Voo: Statisch IP

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Vrienden,

Ik loop hier al dagen te sukkelen om iets in werking te krijgen en het begint mijn strot uit te komen.

Mijn werkgever heeft een kantoor in Ittre en om bepaalde redenen gaat de huidige internet verbinding er binnenkort uit en wordt deze vervangen door een ProCable VL van Voo.

Ze leveren hier zo'n netgear docsis 3 bulleding af dat ik in bridged modus heb geplaatst. Ik stel onze firewall (die een tunnel opent naar ons corporate netwerk) in met het statisch ip adres en er is geen enkel leven in te krijgen.
Na een telefoontje naar VOO heb ik met veel moeite te horen gekregen dat ze het mac-adres moeten weten van die poort voor een reservatie te maken, dus vermoedelijk een statische dhcp lease. Het poortje heb ik dan ingesteld om een dhcp-lease te vragen en nog steeds geen leven in te krijgen.

Kennelijk blijkt het ook zo dat er in geval van de pro abonnementen ook maar 1 toestel een dhcp-lease kan krijgen, in ons geval dus die statische lease vermoed ik. Dit heb ik ook al geforceerd zonder succes.

Dus ... is er iemand met een ervaring bij voo aanwezig die me kan helpen met dit op gang te krijgen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar heb je hun je MAC adres al laten weten ?
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb hun het mac adres van de firewall wan poort gegeven. En al 20 maal bevestigd.
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb vandaag nieuws ontvangen dat ze de verkeerde firmware hebben toegepast op veel modems bij de laatste uitrol. Logisch dat bepaalde technieken totaal onverwachte dingen doen.

Volgens de helpdesk hebben er meer klanten last van. Zien ze pas na meerdere dagen.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”