeginnen. (De dichtstbijzijde mast is op 3,5 km) Hij vond, toen hij zich aansloot, het een goede manier om internet binnen te halen zonder kabels te moeten aanleggen of afhankelijk te zijn van Telenet of Belgacom. Ik heb hem eindelijk kunnen overtuigen dat voor de service die hij krijgt met B-Lite, hij te veel betaald. Hij zal nu overstappen op ADSL.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

77slevin schreef:
JanVandenBrande schreef:In Aalst Centrum heb ik slechts een mast gevonden ter hoogte van de Denderstraat,...
Misschien een beetje laat om te reageren, maar in Aalst staat ook nog een ClearWire / B-Lite mast, namelijk ter hoogte van de Rozendreef (huisnummer 167), op 1 van de appartementsgebouwen van Dewaco.

Voor de topicstarter, mijn vader is al ongeveer 4 jaar klant bij CW / B-lite. de betrouwbaarheid van zijn internetconnectie is slecht. Windows updates breken af omdat het te lang duurt om een redelijk aantal megabytes binnen te halen. Bestanden van 100MB kunnen tot 3 uur duren, als de server al geen time-out geeft, en je kan herbeginnen. (De dichtstbijzijde mast is op 3,5 km) Hij vond, toen hij zich aansloot, het een goede manier om internet binnen te halen zonder kabels te moeten aanleggen of afhankelijk te zijn van Telenet of Belgacom. Ik heb hem eindelijk kunnen overtuigen dat voor de service die hij krijgt met B-Lite, hij te veel betaald. Hij zal nu overstappen op ADSL.
Wel 3.5GHz op 3.5km zonder een point to point verbinding te zijn... veel meer moet je van hun WiMax ook niet verwachten in die omstandigheden.

Heeft er iemand enig idee wanneer ze nu met LTE/4G komen? Dan wordt het wel een degelijke concurrent tov belgacom/telenet, zeker aan de huidige prijs.
77slevin
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2012, 09:44
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Spijtig dan dat de Clearwire dealers in hun verkoopsbabbel tot 10 km beloven. (zelf gehoord toen hij zijn modem ging afhalen bij een verdeler in Aalst)
Jij en ik weten dat dat onmogelijk is, maar de doorsnee consument neemt dit voor waar aan.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

krisken dikke +1 wat een uitleg :-D

Volgens mij kan je dan beter een 3 of 4G modem kopen en er een mobile vikings kaartje insteken :) 15 euro per maand (of 12 euro met data only of nog minder met betaallijn) en je hebt in heel belgië internet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Eigenlijk jammer dat het zo slecht gesteld is met Clearwire/blite, het principe heeft heel veel potentieel. Ze hebben 2x50MHz als ik met niet vergis, als ze daar LTE zouden op uitrollen hebben ze serieus wat capaciteit en zelfs snelheid, als ze nog een LTE broadcast gebruiken voor TV diensten en VOIP voor telefonie hebben zijn ze een serieuze concurrent voor DSL en kabel in huis tov de basis abbonementen van de concurentie.

Waren er ook niet een aantal (2?) bedrijven die band 7 2.6GHz TDD-LTE spectrum hadden gekocht? :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

inderdaad, misschien komt er nog iets uit de hoek/hoed van bucd/datang/chinamobile...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

of de komst van deze iphones geeft hun een boost!?

http://www.lightreading.com/mobile/4g-l ... -id/707100
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Als je hun website nu bekijkt verdringen ze het aanbieden van internetdiensten.
Ze worden VOIP-verdeler!

Ik heb wel een tijdje geleden gezien dat ze ook zendmasten in Antwerpen centrum hebben opgezet.

Ik zal straks eens kijken met mijn 3,6 GHz NanoStation of ik nog iets kan ontvangen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Logisch dat ze voip willen doen : het is allemaal van dezelfde oprichter : blite/clearwire/3starsnet

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”